Naar Duitsland geweest
215 op de teller, 202 op de gps. Zal ik m'n SV blauw schilderen en er een mooi plakkaat 'Mallard' op schroeven, naar de stoomlocomotief die met 202km/h het wereld snelheidsrecord pakte voor stoomtreinen?
Vorig jaar haalde ik trouwens 220 op de teller.
SV650s uit 1999.
Vorige eigenaar heeft er een getint ruitje op gezet, moet wel zeggen dat dat een beetje hinderlijk is, als je met je borst op de tank ligt en er voor de verandering doorheen moet kijken. Net effe te donker.
Tot grofweg 180 rijdt het nog echt lekker. Daarboven biedt het ruitje te weinig windbescherming. Motor blijft prima stabiel op die snelheden. Langs een grote vrachtwagen vliegen met zo'n tempo en een beetje wind is wel een ervaring. Je knalt met een rotvaart door het 'kielzog' van zo'n ding, en je voelt je heen en weer gerukt worden. Maar na één keer weet je wat je kan verwachten. SV'tje is stabiel genoeg om sowieso niet zo gauw van z'n koers geblazen/gezogen te worden.
Ook wel leuk om te weten - met continu volgas is het verbruik ongeveer 1:10. Je voelt echt dat er een tank benzine wordt verbrand tussen je benen, af en toe zo'n vlaag motorhitte over je heen stroomt. En als je even afremt naar 120, de verzengende hitte van het blok en de uitlaat over je laarzen. Ik vraag me af of m'n uitlaatbochtjes zichtbaar zouden gloeien in het donker...
Het gemiddelde verbruik op de hele rit (ca. 180km, met een stuk Nederland en baustelle er bij) was 1:13,5. Ik geloof dat ik wat meer tankstops moet plannen voor de rit naar Berlijn die ik eens wil maken.
Normaal zit ik op 1:18 bij 130 en 1:20 in de Randstad...
Bekijk bijlage 1518582