Het grote Honda Transalp topic deel 3

Ik zou je graag even een PB sturen met alle uitgebreide info, maar zie dat je PB uit hebt staan?
Zou je mij misschien een PB willen sturen?
 
Ik weet en las het Erwin P, maar ik denk meer aan iets in 2024. 1 alp per jaar zeg maar. Wel dat type iig.
 
Laatst bewerkt:
Die 600 dingen rijden nog steeds heerlijk :Y. Wordt tijd dat de kou er een beetje uitgaat, dan stap ik ook weer eens op. Ik vind er met dit weer een stuk minder aan :)
 
Bekijk bijlage 1843821
Nieuwe aanwinst (41dkm uit 2008) staat al bijna 3 weken te wachten op beter weer en geen pekel. Op een stormdag gekocht en opgehaald, vlak voor de vorstperiode.
Dus maar wat semi-overbodige hardware gemonteerd: carterbescherming, valbeugels en nog wat.
Heb ook nog een prima cb500 uit 2002, zit er wel aan te denken die op termijn te verkopen en een oudere transalp 600 terug te kopen. Gewoon omdat dat kan....
Mooi ding, heb zelf ook zo'n carterbescherming en vind de motor daar echt mooier van worden.
 
Ik had proefrit gemaakt: TA700 duidelijk sneller qua acceleratie dan xrv750. Ook veel beter remmen. Ik moest vrij veel geld steken in onderhoud in de xrv voor het komende seizoen ( banden, remmen, remschijf en accu) dus toch besloten, na ca 13 jaar bezit, voor wat nieuwer. Was een hele moeilijke knoop om door te hakken. Dacht nog over een (bijna nieuwe) cb500x. Toch weer voor n echte v-twin gekozen.
Ook gedacht aan een Bmw f700gs, maar ik ben wel een Honda fanaat zeg maar, en de vormgeving van een f700gs.....mmmm. Vond de f800gs te hoog en te zwaar.
 
Alp 700 droog 214kg
F800gs 191kg droog.
Scheelt toch 23 kg of wegen de japanse kilo,s minder?
 
Aha, goede vraag. Laat ik zeggen: ik heb 2 bijbetaald. Xrv had 81dkm op de teller, nul roest en verder netjes. Had wel onderhoudszaken nodig zoals hierboven beschreven. Op erg nette TA700 met 40dkm 2008, echt als nieuw.

Keek ook nog nr n zwarte ta in H. Minder gereden maar met wat vreemde gebruikerssporen: bij de stuurbevestigingen, hier en daar ori doppen weg. Dus twijfel en die niet gedaan.
 
Ik heb 2 jaren geleden mijn laser zeilboot verkocht, was ook moeilijke beslissing. Toen zei mijn wederhelft: "ach, als je het echt gaat missen, koop je toch gewoon weer zo'n ding!?"
Top!
 
Doen t ook prima.

Tot de 100 rijdt t best volwassen.

Ik vond m suf/saai, maar ik vermoed dat jouw testosteron/hormonen pijl wat minder lomp is O-)
 
Die 600 dingen rijden nog steeds heerlijk :Y. Wordt tijd dat de kou er een beetje uitgaat, dan stap ik ook weer eens op. Ik vind er met dit weer een stuk minder aan :)
Vandaag nog 120 km gereden, ging toch prima, het was hier bijna 8 graden.
 
Doen t ook prima.

Tot de 100 rijdt t best volwassen.

Ik vond m suf/saai, maar ik vermoed dat jouw testosteron/hormonen pijl wat minder lomp is O-)
De WR250R is wat meer gericht op de gassers (niet voor niets 31pk ipv 24pk), ook goede vering uit de doos.

Maar vond hem te goed/makkelijk voor het offroad wat ik doe en te beperkt in vermogen voor straatgebruik.

Heb ook nog een prima cb500 uit 2002, zit er wel aan te denken die op termijn te verkopen en een oudere transalp 600 terug te kopen. Gewoon omdat dat kan....
-O-:9
 
Alp 700 droog 214kg
F800gs 191kg droog.
Scheelt toch 23 kg of wegen de japanse kilo,s minder?
De GS voelt absoluut niet zwaarder maar kan een stuk minder (behalve acceleratie en topsnelheid natuurlijk) GS is echt niet fijn als je een Alp gewend bent
 
Terug
Bovenaan Onderaan