Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, maar er blijft nog wel een heel dun laagje achter die je ketting tegen corrosie en vuil beschermen en dus blijft de rolweerstand laag.
Heeft "uit ervaring" voor en tegens zie ik. Leuk om te zien. ;)
Er is wel een hoop te winnen qua rolweerstand, heb wel eens een vastzittende ketting losgemaakt met druppels(!) kruipolie.
En na een paar honderd kilometer de motor weer verkocht, de eigenaar daarna verbaasde zich over het lichte lopen van het achterwiel.
Even een slinger op de bok en bleef maar draaien voor het gevoel. :}



Werk in uitvoering. ;)
 
Helaas ligt de Action olie al maanden niet meer in de schappen, althans niet bij de vestigingen waar ik heb gekeken...
Lijkt dus uit het assortiment te zijn 😞

Hier twee vestigingen in de buurt. Hoogeveen en Zuidwolde...
Zal eens buurten vandaag of morgen... Kan ik iemand wat aanbieden? Koop ik groots in :P

Mits ze het hebben natuurlijk |(
 
Heb min of meer hetzelfde.

Extra stekkertje van Optimate gekocht, aan de andere kant gestript en oogjes op geklemd.

Zo kun je de krokodilbekjes van de acculader zo op die oogjes zetten, en het stekkertje inpluggen :)
Klinkt alsnog vrij ingewikkeld, of is dit echt goed te doen voor mensen die weinig technische kennis hebben?

@Dutch, moet ik even kijken! Zal wel een foto maken :)
 
Deze zit als het goed is op je motor;

[afbeelding]

Als je er vervolgens nog eentje koop kun je die zo inpluggen en de krokodillenbekjes op de oogjes klemmen :)
Ah eitje lijkt me dan! Geen mannetje/vrouwtje? Of steek je de stekker gewoon in het middelste gedeelte van je foto, waar het rubber nog voor zit? Bedankt voor je uitleg!
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort zijn de Crivit motorhelmen weer te koop bij de Lidl. Heeft iemand ervaringen met die van vorig jaar?
Het model van dit jaar lijkt hetzelfde model te zijn.

272277_01_f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ah eitje lijkt me dan! Geen mannetje/vrouwtje? Of steek je de stekker gewoon in het middelste gedeelte van je foto, waar het rubber nog voor zit? Bedankt voor je uitleg!
Plaats nu eerst eens een foto van de stekker die nog op je brommert zit, dan kunnen we je helpen waar je naar moet zoeken.
Welke? Optimate heeft door de jaren meerdere stekkers gebruikt.
Ik ken dat Dunlop ding verder niet, heeft die alleen krokodillenbekjes of ook een stekker? Als je de bekjes op oogjes zet mogen ze elkaar niet raken. Veel makkelijker is om de bekjes met een cm of 10 kabel af te knippen. Als je op de kabel vanaf de lader de contrastekker zet van wat op de motor zit plug je die zo in.

De andere helft (dezelfde stekker als nu op de motor zit dus) zet je op het stuk kabel met de bekjes. Dan kun je die zo weer op de lader pluggen als je die een keer direct op een accu wilt zetten.
 
Ah eitje lijkt me dan! Geen mannetje/vrouwtje? Of steek je de stekker gewoon in het middelste gedeelte van je foto, waar het rubber nog voor zit? Bedankt voor je uitleg!

Aan jouw vragen en opmerkingen te horen is je technische kennis niet toereikend om dit zelf te doen. Vraag assistentie van een bekende of rijd langs een motorzaak! Als je de boel verkeerd aansluit heb je kortsluiting...
 
Je moet maar net weten dat daar een zekering zit, maar je tip om niet zelf te prutsen is zo gek nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan