tripleklus
MF veteraan
Eens, dat is een risico. En hoewel ik dit voornamelijk begonnen ben om de fysieke afmetingen die mooi overeen kwamen en ik niet gekeken heb naar de veer en demping eigenschappen...
De R6 '99-'02 demper die vaak gebruikt is en redelijk schijnt te werken (voornamelijk voor lichtere rijders) heeft standaard een veer van 9.3kg/mm. Een R1 ''07 (die heb ik ook voorbij zien komen als alternatief) gebruikt een veer van 9.4kg/mm.
De Ducati ST4 gebruikt standaard een veer van 9.8kg/mm.
Natuurlijk kunnen de verschillen tussen de link-systemen het nog steeds opkloten en kunnen de dempers nog steeds heel erg anders reageren maar als ik kijk naar de veren en in het achterhoofd houdend dat de R6 veren nog wel eens aan de lichte kant zijn zou ik wel eens heel aardig in de buurt kunnen komen.
De schokbreker zit er in ieder geval nu onder dus ik ga binnenkort eens een verslagje in het Engels tikken hier of het 390 topic. Als ik er even mee gereden heb en het bevalt post ik het als alternatief op het RC390 forum, daar zit volgens mij het grootste draadje over de R6 swap, misschien heeft iemand er wat aan.
Bevestiging van het reservoir is natuurlijk tijdelijk, vandaar de tape op het frame ook. Fiets is net 400km oud dus ik wil geen schaafplekken of het frame.
Kijk, dat is een leuke klus om passend en goed werkend te krijgen!