Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tanktas gaat prima. Ik heb een held magneetsysteem. Universeel met één tas of een dubbele. Werkt prima, alleen kun je met de dubbele de onderste helft van de klokken en de controlelampjes niet aflezen zonder even te gaan verzitten. Met een 9 liter tasje zal zoiets niet spelen. Ik heb ook een bagster tankcover met aanklikbare tas. Dat werkt ook goed, alleen zit de tas net iets te ver naar achteren voor op een S. Tas op de duoseat heb ik niet, maar ik heb er nog nooit iets negatiefs over gehoord van mensen die zoiets wel hebben op een niet-SV.
 
Iemand nog een tail tidy liggen voor een tweede generatie sv650? Of een buddyseat (2003) in een nette staat voor niet teveel geld?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik weleens zo'n Qbag tailbag van ~6L. Werkt opzich prima voor 2 flesjes water en wat ander klein prullaria. Enige nadelen van een tailbag die ik zo kan bedenken is dat;
1. de spullen achter je bevinden dus als je iets kwijtraakt onderweg zie je het niet verdwijnen (kwestie van goed vast ritsen en double-checken voordat je vertrekt)
2. je moet je been wat hoger tillen als je op wilt stappen, nu is de SV niet zo heel hoog dus dat valt wel mee.

Zo'n Quick-lock tanktas van SW-Motech lijkt mij ook wel handig, geen magneten op de tank en makkelijk op en af zetten.
 
Vandaag een SV gereserveerd :D

Enige raadsel is van welk merk de uitlaat is. Zitten wel een aantal e keur nummers op maar geen merk oid. Toevallig iemand een idee?

suzuki-sv-650-n-1364795_2~01.jpg

IMG_20200617_115907.jpg

IMG_20200617_115900.jpg
 
Iemand nog een tail tidy liggen voor een tweede generatie sv650? Of een buddyseat (2003) in een nette staat voor niet teveel geld?
Ja, heb nog een complete liggen die op me 2008 zat, ik heb hem wit gespoten maar daarvoor was ie blauw. Ook de beugel en zeer gewilde afdekkapjes (origineel wit) erbij.

Kan je vanmiddag wel een foto sturen als er behoefte is
 
Vandaag een SV gereserveerd :D

Enige raadsel is van welk merk de uitlaat is. Zitten wel een aantal e keur nummers op maar geen merk oid. Toevallig iemand een idee?

Bekijk bijlage 1513678
Bekijk bijlage 1513679
Bekijk bijlage 1513680
Zo te zien iets dat is ingekort. De popnagels bevestigen dat. De strips me E-nummers komen mogelijk helaas niet van deze uitlaat. En als de uitlaat is gemodificeerd zijn die toch niet meer geldig. Ik herken er niets aan. Googelen van de E-nummers wilt wel eens werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Auke
Maar die heeft niet de klemmen zonder de gleufjes met nummers. De Shark Factory lijkt er dan ook wel op.
 
Na mijn SV325 debacle (alweer een tijd geleden) inmiddels aan de slag geweest met mijn SV650S Gen1 en heb dit hele draadje bijgelezen.

Blok liep op 1/ 1,5 cylinder, achterste deed stationair niet mee. Reed niet vloeiend, vooral op lage snelheden heel vervelend zoals op rotondes. En altijd vibraties merkbaar tijdens het rijden, ook op hogere snelheden.

Ze is inmiddels voorzien van nieuwe bougies (NGK CR9E) en voor de zekerheid de voorste bobine vervangen met een gebruikt exemplaar. Maar dit loste het probleem niet op. Iemand heeft de fiets nagekeken, de carbs gereinigd en kwam erachter dat hij soms olie lijkt te lekken en dat de luchtfilter verstopt zat met motorolie. Dit zal vooral gekomen zijn omdat er teveel motorolie in het blok zat. Met wat olie eruit en een nieuwe (originele) luchtfilter erop draaide hij weer een stuk beter. Maar na mijn tweede rit, waarbij ik de tank heb volgegooid (BP Ultimate) rook ik bij thuiskomst een benzinegeur en lekte er benzine, waarschijnlijk uit de carbs. Morgen breng ik hem weer weg om wederom na te laten kijken.

Mijn eerste generatie die speelt met z'n olie als een kleuter. Dan komt er nogal wat olie via de carter ontluchting omhoog. Er zit wel een soort van 'catchcan', maar dat voorkomt niet dat de olie in het luchtfilterhuis komt en zodoende meeverbrand wordt. Gebeurt overwegend alleen met hoogtoerig rijden.

Ik moet dus goed letten op mijn olie. Alles boven de half vol spettert dat kleine kind naar boven. Onder de low maak maak je de kans om je krukas droog te leggen (geen good time). Vandaar. :Y

@grrtjuhh heb je dit probleem nog steeds? Ik gebruik een K&N Oliefilter en Procycle 10W40 halfsyntheet motorolie van Louis, dit deed het altijd prima in de GS500. Maar misschien is dit wel niet de beste combi voor de SV?
 
Goed, het is even stil geweest rond de spanningsregelaarproblematiek, omdat ik het te druk had met andere dingen en het niet echt een probleem is tot het weer kouder wordt :+

Maar ik heb nog een probleempje met m'n 1999 SV650s - als ik voor rem, dan voel ik dat de remkracht onregelmatig is. Remmen gaat schokkerig. Ik voel géén trilling in de remhendel. De remmen slepen heel lichtjes, de schijven blijven wel gewoon koud als ik niet rem - volgens mij is dit normaal. De schijven zitten gemonteerd op een drager met een soort holnieten/klinknagels die een klein beetje speling hebben. Lijkt me ook normaal gezien de schijf uit zal zetten als ie erg heet wordt.

Ik vermoed een kromme schijf. De schijven hebben ook aardig wat groeven. Kilometerstand +- 43.000.
Vervangen is duur - nieuwe schijven zitten zomaar op 200 euro en ik heb er waarschijnlijk twee nodig.

Nu vind ik de originele voorremmen best wel klote. Genoeg kracht om een stoppie te doen maar ik moet flink hard knijpen en het voelt precies zoals een youtube review het beschreef - alsof je twee blokken hout op een metalen pannekoek knijpt.

Vraag 1: Ik heb wel gehoord dat mensen ze vervangen door de remmen van een gsx-r. Als ik dat doe, welke kosten kan ik verwachten? Kan ik simpelweg de remschijven, klauwen, slangen en hendel/pomp overzetten zonder dingen te moeten modificeren/passend te moeten maken?

Vraag 2: kan ik twee tweedehands goede schijven monteren? Een online onderdelenhandel heeft gebruikte schijven met 4,1 en 4,3mm dikte.

Thanks :)
 
Laatst bewerkt:
Een twee poorts USB oplader op de motor gezet, vind hem niet zo mooi staan op het stuur. Maar de kleintjes waren overal uitverkocht en moeten allemaal blijkbaar uit China komen met 4-6 weken levertijd.

Met lekker licht pakken kom ik weg met een kleine backpack inclusief kampeer benodigheden. Deze tas wil ik toch liever achterop binden dan op mijn rug dragen de hele tijd, ik zie alleen geen fijne punten om een spanband/spin langs te halen. Enige opties die ik zie zijn duo steunen en/of onder het duozitje door. Hoe binden jullie het best een (rol)tas achterop, zonder rek/koffers/zijtassen?

Olie is ook net op het punt dat het vervangen moet worden, komt op de vakantie nog wel +- 2000km bij denk ik. Beter voor de de vakantie doen en vertrekken verse olie? Of kan het ook best er na?

Nu alleen wachten tot deze tropische regenbuien weer over zijn, en dan voor het eerst richting de Eifel
 
Laatst bewerkt:
Vraag 2: kan ik twee tweedehands goede schijven monteren? Een online onderdelenhandel heeft gebruikte schijven met 4,1 en 4,3mm dikte.

Thanks :)

Nieuw zijn ze 4.5 en officieel vervangen bij 4. Maar met een rustige rijstijl kan je best een paar extra tiende van een mm daar onder denk ik.
 
