Het grote Honda Transalp topic deel 3

Heb ze hier na wat euvel in de eifel vervangen met een digitale. Stuk kleiner, eventueel instelbaar met het juiste kabeltje geloof ik en nieuw, want alle 2ehandse zijn ook alweer meer dan 20jr oud.
 
Erwin,

Ik heb deze CDI's de afgelopen jaren op diverse Transalps en Dominators gemonteerd (Dominator iets ander type maar wel zelfde merk).
Voor de gein gebruik ik de iets duurdere programmeerbare variant maar dat hoeft niet.
Ze werken perfect.
Ik zou niet gaan klooien met chinese meuk of gebruikte CDI's, je krijgt daar vroeg of laat toch weer gezeik mee.

 
Prijs valt me niks tegen.
Ben je er wel gelijk weer 2 nodig natuurlijk gezien je dan ook die deftige map wil gebruiken.

Ga ik eens over nadenken.
 
Ff zoeken op ignitech voor een transalp. Is 1 unit met 2 contrastekkers voor aan de cdi stekkers van je kabelboom. Had hem zelf bij die motorzaak in goes besteld, ong 150 euro of zoiets. Zou het exacte bedrag moeten nazoeken.
 
CDI inmiddels binnen en loopt weer perfect!
f0297dfd-5fb6-49dc-a4a9-1259a646ed96.jpg


Nu nog op zoek naar de juiste zijkapjes achter (juiste stickers). Eventueel een zwarte rechter zijkap mag ook, de bevestigingspin is gaar en die wil ik eigenlijk netjes hebben voor verkoop.
Eventueel een koper mag ook O-)

Ik had de motor al verkocht aan een kennis, maar door financiële problemen aan zijn kant is het toch weer mijn motor.
 
Op het forum van de Transalpclub TCN - Home is iemand die de bevestigingsnokken van de kuipdelen ge-3D-print heeft. Dan kwestie van glad en schoonmaken en de nok met 2componenten lijm vastzetten. K heb meerdere typen Honda's (gehad), die hebben/hadden soortgelijke kuipbevestiging (in een open rubbertje). Is misschien ook handig voor andere merken, zelf geen ervaringen mee. Mogelijk dat die 3D-nokken te koop zijn?
 
Was hier ook het geval, maar ik wil iets meer eer van m'n werk dan dat.

snap ik heel goed!
Het idee van 3d geprinte 'pikkies' en die dan goed verlijmen staat me trouwens wel heel erg aan. De moeite in ieder geval om te onderzoeken, zodat ik het iets netter kan monteren. Elke keer met ducttape klooien ben je ook snel zat.

Als mijn motor iets anders was dan het dagelijkse aftraphok zou ik wellicht ook m'n best doen er iets mooiers van te maken.
 
Op het forum van de Transalpclub TCN - Home is iemand die de bevestigingsnokken van de kuipdelen ge-3D-print heeft. Dan kwestie van glad en schoonmaken en de nok met 2componenten lijm vastzetten. K heb meerdere typen Honda's (gehad), die hebben/hadden soortgelijke kuipbevestiging (in een open rubbertje). Is misschien ook handig voor andere merken, zelf geen ervaringen mee. Mogelijk dat die 3D-nokken te koop zijn?
Die nokjes zijn hier te vinden.
Er zijn sites waar je het bestand naar stuurt dat zij dat voor je maken, of misschien ken je iemand met een printer.

Ik moet mijn kappen ook nog onder handen nemen, misschien dat ik tegen die tijd mijn printer weer aan de gang kan maken.
 
Hallo, ik heb afgelopen jaar met 10w40 olie gereden in mijn Transalp 700. Honda dealer zei dat dat best kon (had hier nog 4l van staan vandaar). Motor reed hier afgelopen jaar perfect mee. Wat zouden jullie doen, weer 10w40 erin of nu gewoon 10w30 wat is voorgeschreven. Heb geloof ik ook eens gehoord dat het niet heel goed is om weer omlaag te gaan in waarde, maar weet de reden hier niet meer van.
 
Gewoon 10w40 in blijven kieperen, verschil is erg klein met 10w30. Gok zo dat 95% van de oudere Honda's er 10w40 in heeft zitten

Er nu 10w30 ingooien maakt ook weinig uit. Heeft er meer mee te maken dat motoren met ervaring dan meer olie kunnen gaan verbruiken bij koude start of grote belasting. Maar dat lijkt me bij een Alp 700 nog niet aan de orde gok ik zo
 
Dit staat in de handleiding van Honda die ik heb.
Afhankelijk van temperatuur en rijstijl dus.
10w40 lijkt de perfecte olie voor ons klimaat?
Gebruik het zelf ook..


1674999344182.png
 
10w40 is zowat voor elk voertuig de beste olie in NL klimaat, word meestal vanuit milieuredenen gekozen voor dunnere olie door fabrikanten.
 
Bij Honda zeiden inderdaad dat 10W40 is een “algemene olie”; elke dealer heeft ze en gebruikt ze ook. Je moet naar de API klasse van de olie kijken als deze SG of hoger is is het prima zeiden ze.

Maar weet zo niet waar het verhaal wegkomt van 10w40 terug naar 10w30 dat dat beter niet kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Bij Honda zeiden inderdaad dat 10W40 is een “algemene olie”; elke dealer heeft ze en gebruikt ze ook. Je moet naar de API klasse van de olie kijken als deze SG of hoger is is het prima zeiden ze.

Maar weet zo niet waar het verhaal wegkomt van 10w40 terug naar 10w30 dat dat beter niet kan.
API SG is inmiddels al een hele oude klasse, die zul je niet snel tegenkomen met een 10W40. JASO AM of AM2 is wel handig, dan is die geschikt voor natte koppeling (simpelweg motorfiets olie). Maar een Alp lust praktisch alles wel. Van origine gewoon een lui over engineered jaren 80 blokje, die zal niet snel protesteren of in de soep lopen omdat er niet helemaal de juiste olie inzit. :)
 
20230121_184216.jpg

Nieuwe aanwinst (41dkm uit 2008) staat al bijna 3 weken te wachten op beter weer en geen pekel. Op een stormdag gekocht en opgehaald, vlak voor de vorstperiode.
Dus maar wat semi-overbodige hardware gemonteerd: carterbescherming, valbeugels en nog wat.
Heb ook nog een prima cb500 uit 2002, zit er wel aan te denken die op termijn te verkopen en een oudere transalp 600 terug te kopen. Gewoon omdat dat kan....
 
Bekijk bijlage 1843821
Nieuwe aanwinst (41dkm uit 2008) staat al bijna 3 weken te wachten op beter weer en geen pekel. Op een stormdag gekocht en opgehaald, vlak voor de vorstperiode.
Dus maar wat semi-overbodige hardware gemonteerd: carterbescherming, valbeugels en nog wat.
Heb ook nog een prima cb500 uit 2002, zit er wel aan te denken die op termijn te verkopen en een oudere transalp 600 terug te kopen. Gewoon omdat dat kan....
Toeval wil dat ik nu een oudere 600 over heb :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan