Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was bij Hans van Wijk, kan op hun site niet vinden of ze bovag aangesloten zijn. Zal nog even zoeken, maar weet dat bovag ook bij aankoop vaak niet opgaat omdat er veel vereisten aan vast zitten (zo geloof ik dat o.a. bij tweedehands aankoop de prijs minimaal 50% van de nieuwwaarde moet zijn)
Als je het niet kunt vinden zijn ze er niet bij aangesloten _O-
 
Mmm helemaal vreemd dat die dan zoveel meer is gaan verbruiken. 1:14 haal ik met een circuitdag volgensmij niet eens.

Staat de tps wel goed afgesteld? Daardoor kan het zijn dat die wat meer verbruikt.
Daar heb ik dit weekend naar gekeken, TPS gaat naar high bij 3500 dus daar zit wat verbetering. Maar lijkt mij niet dat deze veranderd is tijdens de beurt? Zou het dan in dit geval niet alleen een verschil maken als ik onder de 3500 toeren zou rijden zodat hij op medium staat?
 
Dat is wel balen, zeker met de dagprijzen die weer gevraagd worden voor een litertje benzine. Accu lossen, alle andere stekkertjes even lossen en weer vastklikken zodat je zeker weet dat alles ook vast zit zou wel eens kunnen helpen. Misschien maakt gewoon een of ander sensortje geen goed elektrisch contact zoals bijvoorbeeld de tps als hierboven al genoemd. Je kunt ook even zelf controleren of het synchroon stellen wel goed is gegaan. DisasterMaster weet hoe bij de injectiefiets. Heb je twee bougies per cilinder? In dat geval doen ze het alle 4?
 
Was bij Hans van Wijk, kan op hun site niet vinden of ze bovag aangesloten zijn. Zal nog even zoeken, maar weet dat bovag ook bij aankoop vaak niet opgaat omdat er veel vereisten aan vast zitten (zo geloof ik dat o.a. bij tweedehands aankoop de prijs minimaal 50% van de nieuwwaarde moet zijn)
zou kunnen dat er te grote injectoren erin gezet zijn, en kijk ook even naar de TPS, dat staat ook in het handboek
 
Voordat ik alles handmatig door ga meten, als een van de sensoren het niet zou doen, zou dit toch een code in de dealer mode geven?

Een run op een testbank gaat er aan komen, maak het nog uit of ik daar voor of daarna de TPS aanpas? Staat nu niet ideaal; vanaf 3500 naar high. Zal de TPS van het weekend ook nog nakijken zoals in het handboek staat met doormeten van spanning en weerstand. Kan er wel gelijk goed bij als ik toch de PAIR inlaat moet afsluiten.
 
Tijdje terug spullen besteld om de Suus te detailen. Vandaag op de seatcover geprobeerd, dus eerst normaal wassen, dan met een claybar. Daarna polijsten en in de wax. Durfde met polijsten nog niet te veel te doen maar hij ziet er echt al een stuk beter uit. Binnenkort de motor
 
1392905
 
Mooi geworden. Hoe stuurt ie in bochten, of heb je dat nog niet echt geprobeerd? Heb je er weinig hinder van? En hoe in verhouding tot een kampeeruitrusting achterop geknoopt? Vooral met duo is dit een uitkomst, lijkt mij.
er zijn nog wel een paar dingen die ik aan moet gaan passen, maar rijdt erg goed!
Je moet natuurlijk niet als een aso beetje gaan slingeren, dan kom je bedrogen uit :P

Maar rechtdoor verneem ik hem totaal niet, dus dikke pluspunt!
Morgen ga ik naar Stadskanaal, ff 120 km !
 
Rechtdoor rijdt zelfs mijn ouwe Kawa goed. Dat zegt niets ;)
Met een motor , dus ook met de combi of met bagage of duo, wil je met name een beetje goed door de bocht kunnen.
Als de aanhanger mooi blijft volgen gaat dat goed.
Nadeel van een aanhanger is dat je eigenlijk niet voelt hoe ie rijdt of grip heeft lijkt mij, itt bagage of duo die óp het trekkend voertuig zit.
Maar inderdaad even wennen en op een gegeven moment weten wat kan en waar de grens ongeveer zal liggen (en eronder blijven!!)
Ideaal voor kampeervakanties waarbij je meerdere dagen op dezelfde camping blijft (dus rijden zonder kar).
 
Rechtdoor rijdt zelfs mijn ouwe Kawa goed. Dat zegt niets ;)
Met een motor , dus ook met de combi of met bagage of duo, wil je met name een beetje goed door de bocht kunnen.
Als de aanhanger mooi blijft volgen gaat dat goed.
Nadeel van een aanhanger is dat je eigenlijk niet voelt hoe ie rijdt of grip heeft lijkt mij, itt bagage of duo die óp het trekkend voertuig zit.
Maar inderdaad even wennen en op een gegeven moment weten wat kan en waar de grens ongeveer zal liggen (en eronder blijven!!)
Ideaal voor kampeervakanties waarbij je meerdere dagen op dezelfde camping blijft (dus rijden zonder kar).
de bochten stuurt iets anders, maar dat komt omdat ik de hoek van de koppeling net iets te groot heb gemaakt.
Dat verneem je alleen bij hele langzame snelheden, daar boven eigenlijk niet.
 
de bochten stuurt iets anders, maar dat komt omdat ik de hoek van de koppeling net iets te groot heb gemaakt.
Dat verneem je alleen bij hele langzame snelheden, daar boven eigenlijk niet.
Dat komt waarschijnlijk doordat ie bij snelle bochten wat meer in de vering wordt gedrukt.
Nu ga je de achtervork nog wat vlakker zetten waardoor de bagagebak wat horizontaler komt te staan?
Dan zou het geometrisch bij langzame bochten wat beter voor elkaar komen. Of ben je bang dat het dan bij snellere bochten niet goed meer uit zal pakken?
Hij is in elk geval goed gelukt, dus nu nog wennen aan rijden met kar en de beste afstelling ervan vinden. Goed gedaan. Veel plezier ermee!!
 
Dat komt waarschijnlijk doordat ie bij snelle bochten wat meer in de vering wordt gedrukt.
Nu ga je de achtervork nog wat vlakker zetten waardoor de bagagebak wat horizontaler komt te staan?
Dan zou het geometrisch bij langzame bochten wat beter voor elkaar komen. Of ben je bang dat het dan bij snellere bochten niet goed meer uit zal pakken?
Hij is in elk geval goed gelukt, dus nu nog wennen aan rijden met kar en de beste afstelling ervan vinden. Goed gedaan. Veel plezier ermee!!
nee, de horizintale beweging van het lager staat onder een hoek, waardoor de aanhanger de verkeerde kant op gaat hangen naarmate hij verder uit het lood van de motor staat, maar dat ga ik dus nog aanpassen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan