Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.action.nl/bicycle-gear-fietspomp

[afbeelding]


04,95

Niet meer met te lage spanning rijden (weet alleen de nauwkeurigheid v/d manometer niet).
Die gebruik ik al 3 jaar. Die manometer is voor de sier. Ik meet de spanning op met dit ding:
894p17bqj0pviqeb11dh14gq1a2v1agb1.jpg
 
Totdat de batterij leeg is. Gewoon een goede analoge kopen, die doet het altijd (tenzij je vrouw er met haar motor overheen rijdt O-) ).
Ik meet ook al anderhalf jaar met de een dunlop-metertje (een zwarte in mijn geval) die ik gratis bij de Kawa-dealer heb meegekregen... nog altijd met de batterij die er bij het uit de verpakking halen al in zat.
Die batterijtjes zijn zomaar niet leeg. ;)
 
Ik meet ook al anderhalf jaar met de een dunlop-metertje (een zwarte in mijn geval) die ik gratis bij de Kawa-dealer heb meegekregen... nog altijd met de batterij die er bij het uit de verpakking halen al in zat.
Die batterijtjes zijn zomaar niet leeg. ;)
Niet zomaar nee, maar wel net als je het metertje nodig hebt (gebeurde met de mijne). Dus moet je er 2 hebben met batterij, of 1 analoge.
 
Niet zomaar nee, maar wel net als je het metertje nodig hebt (gebeurde met de mijne). Dus moet je er 2 hebben met batterij, of 1 analoge.

Daarom heb ik een digitale met zonnecellen - kan 't alleen 's nachts een probleem worden......
 
Niet zomaar nee, maar wel net als je het metertje nodig hebt (gebeurde met de mijne). Dus moet je er 2 hebben met batterij, of 1 analoge.
Voordat ik een weekje op circuittraining naar Spanje ging heb ik het batterijtje dus preventief vervangen. ;)
Analoog met een grote nauwkeurigheid is vele malen duurder dan een digitale met 0.1 bar aflezing.
 
Die minimale afwijking zal me aan mijn reet corroderen. Maar die actionpomp geeft waardes aan die zowat 1 bar afwijken _O-
 
Totdat de batterij leeg is. Gewoon een goede analoge kopen, die doet het altijd (tenzij je vrouw er met haar motor overheen rijdt O-) ).

Dan doet ie het idd niet meer _O-

Hoe zit het eigenlijk met die meters bij een tankstation? als je daar 2 bar instelt klopt dat dan redelijk? Ikzelf pomp altijd daar mijn banden op of met mijn compressor en de meter die bij de compressor zat
 
Dan doet ie het idd niet meer _O-

Hoe zit het eigenlijk met die meters bij een tankstation? als je daar 2 bar instelt klopt dat dan redelijk? Ikzelf pomp altijd daar mijn banden op of met mijn compressor en de meter die bij de compressor zat
Maakt niet uit. Als je maar telkens naar dezelfde pomp rijdt en je prettig voelt bij een bepaalde waarde. Of hij nu een twee of een vier aangeeft maakt dan niet uit.
 
Zelfde geldt voor bandenspanningsmeters. Al zouden de batterijen op zijn dan kan je alsnog met de hand voelen. Maar blijkbaar is dat een showstopper hier :+
 
Misschien iemand hier die dit kan beantwoorden:
Ik heb laatst de Dunlop druppellader bij de Action gekocht. Nu heeft de vorige eigenaar van mijn motor er een Optimate stekker aan laten zitten. Kan ik op de een of andere manier de Dunlop druppellader aansluiten aan de losse Optimate stekker van mijn motor? Of kan ik de Dunlop druppellader echt alleen op + en - aansluiten?
 
Misschien iemand hier die dit kan beantwoorden:
Ik heb laatst de Dunlop druppellader bij de Action gekocht. Nu heeft de vorige eigenaar van mijn motor er een Optimate stekker aan laten zitten. Kan ik op de een of andere manier de Dunlop druppellader aansluiten aan de losse Optimate stekker van mijn motor? Of kan ik de Dunlop druppellader echt alleen op + en - aansluiten?

dat kan, moet je wel wat knippen en knijpen.

Optimate 4 stekkertje past niet
 
Misschien iemand hier die dit kan beantwoorden:
Ik heb laatst de Dunlop druppellader bij de Action gekocht. Nu heeft de vorige eigenaar van mijn motor er een Optimate stekker aan laten zitten. Kan ik op de een of andere manier de Dunlop druppellader aansluiten aan de losse Optimate stekker van mijn motor? Of kan ik de Dunlop druppellader echt alleen op + en - aansluiten?
Heb min of meer hetzelfde.

Extra stekkertje van Optimate gekocht, aan de andere kant gestript en oogjes op geklemd.

Zo kun je de krokodilbekjes van de acculader zo op die oogjes zetten, en het stekkertje inpluggen :)
 
En de kettingolie? Proberen waard of gewoon S100 kopen?

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=21667
Die kettingolie zou ik me niet aan wagen. Bij de Action hebben ze wel echte motor kettingspray voor weinig.
:^

Motorfiets kettingolie plakt veel meer, die moet je niet op je fiets gebruiken weet ik uit ervaring. _O-

Ik gebruik de fietsketting olie wel op de motor, maar die komt alleen in principe met droog weer op het circuit.
Gaat niet zo lang mee en het vervliegt snel, dus veel poetsen. Scheelt wel een paar peekaa's.
De pekelbike gaat gewoon met de juiste Action "motorfiets"kettingspray. :Y
 
Laatst bewerkt:
:^

Motorfiets kettingolie plakt veel meer, die moet je niet op je fiets gebruiken weet ik uit ervaring. _O-

Ik gebruik de fietsketting olie wel op de motor, maar die komt alleen in principe met droog weer op het circuit.
Gaat niet zo lang mee en het vervliegt snel, dus veel poetsen. Scheelt wel een paar peekaa's.
De pekelbike gaat gewoon met de juiste Action "motorfiets"kettingspray. :Y
Dan kun je ook WD40 gebruiken, maakt mooi schoon en laat een dun laagje olie achter op de ketting.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan