Het 'grote' Husqvarna Nuda 900 topic! Nudisten for life!

Carterontluchting is normaal.
Wisselend niveau koelvloeistof komt ook vaak voor.
Hou het net tot boven minimum, ontlucht volgens handboek (schroef met koperen pakking aan waterpomp)
Niets om je zorgen over te maken gelukkig
een zakkend koelvloeistof niveau lijkt me niet goed, al 2x het reservoir bij moeten vullen, is ook elke wisselend wanneer die weer leeg is. en zoveel olie staat dr in de luchtfilterbak, en bij de aansluiting van luchtfilterbak op het gasklephuis is het ook vettig geworden van de olie? heeft pas 12k gelopen. lijkt me niet dat er zo veel carterdruk ontstaat dat hij het via de carter ontluchting dr al uit gooit?
 

Bijlagen

  • 20201101_180518.jpg
    20201101_180518.jpg
    1 MB · Weergaven: 18
  • 20201018_135925.jpg
    20201018_135925.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 18
Het is inderdaad vrij veel, maar niet onmogelijk indien in 12.000km nooit schoongemaakt.
Foto 2 lost zichzelf op als je foto 1 regelmatig schoon maakt.

Heeft jouw Nuda een aangesloten kopontluchting zoals de BMW F800 ? Als het goed is, moet deze dichtgemaakt zijn met een plaatje (al werd dat wel eens vergeten)

Wat is het reservoir bijvullen: 2x een halve liter ? Of 2x terug naar het max streepje gebracht ?
Als je er een liter hebt bijgevuld, pakking & seal waterpomp nakijken.
In het tweede geval: Staat de radiator tot de nok vol ?
Koelvloeistof aftappen, opnieuw vullen en ontluchten. En niet hoger dan het min. streepje (staat er zelfs onder indien op zijstandaard)

Kijk ook eens of je geen mooi opgedroogd streepje hebt onder het 'weeping hole'. (Rechtsonder waterpomp (verticaal) over de rechter cilinder (zwart) tot boven op het motordeksel)
 
Het is inderdaad vrij veel, maar niet onmogelijk indien in 12.000km nooit schoongemaakt.
Foto 2 lost zichzelf op als je foto 1 regelmatig schoon maakt.

Heeft jouw Nuda een aangesloten kopontluchting zoals de BMW F800 ? Als het goed is, moet deze dichtgemaakt zijn met een plaatje (al werd dat wel eens vergeten)

Wat is het reservoir bijvullen: 2x een halve liter ? Of 2x terug naar het max streepje gebracht ?
Als je er een liter hebt bijgevuld, pakking & seal waterpomp nakijken.
In het tweede geval: Staat de radiator tot de nok vol ?
Koelvloeistof aftappen, opnieuw vullen en ontluchten. En niet hoger dan het min. streepje (staat er zelfs onder indien op zijstandaard)

Kijk ook eens of je geen mooi opgedroogd streepje hebt onder het 'weeping hole'. (Rechtsonder waterpomp (verticaal) over de rechter cilinder (zwart) tot boven op het motordeksel)
eerste foto is na schoonmaken, ongeveer na 200km zat er weer zo veel in. koelvoeistof al vervest omdat reservoier leeg was. daarna al 2x van max tot leeg opnieuw moeten vullen. geen sporen te zien bij waterpomp. moet de carter ontluchting dicht zijn gemaakt of wat bedoel je? lijkt me niet dan kan die zn carter druk niet kwijt, of is hier een terugroepactie of iets voor geweest dat die dicht gemaakt is?
 
De kopontluchting in het midden moet dicht zijn, de carterontluchting uiteraard niet.
Plaatje 3

Ik vermoed dat jouw waterpomp lek is.
Hoe ziet de motorolie er uit ?
3 is idd wel dicht ja, 't gaat via 6 de Carter ontluchting de filterbak in. Olie ziet d'r netjes uit, zit geen koelvloeistof bij. Gaan de waterpomp wel is inwendig lekken bij de nuda's? In de filterbak is gewoon motorolie met condens
 
Ja, ik heb er wel eens eentje gehad met een lekke waterpomp.
Ik zou zelf eerst de radiator afvullen, ontluchten, opnieuw vullen, tot 'min' streepje bijvullen en kijken of het nivea dan wel constant blijft.

Maar 2 reservoirs leegrijden op korte tijd... De KVS moet toch echt ergens naartoe.

Wordt de motorolie wel warm?
Blijft de thermostaat niet open staan?
Is wel erg veel condens op 200km...
 