Goed, het is even stil geweest rond de spanningsregelaarproblematiek, omdat ik het te druk had met andere dingen en het niet echt een probleem is tot het weer kouder wordt :+

Maar ik heb nog een probleempje met m'n 1999 SV650s - als ik voor rem, dan voel ik dat de remkracht onregelmatig is. Remmen gaat schokkerig. Ik voel géén trilling in de remhendel. De remmen slepen heel lichtjes, de schijven blijven wel gewoon koud als ik niet rem - volgens mij is dit normaal. De schijven zitten gemonteerd op een drager met een soort holnieten/klinknagels die een klein beetje speling hebben. Lijkt me ook normaal gezien de schijf uit zal zetten als ie erg heet wordt.

Ik vermoed een kromme schijf. De schijven hebben ook aardig wat groeven. Kilometerstand +- 43.000.
Vervangen is duur - nieuwe schijven zitten zomaar op 200 euro en ik heb er waarschijnlijk twee nodig.

Nu vind ik de originele voorremmen best wel klote. Genoeg kracht om een stoppie te doen maar ik moet flink hard knijpen en het voelt precies zoals een youtube review het beschreef - alsof je twee blokken hout op een metalen pannekoek knijpt.

Vraag 1: Ik heb wel gehoord dat mensen ze vervangen door de remmen van een gsx-r. Als ik dat doe, welke kosten kan ik verwachten? Kan ik simpelweg de remschijven, klauwen, slangen en hendel/pomp overzetten zonder dingen te moeten modificeren/passend te moeten maken?

Vraag 2: kan ik twee tweedehands goede schijven monteren? Een online onderdelenhandel heeft gebruikte schijven met 4,1 en 4,3mm dikte.

Thanks :)

Dat verhaaltje met GSXR spulletjes weet ik niet, maar ik denk dat als je de remklauwen echt een serieuze upgrade geeft dat je vork het volgende issue zal zijn.... Ik zou gaan voor nieuwe (2e hands of chinees kan natuurlijk ook prima) remschijven, metaalomvlochten leidingen en goeie remblokken. evt. nog een andere rempomp. Dan stopt je SV weer als nieuw :t

Schijven van ver weg: KLIK
Remblokken: KLIK
Remleidingen: KLIK

Rempomp kan van alles zijn, ik weet even niet wat voor diameter er origineel op de SV zit want die heb ik niet meer. Maar als dat 16mm of 5/8" is dan kan je zoeken naar een 2e hands radiale 19mm pomp van een "moderne" supersport.
 
Na mijn SV325 debacle (alweer een tijd geleden) inmiddels aan de slag geweest met mijn SV650S Gen1 en heb dit hele draadje bijgelezen.

Blok liep op 1/ 1,5 cylinder, achterste deed stationair niet mee. Reed niet vloeiend, vooral op lage snelheden heel vervelend zoals op rotondes. En altijd vibraties merkbaar tijdens het rijden, ook op hogere snelheden.

Ze is inmiddels voorzien van nieuwe bougies (NGK CR9E) en voor de zekerheid de voorste bobine vervangen met een gebruikt exemplaar. Maar dit loste het probleem niet op. Iemand heeft de fiets nagekeken, de carbs gereinigd en kwam erachter dat hij soms olie lijkt te lekken en dat de luchtfilter verstopt zat met motorolie. Dit zal vooral gekomen zijn omdat er teveel motorolie in het blok zat. Met wat olie eruit en een nieuwe (originele) luchtfilter erop draaide hij weer een stuk beter. Maar na mijn tweede rit, waarbij ik de tank heb volgegooid (BP Ultimate) rook ik bij thuiskomst een benzinegeur en lekte er benzine, waarschijnlijk uit de carbs. Morgen breng ik hem weer weg om wederom na te laten kijken.



@grrtjuhh heb je dit probleem nog steeds? Ik gebruik een K&N Oliefilter en Procycle 10W40 halfsyntheet motorolie van Louis, dit deed het altijd prima in de GS500. Maar misschien is dit wel niet de beste combi voor de SV?

Ik gebruik Castrol volsyntheet met OEM suzuki filter. Maakt voor het blokje niet zo veel uit. :+ Rijd en schakelt met 101.000km prima.
 
Remmen is ook een leuk onderwerp. *O*
@LimaSierra je geeft aan dat je remmen kut aanvoelen. Dit ligt echt aan jouw remsysteem en is zeker niet standaard! De 5/8e rempomp is 20 jaar oud ja, deze is aan jouw beschrijving te lezen zeker toe aan een revisiekit. Evenals het vervangen van de versleten OEM rubber leiding door stalen remleidingen maakt een hoop verschil. Als je toch bezig bent reviseer ook je remklauwen en gebruik nieuwe remblokken. (Ik raad trw full sinter aan). Dan heb je een op en top remsysteem.

Remschijven die krom zijn kun je herkennen aan een pulserend gevoel in de remhendel met rustig remmen. Kromme schijven maken niet denderend veel uit. Als er maar genoeg dikte op de schijven zit. :Y SV remt een hoop op de motor, dus hebben zelden versleten schijven.

Rem issues zijn er vaak door ouderdom / slijtage op de onderdelen waar niemand om denkt. :t

Dat pleidooi gehad hebbende... Ik rij zelf met een Gsxr voorkant (dus ook Gsxr 4 potters). Kwa remvermogen verschilt het niet veel met de OEM SV klauwen. Ongelofelijk, maar waar. :P Meeste resultaat haal je uit onderhoud. Mocht je overkill willen gaan; 929 fireblade klauwen incl adapterplaatjes.
 
Als je geen pulsaties voelt zijn de schijven hoogstwaarschijnlijk niet krom. Los daarvan zie je kromme schijven enigszins slingeren. De rem loopt ook hakerig als de bout waarom de remhandel draait niet lekker soepel loopt. Het vet dat eraan zit hardt en droogt uit. Mijn rempomp van 14000 km oud of zo had dat vorige week ook. Versleten kan die uiteraard nog niet zijn. Bout eruit, alles schoongemaakt en met een lik wiellagervet ertussen weer in elkaar gezet. Remt nu weer als een nieuwe. De remmerij van de SV is echt niet het beste, maar goed onderhouden toch zeker niet slecht. Een keer ontluchten kan ook geen kwaad. Vaak zitten er toch wat belletjes na het eerste ritje na het opnieuw vullen van het systeem. Nogmaals, slecht zijn ze zeker niet.
Stap anders voor de gein eens op een jaren 70 of 80 motor. Dan weet je wat slecht remmen is 😂
 
Dit zou best exemplarisch kunnen zijn. Mijn vorige SV gooide bijnageen olie uit de carterventilatie en mijn huidige heeft een vet blok waar een Harley zich niet voor hoeft te schamen. Ik moet nu gewoon bijvullen!!
De constructie aan de carterventilatie is identiek, dus daar ligt het niet aan.
Ik denk dat ik niet meer voor een OSCO voor in de winter hoef te gaan als ik zelf een paar geleideders naar de ketting ga maken. :+
Zolang er geen APK op motoren is kom ik hier nog mee weg ;)
 
Bij mij merk ik wel verschil. Idioot rijden en bij de toerenbegrenzer blijven en m'n luchtfilterhuis zit vol met olie. Rij ik gewoon woon-werk, dan raak ik vrijwel geen olie kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk waar je woont is hulp altijd mogelijk. :t
Ik zie dat je in hoogezand woont - ik ben erg vaak in Groningen. Zou leuk zijn als ik 'ns kon langs komen, de garage waar ik eens was, vond het allemaal niet zo bijzonder vreemd, maar ik denk dat dit gewoon beter moet kunnen.
----------------------

Als een kromme schijf het probleem niet is, wat kan het 'schudden' in de remvertraging dan wel veroorzaken? Het voelt alsof er een plek op de schijven zit, waarbij ie harder (of juist minder hard) remt dan op de rest van de schijf. Uiteraard heb ik de boel al schoongemaakt met remmenreiniger.

Puur een verouderde remmerij doet zoiets toch niet? Ik geloof direct dat het spul revisie nodig heeft, 20 jaar is niet niets. Maar ik vind het schudden/niet vloeiend remmen vervelender dan het matige gevoel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan