Het "grote" Vitpilen/Svartpilen topic

Eens, dat is een risico. En hoewel ik dit voornamelijk begonnen ben om de fysieke afmetingen die mooi overeen kwamen en ik niet gekeken heb naar de veer en demping eigenschappen...

De R6 '99-'02 demper die vaak gebruikt is en redelijk schijnt te werken (voornamelijk voor lichtere rijders) heeft standaard een veer van 9.3kg/mm. Een R1 ''07 (die heb ik ook voorbij zien komen als alternatief) gebruikt een veer van 9.4kg/mm.

De Ducati ST4 gebruikt standaard een veer van 9.8kg/mm.


Natuurlijk kunnen de verschillen tussen de link-systemen het nog steeds opkloten en kunnen de dempers nog steeds heel erg anders reageren maar als ik kijk naar de veren en in het achterhoofd houdend dat de R6 veren nog wel eens aan de lichte kant zijn zou ik wel eens heel aardig in de buurt kunnen komen. :)

De schokbreker zit er in ieder geval nu onder dus ik ga binnenkort eens een verslagje in het Engels tikken hier of het 390 topic. Als ik er even mee gereden heb en het bevalt post ik het als alternatief op het RC390 forum, daar zit volgens mij het grootste draadje over de R6 swap, misschien heeft iemand er wat aan. :)

Bevestiging van het reservoir is natuurlijk tijdelijk, vandaar de tape op het frame ook. Fiets is net 400km oud dus ik wil geen schaafplekken of het frame. :YY

Kijk, dat is een leuke klus om passend en goed werkend te krijgen!
 
Thanks!
Ben 174cm, kan er goed op., best een groot ding, veel ruimte erop.
R&G kenteken besteld, ruitje besteld die pas gemaakt moet worden, SW motech tas/koffer houder ( Legend serie) ook nog erop laten lassen, moet wel wat mee kunnen nemen.
Luchtfilter en Dynojet staan ook nog op mijn lijstje, loopt onderin wel erg rukkerig, niet echt fijn, moet beter kunnen voor mijn gevoel.
Uitlaat denk ik niet veel winst mee te kunnen halen, ook de testen die ik zie, zijn niet echt beter dan orgineel, orgineel is ook een mooie demper, de zware katalysator zou wel weg mogen, maar er zitten mooie zwarte platen omheen.
Kortom goede opvolger voor mijn Sportster, met gelukkig weinig opwaarder keuzes ( Sportster was €10000 verder nog niet klaar )
 
Ja op lage toeren is het wat minder, veel schakelen en af en toe de koppeling er een beetje bij dan gaat het wel.
Andere kentekenplaathouder wil ik ook nog maar eerst volgende week de 1000km beurt.
 
Volgens mij zijn de 401 en 701 qua ergonomie nog wel verschillend en dan heb je ook nog de Vitpilen of de Svartpilen, de een met clip-ons, de ander met een "normaal" stuur.

Met 1,84 op de 401 Vitpilen ben ik er nog niet helemaal over uit. De nieuwe schokbreker brengt de achterkant iets omhoog, dat vind ik wel prettig, iets meer ruimte tot de grond. Rijdend kan ik niet zeggen dat ik ergens echt last van heb of dat het heel vervelend zit maar het is jaren geleden dat ik een motor met clip-ons had, het is wat onwennig en het had niet vervelend geweest als ze her en der de motor een centimeter groter hadden gemaakt. :+

In ieder geval bij Goedhart heb ik een proefrit van anderhalf uur gemaakt door expliciet te vragen of ik wat langer weg mocht blijven om te zien of de zitpositie te verteren was. Zeker met jouw lengte kan een dealer daar wel begrip voor opbrengen denk ik. ;)

Ikzelf heb buiten lange benen ook wel een redelijk lange torso. Nadeel van mijn lengte is toch wel dat veel motoren te 'klein' lijken voor mij en het er dus apart uitziet.
Wat betreft de ergonomie van de 401 en 701, dat is gewoon proberen. Wel geef ik de voorkeur aan de Svartpilen omdat ik bang ben dat ik met clip-ons een erg sportieve houding aan moet houden en ik niet denk dat het met mijn lengte erg comfortabel is.

Proefritje is altijd mogelijk, ook een wat langere. Overweeg dit ook wel maar was ook benieuwd wat andere (langere) eigenaren van de motor

Ik ben maar 172cm. en nog korte beentjes ook, kan nog met mijn tenen bij de grond...

Dan zal ik met mijn 198cm goed bij de grond kunnen.
 
Nog tips hier over nuttige opties voor de 701?
Wil wel een ander luchtfilter, Rottweiler heeft van die millieu verwijder spullen ( iswel erg vol met plastiek troep rond het blok, moet minder kunnen lijkt mij) , valbeugels zwart wil ik nog, frame is van de KTM, lijkt mij dat die van de Duke 690 moeten passen op de Husqvarna toch?
Kofferset wordt nog wat voor gelast binnenkort, , kenteken ben ik nog niet uit, bij het achterwiel had ik 4 jaar geleden al gemaakt op mijn Harley, nu standaard op meerdere merken, vind het geen gezicht meer, maar wel een beetje eigenwijs eigenlijk.
 
Ikzelf heb buiten lange benen ook wel een redelijk lange torso. Nadeel van mijn lengte is toch wel dat veel motoren te 'klein' lijken voor mij en het er dus apart uitziet.
Wat betreft de ergonomie van de 401 en 701, dat is gewoon proberen. Wel geef ik de voorkeur aan de Svartpilen omdat ik bang ben dat ik met clip-ons een erg sportieve houding aan moet houden en ik niet denk dat het met mijn lengte erg comfortabel is.

Proefritje is altijd mogelijk, ook een wat langere. Overweeg dit ook wel maar was ook benieuwd wat andere (langere) eigenaren van de motor



Dan zal ik met mijn 198cm goed bij de grond kunnen.
Ik vermoed dat je met 2 meter dat het lijkt of je op een driewieler rondrijd:X:X
 
Nog tips hier over nuttige opties voor de 701?
Wil wel een ander luchtfilter, Rottweiler heeft van die millieu verwijder spullen ( iswel erg vol met plastiek troep rond het blok, moet minder kunnen lijkt mij) , valbeugels zwart wil ik nog, frame is van de KTM, lijkt mij dat die van de Duke 690 moeten passen op de Husqvarna toch?
Kofferset wordt nog wat voor gelast binnenkort, , kenteken ben ik nog niet uit, bij het achterwiel had ik 4 jaar geleden al gemaakt op mijn Harley, nu standaard op meerdere merken, vind het geen gezicht meer, maar wel een beetje eigenwijs eigenlijk.

De originele valbeugels van ktm voor de Duke passen, je moet alleen de claxon verplaatsen.
717n51kx0n1cm189fapbotzqzcpvty63.jpg


Qua luchtfilter: inlegfilter is van alle bekende merken wel te krijgen vermoed ik.
Filter is hetzelfde als die van de 1290 Superduke en nog een paar andere 1050 en 1190 modellen. Dus dat moet geen probleem zijn.
Het verwijderen van het airboxdeksel is een populaire 'modificatie' geeft koppelwinst in het middengebied.
Als je het echt drastisch wil aanpakken kan je je originele airbox en een zak geld opsturen naar pirate racing in Duitsland in ruil voor een stage 1 kit:
 
Ik vermoed dat je met 2 meter dat het lijkt of je op een driewieler rondrijd:X:X
Dit inderdaad! De vitpilen is geen grote fiets, ik ben 1,78 oid en heb geen lange benen en ik heb al het gevoel op een brommertje te zitten. Heb beide voeten plat op de grond met licht gebogen knieën.
 
Laten maken bij Startwin in Loenen👍🏻👌🏻💪🏻
 

Bijlagen

  • D81A0C64-0F5A-4DF5-BD9D-3D0140A57E00.jpeg
    D81A0C64-0F5A-4DF5-BD9D-3D0140A57E00.jpeg
    193,7 KB · Weergaven: 55
  • 878A2A6B-2213-4F2D-B6A6-C88C1A8019D0.jpeg
    878A2A6B-2213-4F2D-B6A6-C88C1A8019D0.jpeg
    157,1 KB · Weergaven: 56
  • 7FBC7C32-DB5B-4B3C-B656-0ACC4F7C9FB3.jpeg
    7FBC7C32-DB5B-4B3C-B656-0ACC4F7C9FB3.jpeg
    147,9 KB · Weergaven: 56
Ben er superblij mee, kunt er alles aanhangen, skate board , grotte koffer, jerrycan noem maar op, SW Motech mooiste systeem!
Heb op mijn Suzuki RV 125 ook een beugel, kun je alles uitwisselen
 
Weer lekker kilometers gemaakt gisteren en vandaag, +-430 km erbij.
Gisteren alleen gereden en vandaag samen met m'n vader een rondje gedaan.
IMG_20200328_151214.jpg

Stond wel veel (koude) wind. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Blijft een heerlijke fiets!
 
Bij het korte werk is het uiteraard heel makkelijk maar het lage stuurtje vond over het algemeen toch wel erg prettig. Ondertussen al ruim 2600km gereden en ik heb er veel schik mee! We zouden in mei naar het Sauerland gaan maar dat zal wel uitgesteld moeten worden.
 
Bij het korte werk is het uiteraard heel makkelijk maar het lage stuurtje vond over het algemeen toch wel erg prettig. Ondertussen al ruim 2600km gereden en ik heb er veel schik mee! We zouden in mei naar het Sauerland gaan maar dat zal wel uitgesteld moeten worden.
Ja dat zal wel niet door gaan helaas. Ik heb eind augustus begin september isle of man op de planning staan, hoop dat dat door kan gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan