Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Met mijn motor zou ik met jaarlijks verversen pas over 100 jaar weer nieuwe olie hoeven kopen.In ieder geval zorgen dat je volgende motor dezelfde viscositeit nodig heeft
Vijftien jaar had ik zelf even uitgerekend.Met mijn motor zou ik met jaarlijks verversen pas over 100 jaar weer nieuwe olie hoeven kopen.
Volgens mij benzine,geen olie....Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met 240 liter smeerolie moet.
Klimkt goed hoor, maar ik geloof er -met alle respect- geen donder van.mensen? Syn olie heeft een houdbaarheids datum. De onnatuurlijke stoffen in de motor olie breekt beetje bij beetje af. 5 jaar houdbaar. Daarna is het een normale olie geworden. De extra eigenschappen door de syn, weg.... nog bruibaar na 5 jaar? Geen idee.
En ik ook niet,wat een onzinIk zeg de beste raad is voorraad. Het liefst zou ik ook een vat hebben staan. Gelukkig heb ik soms een helder moment en beperk ik het tot 2x 4 liter.
Klimkt goed hoor, maar ik geloof er -met alle respect- geen donder van.
Read again.Volgens mij benzine,geen olie....
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met 240 liter smeerolie moet.
Je had het over gezamelijk inkopen.Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met 240 liter smeerolie moet.
Roest in een olieblikDan gooi ik er ook maar een link tegenaan.
Motorolie houdbaarheid?
Motorolie is in principe onbeperkt houdbaar, mits de flacon ongeopend blijft. Tegenwoordig worden de meeste oliën verpakt in flacons van stevig kunststof. Deze zijn uiteraard niet onderhevig aan corrosie, in tegenstelling tot de oude blikken verpakking. Roestdeeltjes en vocht zijn funest voor de kwaliteit van olie.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met 240 liter smeerolie moet.
Ha nee?Roest in een olieblik
ik heb blikken gezien van 50 jaar oud ,waar bij opening na 50 jaaralles nog prima was
Dan zou het in een olieblik gaar roesten,dat verzin je toch niet
En dan denk jij nog dat het door de olie komt,sorry hoor maar nog dommer kan bijna nietHa nee?
Zelfs je metalen oliefilter kan door invloed van pekel op korte tijd doorroesten!
(Zelf meegemaakt)
Dat bedoel ik NIET!En dan denk jij nog dat het door de olie komt,sorry hoor maar nog dommer kan bijna niet
Ik heb er bij een Raptor 1000 wel eens eentje gedemonteerd waar zo goed als alle verf vanaf was.Dat bedoel ik NIET!
Ik wil alleen maar zeggen dat een metalen oliedrum ook kan doorroesten.
Wat mij wel vaak opvalt op dit forum is dat men elkaar snel afzeikt.......beetje jammer.En dan denk jij nog dat het door de olie komt,sorry hoor maar nog dommer kan bijna niet
Ik vind dit een mooi plaatje. Ik heb een vraag over magnetische carterpluggen, is dat dicht genoeg nabij motorolie?True, maar verpest de magie nou niet voor veel mensen.
Ik heb netjes een magnetische carterplug.
Dus dat komt niet in het monster terecht.
Bekijk bijlage 1610178
Je moet wel zien dat je krukas niet op een punt blijft hangen!.Ik vind dit een mooi plaatje. Ik heb een vraag over magnetische carterpluggen, is dat dicht genoeg nabij motorolie?
Hoe sterk is de magneet die aan die pluggen zit?
Ik heb zo een plug besteld en ontvangen, maar dat is nauwelijks magnetisch te noemen. Ik vroeg me af hoe dat zit, is dat bewust of heb ik gewoon een luie magneet... eigenlijk een magnetniet...?
In mijn BMW S1000(R)R, BMW HP2 Sport en BMW G310GS zit het wel standaard.Ik geloof niet dat het veel zin heeft,anders zouden fabikanten het standaard al toepassen.