Als de waterpomp lek is, dan moet je dat echt zien aan de zijkant van het blok. Daar zit een afwateringskanaal voor de waterpomp.

Het zou een heel extreem geval moeten zijn dat het kvs in de motor zelf belandt.

Het is dubbel afgedicht.
1604563732357.png

1604563774035.png
 
Met een plaatje is het altijd beter :}

Kijk ook eens of je geen mooi opgedroogd streepje hebt onder het 'weeping hole'. (Rechtsonder waterpomp (verticaal) over de rechter cilinder (zwart) tot boven op het motordeksel)
 
Anderhalf jaar geleden mijn Nuda 900R verkocht om een auto te kopen, heb nu mijn auto weer te koop staan en hoop zodra hij verkocht is een Nuda tegen te komen. Prijzen en kilometerstanden gaan steeds verder omhoog :(
 
Lekker hoor!!

ik wacht tot ik een R tegenkom met de Leovince (dat is echt een must)
Mocht het te lang duren ga ik kijken naar een alternatief, misschien de ktm duke 790..
 
Lekker hoor!!

ik wacht tot ik een R tegenkom met de Leovince (dat is echt een must)
Mocht het te lang duren ga ik kijken naar een alternatief, misschien de ktm duke 790..
Je kan evengoed wachten op wereldvrede :P

Een goede niet afgeragde R vinden is al moeilijk maar dan nog met de Leovince..
 
Ow ow, de mijne is niet afgeragd (vind ik zelf :+ ) en onlangs kwam iemand bij mij m'n Remus kopen.
Ik vermoed dat die zijn Leo in de aanbieding heeft (of had).

Goed zoeken, als je het echt wil vind je het vast.
(Maar niet erg goedkoop vrees ik)
 
Nou, na 6 jaren heb ik dan ook afscheid genomen van mijn Husky.
Voor de liefhebbers, hij staat bij de lokale dealer in mijn dorp : Van der Kolk Motoren

Nu heb ik voor jullie eventueel nog wat onderdelen :

- Compleet origineel uitlaatsysteem met vlinderklep + electronica, katalysator en einddemper in een perfecte staat.
- Flyscreen (nieuw)
- Zadel (nieuw)
- Beschermkapje van een GPR uitlaatset die ik ooit heb gehad.

Mocht er belangstelling zijn dan hoor ik het wel!
 
Laatst bewerkt:
Nou, na 6 jaren heb ik dan ook afscheid genomen van mijn Husky.
Voor de liefhebbers, hij staat bij de lokale dealer in mijn dorp : Van der Kolk Motoren

Nu heb ik voor jullie eventueel nog wat onderdelen :

- Compleet origineel uitlaatsysteem met vlinderklep + electronica, katalysator en einddemper in een perfecte staat.
- Flyscreen (nieuw)
- Zadel (nieuw)
- Beschermkapje van een GPR uitlaatset die ik ooit heb gehad.

Mocht er belangstelling zijn dan hoor ik het wel!
Is hij al verkocht? Ik zie op die schitterende website geen Nuda staan
 
Ik ben op zoek naar een Nuda. Het liefst een R. Hebben jullie nog tips wat belangrijk is of waar ik op moet letten?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik iemand van jullie nog gelukkig maken met een setje progressieve Wilbers voorveren met 2 liter olie en vork afdichtingen? Voor een standaard nuda
 
Aangezien mijn vakantie er aan zit te komen (hopen dat het door gaat) wil ik graag mijn TomTom aansluiten op de accu van mijn Nuda.
Ik hoor verschillende mogelijkheden voorbij komen.
Schijnbaar zit er onder de airbox een plug waar iets op kan worden aangesloten, maar ik zou het ook gewoon op het contact kunnen doen.

Wat hebben jullie/is jullie advies?
 
Aangezien mijn vakantie er aan zit te komen (hopen dat het door gaat) wil ik graag mijn TomTom aansluiten op de accu van mijn Nuda.
Ik hoor verschillende mogelijkheden voorbij komen.
Schijnbaar zit er onder de airbox een plug waar iets op kan worden aangesloten, maar ik zou het ook gewoon op het contact kunnen doen.

Wat hebben jullie/is jullie advies?
Die plug bij je airbox gaat mee met het contact.. Gewoon de fiche kopen bij bmw en je bent klaar.
 
Deze is beter. Zit tenminste vast itt din plug.
 

Bijlagen

  • A27C9F15-D3CD-46A3-85B7-A866A3AE3995.jpeg
    A27C9F15-D3CD-46A3-85B7-A866A3AE3995.jpeg
    54,4 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan