Het instellen van spiegels op de motor

spiegels zijn toch alleen om je haar goed te doen als je bij een terrasje aankomt??
en om je helm aan te hangen
verder gewoon hard genoeg rijden dat je nooit last hebt van iets achter je ;)
 
Laatst bewerkt:
_O-
Ik ben tot de ontdekking gekomen.
Dat het altijd k.t is met die spiegels.
Heb verschillende motoren gereden.
En zit altijd tegen mijn armen aan te kijken.
En nee ik ben geen botje bilder :+

Wat een prachtige limerick. Ik heb er ook eentje.

Ik kijk in mijn spiegels

Ik zie niks

Ik ga naar rechts

Toch wat gemist

Boem
 
Laatst bewerkt:
Wat een prachtige limerick. Ik heb er ook eentje.

Ik kijk in mijn spiegels

Ik zie niks

Ik ga naar rechts

Toch wat gemist

Boem

Volgens mij snap je niet helemaal wat een limerick is, maar goed. Toch punten voor je poetische bijdrage.
 
Ik was er zelf ook niet helemaal uit of het woord limerick juist was, maar op vrijdag mag het dacht ik.
 
...
verder gewoon hard genoeg rijden dat je nooit last hebt van iets achter je ;)
Dus spiegels zijn niet nodig?

Je ziet vaak genoeg slecht afgestelde spiegels bij WMB en BodW. Dan rijdt er al een kwartier een onopvallende politieauto of -motor achter een motorrijder, zonder dat deze in de gaten heeft dat diezelfde auto of motor constant achter hem blijft rijden. De motorrijder heeft dan ofwel geen spiegels, ofwel staan ze verkeerd afgesteld, ofwel gebruikt hij ze nooit.
 
Een limerickje?

De dingen zitten links en rechts
ze niet gebruiken is iets slechts
want met een beetje meer gepriegel
zie je veel meer in je spiegel
maar blind erop vertrouwen werkt averechts.
 
Voor de liefhebbers; heb nog een extra setje handmatig instelbare universele set spiegels te koop met m6 draad aansluiting.

PB voor meer info, hier alvast klein fotootje van resultaat:

full
 
Dus spiegels zijn niet nodig?

Je ziet vaak genoeg slecht afgestelde spiegels bij WMB en BodW. Dan rijdt er al een kwartier een onopvallende politieauto of -motor achter een motorrijder, zonder dat deze in de gaten heeft dat diezelfde auto of motor constant achter hem blijft rijden. De motorrijder heeft dan ofwel geen spiegels, ofwel staan ze verkeerd afgesteld, ofwel gebruikt hij ze nooit.
De stelling "als je hard genoeg rijdt op de autosnelweg (sneller dan de andere weggebruikers in de buurt), dan heb je je spiegels niet nodig" is wel correct.
 
Gewoon een Italiaan kopen, dan kom je nog eens aan je lichaamsbeweging... nee niet door het duwen... door het heen en weer bewegen tijdens het spiegelen om jezelf uit je spiegel te manoeuvreren.
 
beyond cool schreef op 05 juli 2013 @ 08:37:

Linkerspiegel: met klein snelheidsverschil een auto laten inhalen en de linkerspiegel blijven checken. Zodra de auto daaruit dreigt te verdwijnen over de linkerschouder kijken. Is de auto dan zichtbaar dan is de spiegel goed afgesteld. Is de auto niet zichtbaar dan moet de spiegel verder naar buiten.

De vraag van vandaag is dus: hoe stel jij je spiegels in?



Dat is raar :]

En rechts inhalen mag toch niet?
 
Laatst bewerkt:
Allemaal zin in het weekend mensen? Deze kan als nominatie voor minst serieus beantwoorde topic.

Spiegels stel ik af tijdens rijden en als er een meeuw tegenaan gewaaid is dan maar even langs de kant van de weg. Maar dat gebeurt natuurlijk minstens 3x per maand. Vind de linkerspiegel cruciaal, staat die niet goed dan is het een no-go.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan