Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou de remschijven eens extreem goed ontvetten met siliconenontvetter. Schijven eraf halen en in een bak met een kwast ook de gaatjes goed meenemen. Misschien is er ooit een kwak autowax over een schijf gekomen. Het kan lang duren voor je dat er helemaal blijvend afhebt.
Een kromme schijf voel je naast schokken ook altijd tegendrukken in de remhandel.
 
Zit er misschien een button vast van je zwevende schijven? Geen idee wat voor problemen dat precies veroorzaakt, maar die dingen even schoonmaken lijkt mij sowieso een verstandig idee!
 
Schijven eraf halen is wel heel erg overkill. :P Met het voorwiel de lucht in kun je ook erg goed bij de schijven.

20 jaar oud rubber, waar de leeftijd de rek wel een beetje uit heeft gehaald, gecombineerd met 20 jaar aan zooi geeft een raar gevoel in de remmerij. Onderstaande remmerij was na een schoonmaakbeurt en revisiekit als nieuw. Die jongen schrok zich de pleuris van het verschil toen hij voor het eerst z'n rem weer aanraakte.

IMG-20200620-WA0004.jpg
IMG-20200424-WA0000.jpg
 
Schijven eraf halen is wel heel erg overkill. :P Met het voorwiel de lucht in kun je ook erg goed bij de schijven.

20 jaar oud rubber, waar de leeftijd de rek wel een beetje uit heeft gehaald, gecombineerd met 20 jaar aan zooi geeft een raar gevoel in de remmerij. Onderstaande remmerij was na een schoonmaakbeurt en revisiekit als nieuw. Die jongen schrok zich de pleuris van het verschil toen hij voor het eerst z'n rem weer aanraakte.

Bekijk bijlage 1514419Bekijk bijlage 1514420
Ja, die bagger heb ik ook wel eens uitgelepeld. Wat een zooi. Een ‘gladde plek’ in de rem kan ik er niet door verklaren. Schijven eraf en in een bak schoonmaken staat qua werk niet in verhouding tot de hele zooi reviseren. Baat het niet dan schaadt het niet.
 
1592680562920.jpeg



Bij mij zag het er toen ook zo uit, schoongemaakt en Hell Remleidingen erop gezet + gesinterde blokken. Nog niet naar m'n zin, dus een Brembo 16x18 pomp erop gezet toen, wat het ook niet was.

Nu onderstaande erop. Fireblade klauwen met adapters en een 19mm pomp van Braking.
1592680593992.png
1592680655868.png
 
Bekijk bijlage 1514786


Bij mij zag het er toen ook zo uit, schoongemaakt en Hell Remleidingen erop gezet + gesinterde blokken. Nog niet naar m'n zin, dus een Brembo 16x18 pomp erop gezet toen, wat het ook niet was.

Nu onderstaande erop. Fireblade klauwen met adapters en een 19mm pomp van Braking.
Bekijk bijlage 1514787Bekijk bijlage 1514789
Ja, jij gaat er ook het circuit mee op. Dan kan ik mij voorstellen dat je wat hogere eisen stelt aan de remmen dan een Jip en Janneke openbare wegcoureur. ;)
Zeker een mooi setje, maar dat lijkt mij voor LimaSierra nou ook weer een beetje een overkill, en zal grondig schoonmaken en eventueel een revisiesetje de boel wel weer naar wens krijgen.
@LimaSierra Succes ermee. :t
 
Ik kan je zeggen; ik ga niet naar het circuit en ben ook geen racer op de openbare weg maar van een 2x2 zuiger naar een 2x4 zuiger maakt écht een groot verschil.
 
over remmen gesproken; heb nog steeds dat setje ferrodo voor de achterrem voor je liggen ;)
 
Dat is wel te lassen. Is het de originele uitlaat? Dat is gewoon staal namelijk.
een RVS uitlaat is uiteraard ook te lassen, maar dan met RVS elektrodes anders krijg je roest op je RVS uitlaat.

Zou het met TIG doen, punt lassen dat het stevig is, en dan aflassen.
TIG brengt wat minder warmte in dan MIG; je wilt niet dat het krom trekt door de hitte.

@roger_SV :Y
 
'Gewoon goed' is goed genoeg voor mij, ik ben beslist geen racer - ik kreeg vorige maand voor het eerst in 3 jaar een boete '( al hanteer ik wel de 'hard waar het kan, zacht waar het moet' doctrine, aangezien de maximum snelheid-bordjes lang niet altijd realistisch zijn (ik kijk naar jou, bocht na de coentunnel waar je zelfs met een renault twingo 1, in de regen, op uitgedroogde banden 30km harder er door kan dan de ter plekke geldende maximumsnelheid van 70km/h...)

Ooit wil ik wel eens het circuit op maar ik heb nog genoeg speelruimte op de openbare weg.

In ieder geval mag ik langskomen bij Grrtjuh om eens de mening van 'n ander te horen. Ik weet niet meer of de vorige eigenaar de voorremmen al eens uit elkaar had gehaald, ik weet wel dat (inmiddels 3 jaar geleden, ik rijd het hele jaar door) de motor 10 jaar lang stil had gestaan.

De schijven heb ik uiteraard al eens schoongemaakt met remmenreiniger.
 
Laatst bewerkt:
Als je het fabriekvoorschrift volgt dienen de remleidingen (en brandstofleidingen) elke 4 jaar te worden vervangen. Als de originele er nog op zitten, maar geen droogte scheurtjes vertonen (klauw los halen om ruimte te maken) en dan even leiding in een U vouwen en kijken of je ziet dat er scheurtjes ontstaan. Indien ja; vervangen. En áls je ze dan vervangt; neem dan staal omvlochten leidingen.

klauw inspecteren, schoonmaken, voelen of de zuigers vrij willen bewegen, zoniet; rubbers (dus klauwen) reviseren.
het japanse merk TourMax maakt goede revisisets, dus geen troep. Origineel suzuki is flink aan de prijs namelijk!
rempomp; daar zal wel na al die jaren ook verbetering op zijn plaats zijn; ook hiervoor heeft tourmax revisisetjes.
 
Dat is wel te lassen. Is het de originele uitlaat? Dat is gewoon staal namelijk.
een RVS uitlaat is uiteraard ook te lassen, maar dan met RVS elektrodes anders krijg je roest op je RVS uitlaat.

Zou het met TIG doen, punt lassen dat het stevig is, en dan aflassen.
TIG brengt wat minder warmte in dan MIG; je wilt niet dat het krom trekt door de hitte.

@roger_SV :Y
[/QUOTE.
 
Fijn om te weten dat het te maken is. Scheelt weer een nieuw setje dempers kopen😂
Gelukkig is het niet mijn originele demper. Het is de laser duo tech uitlaat. Nu moet ik iemand vind die het voor me kan lassen😅
 
Fijn om te weten dat het te maken is. Scheelt weer een nieuw setje dempers kopen😂
Gelukkig is het niet mijn originele demper. Het is de laser duo tech uitlaat. Nu moet ik iemand vind die het voor me kan lassen😅
Heb net even gekeken, heb namelijk zo'n zelfde demper maar hij is gescheurd op de rand waar de link pijp de demper in gaat?.
Als dat zo is dan moet ik hem denk ik wel kunnen lassen voor je.
 
Ik had gisteren een gaar probleempje met de SV, namelijk de linker knipperlichten. Direct na het starten (en ook als de motor uit staat) werken alle knipperlichten naar behoren. Tijdens het rijden doen de linker pinkers het ineens niet meer, het lampje in het dashboard kwam ook maar zeer vaag aan. Rechts deed het echter wel prima en alarmlichten werkten ook zonder enig probleem.

Enig idee waar dit aan kan liggen? Ik verdenk zelf het linkerstuurschakelaar daar deze de laatste dagen wat regen te verduren heeft gehad. Uit elkaar schroeven en met WD40 behandelen?
 
Heb net even gekeken, heb namelijk zo'n zelfde demper maar hij is gescheurd op de rand waar de link pijp de demper in gaat?.
Als dat zo is dan moet ik hem denk ik wel kunnen lassen voor je.
Dat klopt helemaal. Misschien help
Dit plaatje meer. Als je me kunnen helpen zou fijn zijn😊. Ik weet niet of je in de buurt van Aalsmeer woont?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan