Het grote Honda Transalp topic deel 3

NCITgbd1QfT18pZ-6TZPGoRpA6F6uE8pskrNWNQCXvp8CCSVp6Q-saG1xJkv1_q0gdquE8cI6eHycykFZGUgSPxc3KesPPLdVL1pW3fBiiA_IbGTy0djPli1TOc8Y7AbaE0bJrSJdVL4oFGcZZSvy-A-nN1chhBoSbNTKSrf9q8PEujT4284aRIknQSE_L1bH66zCICaAuOQLYyRxFzyTifdXFpwlBE2c_Wl9TDCJ4jnj-M8BwifA1B_0w9PXWoKXoquWTCNzi4rZ3HjkvoXk9y_dzt4Jm_9rFi5Kn6xJkVr-SX3XQMbsGhzi6dedWKRVLCamqNqvyiuHTPCFQW-2b8ycqSZiVR23dxJshIMPH9fMdIVpTVjSGwCseMmPd7fMG0d3mOGHEAPE_FEBuKmL36N9o64Uct5U3_1hF5s1-9SlG-IahxQMm0M3jIsQGE9L2ZstQih7ZiffBxchw3o_5yEB5smwEROi_JDifEKBhcEl7jhpsM0D5a_0MhY4buMT2JYbmWBnc8Iai5BfLrunowsxJy3A0VofVB2LwbMijC_FwfWQVMwCLt5NLwv-1umU5pBnqVi8QHP3rwLP_0MQ_35MUTDwvtMYCQX2gHlqRRFNB0z5iSqtuniyur1btm5yBC7qTyRbxdlPwZvU2wSqV4n2L4tWzWZFn87i9eu-G0a-LdfrNJvw5O_UGx5wm0MOgZD6nl9Z2ci1uCjx1MD33ksCQ=w371-h657-no


De voorrem piepte als een malle, en op de diepste sporen zaten de schijven onder de minimum maat van 3,5 mm. Dus een setje nieuwe Brembo schijven, en blokken van Carbone Lorraine.
Nog op de to-do list:
- Valbeugel (ik heb die van HEED besteld)
- Oliebeurtje.
 
HEED valbeugel erop gezet. Nog geen half uurtje knutselen, perfecte passing en behoorlijk netjes afgewerkt. Valt me helemaal niet tegen.
Deze wordt vastgezet aan 3 punten op het frame: voorste motorsteun (waar de toeter ook vastzit), en 2x met een klem om het rechthoekige frameprofiel t.h.v. het remvloeistofreservoir / typeplaatje.
eO5qAsDlYx3KRor-bIM98bo0xPA3bWFEsPhgl02z8yHUA-c_LCNIskVsOkndaPqeJOdQ3w7bWpqXy1UtHSYRNIcDwscfp48DEVmkSzaYcHsIWMAMHvyYTWYbo0tqTc9xtFUih3dSkKY2qJWf7aZwdWqHK4kVM1DTqbTp1RWjKBg_SCq7BUIyD2jexXEuAZ8T21BPFuPEr909RZ3_aBXJR3BdhBWxiJXEj6PRASgKTl4V_KGSkGf1XXT3VjJecXO2pulJPeXq-zD3Xf_tEkgQkBI1j7ZlONinUseuj8iGKQqNnts9Ut9QLn3IQamOAMak_LMYxPK9cwUbc5-lZEBeI7NP5uxUox_exKW7iejg3_VHA3dsTf2EOy4Ro1o-mqPGhpQSn3Zx0diWcORYegHfcFsSY4V85kErnH1ws0tTeDrXAWjRiKt6azm2JPnbpFaeNNg9NU_6WqH8-AYm9VUiOKRVfo_zyNQ53qJ2XZ8IkWsMqVYeBVZSHYzJ3-KcI5iD4FeYBdt870PIP1aDVTDQmr0cOO79ZIx9PeggIOKgv8CzSW3kF4dKHWGrWK0rAOR1gpYYp5fR4PSC-0ynN95k-Wm91YBHk7NaVdDjW8cmZLpMoVYsrHICAQJ2GJ9sOQLxk2vOKaJWNWibJUja4h_K9uRIP2bbMdEKczHxc1gF46Hx3T3DzBR0lMUhw_pwJ56tmSKP1Eg8vlrt-nmnVmXiVUUCxg=w1169-h657-no
 
Fijn dat ie goed past. Ik heb een (voor mij) onbekende valbeugel op mijn Africatwin 750 1996 die aan voorkant voor geen meter zit/past. Daarom hangt-ie daar nu los.....ga er misschien mee naar een lasser.
Volgens mij moet sw motech beter passen, of, iig best goed?
IMG_20200813_140359223_HDR.jpg
 
en remvloeistof en koelvloeistof en balhoofdlagers en wiellagers en achterbrug lagers en shockdemperomkeerarmlagers en en en en :+
 
Tsja, helaas bewijs dat je oud wordt... Nostalgie naar de MT5 tijd waar je destijds MBX wielen in zette. Vandaar speciaal gezocht naar deze wielen.

En na zo'n ombouw houd je nog het een en ander over...
Iemand nog een tank, onderste valbeugel, subframe, voorvork of kapjes nodig? ;)
20210423_174240_sm.jpg
 
Hi sinds een paar weken eigenaar van een 1988 transalp, mijn eerste 'adventure' bike.

Meteen sw motech valbeugels gekocht, maar krijg ze er niet op-O- Iemand ervaring mee?

De onderste bout met bussen komt tegen m'n uitlaat aan
 
Hi sinds een paar weken eigenaar van een 1988 transalp, mijn eerste 'adventure' bike.

Meteen sw motech valbeugels gekocht, maar krijg ze er niet op-O- Iemand ervaring mee?

De onderste bout met bussen komt tegen m'n uitlaat aan
Meld je aan bij de Transalp Club Nederland. Daar is ook een forum met mensen met veel technische kennis. Ik rijd zelf een TA 700 uit 2010, kan je dus helaas niet helpen met jouw valbeugels.
 
Ben nieuw hier.
Vorige week van een klant bij ons (ik woon en werk in Oostenrijk bij een officiële Honda dealer) een Transalp 650 gekocht, in perfecte staat maar versnellingsbak schade.
Eerste en tweede zijn OK, derde maakt een geluid als een koffiemolen en de vierde en vijfde zijn stil tot je het gas weg neemt, dan is het klak klak klak.

Bakje van een RD11 via ebay gekocht, die ga ik er maar eens inbouwen.
Tot nu toe nog nooit zoiets meegemaakt ondanks 42 jaar als motormonteur.

Ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.
 
Lang geleden dat ik hier was, alles goei jungskes en deerns?😉

Alpje lang geleden verkocht, maar het kriebelt af en toe...
 
Kachel nog heerlijk rond, nu met 2 aliexpress radiatoren _O- _O- _O-. Bij de rechter rad brak laatst een pijpje af en rond de vuldop was ook al eea aan het brokkelen. Ipv 2ehands weer een 25jaar oud onderdeel te kopen voor 75 euro leek me 2 nieuwe van 110 euro een beter idee. Tegen de verwachting in bleek de pasvorm nog soort van redelijk goed. Hoefde maar 2 gaten van de ventilatorbevestiging uit te boren :+. De rest klopt zo ongeveer wel met wat aanpassingen. Ze zijn ook een 5mm dikker trouwens. Het koelt goed en lekvrij :).
 
Ik heb bij een firma uit Tsjechië een setje radiatoren gevonden die daar ook gemaakt worden (zeggen ze).
Nog niet gekocht maar overweeg het wel.
Eerst maar eens kijken of mijn zeer goedkope Transje volledig functioneren wil met zijn nieuwe versnellingen, dan kan ik altijd nog die dikkere koelers monteren.
Kan hier in de bergen waarschijnlijk geen kwaad...
 
Ik ga volgend weekend een paar dagen met mijn Alp op stap in Luxemburg. Proberen het rijden in heuvelachtig terrein wat onder de knie te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan