Het grote SRAD topic 14: De posers beginnen het warm te krijgen...
Welkom bij het SRAD topic
Het is inmiddels het begin van een nieuw motor seizoen, de SRAD's beginnen van de beademing afgehaald te worden en het posen van 2011 kan beginnen!Have fun pos(t)ing!
Circuitdagen, meetings/uitjes 2011
Circuitdagen:
Geen bekend
Meetings:
8 mei: MegaMeeting
16 juli: Ritje met BBQ in Groningen @ Glutendokter's crib
01 De Glutendokter
02 Roy "R"
03 fastbike (ovb)
04 BoyB
05 mpowerd
06 Blola
07 Racing.Trulli
08 TheMauster (ovb)
09 Arne_V
10 Patrick
?dibusta
?chestermouse
Word het motorweer of snertweer?
Techniek en dergelijke
Downloads:
Werkplaatshandboek GSX-R 1996-2000
How to's:
Airbox mod
Keerringen UPSD vervangen
Alle MF how-to's
SRAD
SRAD staat voor: Suzuki Ram Air Direct.
Dit is een luchtinlaatsysteem van Suzuki motorfietsen met drukruimte (airbox) onder de tank. SRAD werkt als Kawasaki’s Ram Air System. Door gaten in de kuip wordt lucht met kracht in de airbox gebracht. Door de overdruk die hierdoor ontstaat komt ook meer lucht (dus zuurstof) in de cilinders waardoor het motorvermogen toeneemt.
SRAD is de opvolger van DAIS op de Suzuki GSX-R 750 vanaf 1996. Suzuki was de eerste die met metingen van de vermogenstoename kwam. Het bleek tot 200 km/uur nauwelijks winst op te leveren (max. 2 %). Bij 270 km/uur was de winst 3,5 %, waardoor de motor 3 km harder liep. Wel moet gesteld worden dat bij de “normale” manier van lucht aanzuigen dezelfde motor waarschijnlijk ca. 6,5 % vermogen verloren zou hebben als gevolg van vacuüm en warmte achter het motorblok, zodat de totale winst toch nog 10 % is.
GSXR 600/750
TL1000S/R
Geschiedenis
SRAD topic:
Geouwehoer en fotos van je Srad
Het grote SRAD topic, deel 2
Het grote SRAD topic, deel 3
Het grote SRAD topic, deel 4!!
Het grote SRAD topic, deel 5
Het grote Suzuki SRAD topic, part 6 a way of life
Het srad topic deel 8 is al geweest
Het srad topic... 10 op een rij!
Het srad topic... 11-Keihard de winter uit!!
Het srad topic... 12-Still-hard-to-beat
Het grote SRAD topic deel 13: Pas op voor posers
Gixxer foto's:
Foto's van onze gixxers
Foto's van onze Gixxers (deel II)
Foto's van onze Gixxers (deel 3)
De SRAD rijders
Hier kan je ze zien en digitaal aanraken!
De Gixxers:
Arne_V
130.3pk
84Nm
DEVIL uitlaatsysteem
Yoshimura trs dempert
K&N luchtfilter
Dynojet kit afgesteld door Hoegee
|Blola|
Boy B
116.9 pk (Vóór afstelling)
76 Nm
Light smoke DB ruitje
LeoVince SBK alu demper
CNC gefreesde 'R' heelplates
Kleine knippers
Bozzie
denniszz85
Zwart kuipruitje
Brembo radiale rempomp
Hell stalen remleidingen
Moto-Master remschijven + busa klauwen
GSX-R heelplates
Dynokit
Xenon
Ixil demper
Pazzo's koppelinghandle (remhandle is ori Brembo )
Undertail met leds
Haakse ventielen
Kleine knippers voorzijde
Racetankdop
Race kuipset
Carbon uitlaatsteun
Dibusta
DutchKingKong
Custom Kleurstelling
Dark Smoke kuipruitje
Stalen remleidingen + voor Braking remschijven
LSL rem/schakel set, met "R" heelplate's
Arriete haakse ventielen
Platte richtingaanwijzers
Undertail met leds
Superpole Oval demper
EvoX
Koeldude
Mauster
mpowerd
137.1pk
86.6Nm
Mivv GP uitlaatsysteem
K&N filter
Opengewerkte airbox
Afgesteld door HdeB
Petsch
Roy "R"
Lucky Strike/Schwantz kleurstelling
Originele demper leeggehaald
Zwarte achterbrug
Lichte glijschade rechts (It wasn't me!)
Redelijke glijschade links (It was me...)
De TL-ers
De Glutendoker
126,8 PK 110 NM
quill dempers
gemodeficeerde airbox + K&N filter
pcII
patrick teggelove srad
De OVERLOPERS!!!
Phantom
Bos uitlaat
Afgesteld door ten Kate
Laatst bewerkt: