En helemaal als er ook nog eens motregen uit de lucht valt. Maar het ergste van alles vind ik nog de verblindende koplampen. Te hoog afgesteld, zodat je extra opvalt (en je afstand en snelheid niet meer in te schatten is). Sowieso met het begin van de wintertijd weer opvallend veel slechte verlichting in het verkeer te zien. Van niet werkende koplampen van auto's tot de verkeerd afgestelde koplampen.Alarmverlichting aan tijdens filteren heeft geen zin en in het donker of met regen alleen maar vreselijk irritant voor de motorrijder achter je.
als je geen garantie hebt zou ik ook voor reparatie gaan , schijnt tegenwoordig te kunnenVolgens mij kunnen abs pompen gereviseerd worden of ben ik verkeerd ingelicht?
Iemand uit zijn auto trekken en op z'n bek rossen lucht ook op. Dat doen we ook niet.5) Maar het lucht wel op.
Iemand uit zijn auto trekken en op z'n bek rossen lucht ook op. Dat doen we ook niet.
Ik filter zonder alarmlichten (want ALARMlichten - en ik heb ze niet op de Honda), zonder extra verlichting, zonder extra herrie te schoppen en zonder boos worden en gebaren als iemand dan een keertje niet oppast of ruimte geeft. Als het niet kan, dan kan het niet en voeg ik eventjes in totdat het weer wel kan. Filteren: Het is een luxe geen recht!
En al die kleine dagelijkse onbenullige irritaties verder... komen pas weer op waarde als ik met de auto onderweg in een file beland.
Ik filter zonder alarmlichten (want ALARMlichten - en ik heb ze niet op de Honda), zonder extra verlichting, zonder extra herrie te schoppen en zonder boos worden en gebaren als iemand dan een keertje niet oppast of ruimte geeft. Als het niet kan, dan kan het niet en voeg ik eventjes in totdat het weer wel kan. Filteren: Het is een luxe geen recht!
Bah, schijnen die kermislampjes van jou wel een beetje netjes naar beneden? Je bent toch geen vrachtwagenchauffeur?doe altijd mijn alarmlichten aan bij filerijden en extra lampjes op de valbeugels heb ik altijd aan , voor de automobilisten die dan nog niets zien heb ik een strebelhoorn gemonteerd
Helemaal eens met het begin, maar juridisch-technisch gezien is filteren wel een recht. Of moeten we voor de 100e keer de discussie gaan voeren of het legaal is of niet?
Lastig onderwerp dat filefilteren............
Gros van jullie rijdt er dus tussendoor zonder iets op zoals alarmknipperlichten, mistlampen of grootlicht te voeren.
Op die manier heb je als motorrijder dus niets wat extra opvalt.
Ik maak namelijk nog wel eens mee dat er automoblisten plots en spontaan van baan wisselen zonder richting aan te geven en dat kan bloedje-link zijn.
Met name als de wat grotere gaten ontstaan tussen de afstand van auto's onderling ben ik nog allerter dan dat ik al was.
Want dat zijn merk ik vaak de momenten dat een automobilist plots van rijbaan gaat wisselen en dan daarbij vaak geen richting aangeeft.
Ze doen dan vaak eerst en kijken dan pas helaas.
Ik moet zeggen dat ik blij ben te kunnen filteren als er weer eens een file staat, maar ben me er ook telkens van bewust dat het wel een soort van Russisch roulette is zodra ik er aan begin.
Het gros van de automobilisten ziet ons motorrijders toch al minder snel.
Vr Gr
ze verblinden in iedergeval niet volgens mensen die wel eens voor mij gereden hebben om dit te testenBah, schijnen die kermislampjes van jou wel een beetje netjes naar beneden? Je bent toch geen vrachtwagenchauffeur?
Ik zie zo ongelofelijk veel auto's met maar één koplamp en/of achterlicht, dat m'n zelfstandig statistisch onderbouwde (jazeker!) theorie - 9 van de 10 auto's met maar één koplamp is een Peugeot - compleet achterhaald is.En helemaal als er ook nog eens motregen uit de lucht valt. Maar het ergste van alles vind ik nog de verblindende koplampen. Te hoog afgesteld, zodat je extra opvalt (en je afstand en snelheid niet meer in te schatten is). Sowieso met het begin van de wintertijd weer opvallend veel slechte verlichting in het verkeer te zien. Van niet werkende koplampen van auto's tot de verkeerd afgestelde koplampen.
Grootlicht is echt ontzettend fout, dat behoeft verder hopelijk geen betoog.Lastig onderwerp dat filefilteren............
Gros van jullie rijdt er dus tussendoor zonder iets op zoals alarmknipperlichten, mistlampen of grootlicht te voeren.
Op die manier heb je als motorrijder dus niets wat extra opvalt.
Dat extra alert zijn en bewust zijn van gevaren is gewoon hartstikke goed. Maar als het altijd zo bedreigend voelt, russische roulette noem je het zelfs, ga je er dan niet gewoon te snel tussendoor?Ik maak namelijk nog wel eens mee dat er automoblisten plots en spontaan van baan wisselen zonder richting aan te geven en dat kan bloedje-link zijn.
Met name als de wat grotere gaten ontstaan tussen de afstand van auto's onderling ben ik nog allerter dan dat ik al was.
Want dat zijn merk ik vaak de momenten dat een automobilist plots van rijbaan gaat wisselen en dan daarbij vaak geen richting aangeeft.
Ze doen dan vaak eerst en kijken dan pas helaas. Ik moet zeggen dat ik blij ben te kunnen filteren als er weer eens een file staat, maar ben me er ook telkens van bewust dat het wel een soort van Russisch roulette is zodra ik er aan begin.
Het gros van de automobilisten ziet ons motorrijders toch al minder snel.
Ja precies! Ik had laatst een mooie. Niet met file rijden maar met verkeer van rechts, dat haaientanden had en dus voorrang moest verlenen. Ik reed achter een auto die rechtsaf ging. Er stond een busje te wachten om op te rijden en ik had zo'n 'voorgevoel'; de bestuurder van het busje merkt me niet op. Ja hoor, de auto voor me ging rechtaf en normaliter zou ik gas bij geven (ging rechtdoor). Dit keer remde ik verder af en ja hoor daar kwam het busje met aanhanger en al recht voor m'n neus de weg oprijden. Ik had m'n duim al bij de claxon.Een gevaar blijft het altijd, maar ik neem aan dat de meeste ervaren filerijders toch wel een soort 6e zintuig hebben ontwikkeld voor "onverwachte" wendingen? Want ik moet eerlijk zeggen dat ze over het algemeen helemaal niet onverwacht zijn. Je "leest" het verkeer toch, en kan toch wel vrij redelijk bewegingen voorspellen?
Ja, je hebt altijd de echte verrassers, maar ik heb die misschien 4 a 5 keer per jaar, terwijl ik dagelijks files op de A10 en de A4 "trotseer".
busje in met paardentrailer. Was dus een politiepaard en politiebusje.
't is niet altijd de schuld van de blikkers zelf. Reed gisteren schuin (op de rechterweghelft, hij/zij op de linker) voor een nieuwe Suzuki Swift en ik zou zweren dat hij z'n groot licht aan had, maar toen ik er voor reed had hij gewoon z'n dimlichten aan. Blijkbaar hebben nieuwe auto's wat meer strooilichtJa, 't gaat nou weer opvallen nu het 's avonds donker is als iedereen naar huis rijdt. Elke keer bij wintertijd. Al die 9-to-5-woonwerkblikkers die een half jaar lang niet gedacht hebben aan een simpele voertuigcheck.
Dat kan komen doordat het lichtbeeld rechts naar boven toe loopt.'t is niet altijd de schuld van de blikkers zelf. Reed gisteren schuin (op de rechterweghelft, hij/zij op de linker) voor een nieuwe Suzuki Swift en ik zou zweren dat hij z'n groot licht aan had, maar toen ik er voor reed had hij gewoon z'n dimlichten aan. Blijkbaar hebben nieuwe auto's wat meer strooilicht
Dat klopt, maar bij deze Swift was het een dag en nacht verschil met de andere auto's die er om heen reden.Dat kan komen doordat het lichtbeeld rechts naar boven toe loopt.