Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Heeft iemand hier nog interesse in een voor- en achter paddockstand en een optimate druppelaar? Voor mijn BMW heb ik er niet zo veel aan.
Bij de druppellader zit ook een 12V aansluiting die je ergens onder je zadel kan leggen met een usb lader kan je dan onderweg je telefoon opladen ofzo. Werkte op mij. CBR altijd perfect. Doe een leuk bod en het is van jou. Ophalen in Meerkerk. Ik verzend niet! (Daar ben ik te lui voor..)
Druppellader voor de BMW is onderweg. Niemand een Optimate voor de CBR nodig? Hoeft niet de wereld te kosten.
 
Dit is toch wel een beetje dood topic geworden. Rijden er geen f-jes meer?

Helaas niet eigenlijk! Jaar geleden KTM1290 Superduke gekocht. Fje stond stof te happen in de schuur, totdat een kameraad zijn rijbewijs had gehaald. Proefritje gemaakt en hij was om. Dus ik ben Goofloos! Bleef wel een heerlijke motor, 2.06 mee in Assen, Isle of man, 10 jaar heerlijk mee gereden.
 
Iemand enig idee waar ik deze bout voor een normaal bedrag kan krijgen?

Screenshot_20230130-024936_Chrome.jpg
 
Zijn er mensen met ervaringen van lange trips op een F-je? En dan bedoel ik bijvoorbeeld 6 weken weg met dagelijks 5/6 uur rijden...
 
Zijn er mensen met ervaringen van lange trips op een F-je? En dan bedoel ik bijvoorbeeld 6 weken weg met dagelijks 5/6 uur rijden...
Heb wel eens 2 weken in Zuid Europa rond geboenderd met een f4 .
Tanktas erop en nog een tas achterop ging prima .
Reed ongeveer 8 uren per dag en dat was voor mij wel de max .
Had af en toe een uitschieter in verband met een beetje verdwaald en dat soort zaken .
Was 20 jaar geleden dus de smartphones waren niet zo smart en geen navigatie .

Het leuke is dat je met zon ding ook op de bochtige wegen flink plezier kan hebben .
Was weg gegaan met een nieuwe set banden en een beurtje vooraf is wel aan te raden .

Ik had 1 probleem dat ik na 1500 km mn achterband al kaal had en ik dus daar me rot heb gezocht naar een bandenboer .
Dus van te voren even kijken waar op je route eventueel een motorzaak etc kan vinden is wel handig .
 
Heb wel eens 2 weken in Zuid Europa rond geboenderd met een f4 .
Tanktas erop en nog een tas achterop ging prima .
Reed ongeveer 8 uren per dag en dat was voor mij wel de max .
Had af en toe een uitschieter in verband met een beetje verdwaald en dat soort zaken .
Was 20 jaar geleden dus de smartphones waren niet zo smart en geen navigatie .

Het leuke is dat je met zon ding ook op de bochtige wegen flink plezier kan hebben .
Was weg gegaan met een nieuwe set banden en een beurtje vooraf is wel aan te raden .

Ik had 1 probleem dat ik na 1500 km mn achterband al kaal had en ik dus daar me rot heb gezocht naar een bandenboer .
Dus van te voren even kijken waar op je route eventueel een motorzaak etc kan vinden is wel handig .

Bedankt voor je tips.

Ja, dat laatste ga ik zeker doen.
Denk namelijk dat ik mijn setje halverwege wel moet vervangen.
Vooraf check ik wel de remblokken en zal die verwijderen als het nodig lijkt en de kettingset ;-)
Olie en filters worden sowieso vervangen vooraf
 
Hallo, Ik ga de olie verversen van mijn FS uit 2002. Wie heeft er ervaring met Castrol semi-synthetisch RS 4T? Of wat is een goede olie? Ik rijd vrij sportief, vandaar dat ik op deze olie uit kwam.
 
Hallo, Ik ga de olie verversen van mijn FS uit 2002. Wie heeft er ervaring met Castrol semi-synthetisch RS 4T? Of wat is een goede olie? Ik rijd vrij sportief, vandaar dat ik op deze olie uit kwam.
Timing is net te laat, heb net een inkoop actie gedaan waar deze olie ook bij zat.

Als je in het olie topic deze vraag stelt krijg je veel meer reacties.
Zelf ben ik na lezen, reviews kijken etc etc uitgekomen bij de Motul 5100.

Castrol en Motul waren de laatste twee overgebleven opties voor mij waarbij Motul de strijd won.

Ik denk dat je met castrol ook zeker een goede keuze maakt.

Uiteindelijk moet je vooral letten op de juiste viscositeit en dat het échte olie voor motoren is en niet de eerste de beste motorolie (voor auto's)
 
Timing is net te laat, heb net een inkoop actie gedaan waar deze olie ook bij zat.

Als je in het olie topic deze vraag stelt krijg je veel meer reacties.
Zelf ben ik na lezen, reviews kijken etc etc uitgekomen bij de Motul 5100.

Castrol en Motul waren de laatste twee overgebleven opties voor mij waarbij Motul de strijd won.

Ik denk dat je met castrol ook zeker een goede keuze maakt.

Uiteindelijk moet je vooral letten op de juiste viscositeit en dat het échte olie voor motoren is en niet de eerste de beste motorolie (voor auto's)
Bedankt voor je reactie Dan ga ik de castrol bestellen. En uiteraard de 10W40. Ik zie nu ook het olie forum. goeie tip!
 
Bestel op motoroel100.de

Zelfs met verzendkosten uit Duitsland ben je goedkoper uit dan in NL
ik bestel nu alles op baboon.eu (boonstraparts) Alles tegelijk (remvloeistof/koelvloeistof etc.) is net zo duur uiteindelijk dan als ik alles apart koop en voor alles verzendkosten moet betalen
 
Terug
Bovenaan Onderaan