Het RS250 & RGV 250 topic: Koos titelloos! deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgende vraagstuk, ik wil graag VHM cilinderkoppen aanschaffen. Maar is er qua inserts ook een compromis mogelijk qua vermogen/brandstof. Ik hoef het maximale aan vermogen er niet uit te halen. Aangezien er verschillende inserts bij te bestellen zijn, wat is nou de geschikte insert voor straatgebruik, dus ik wil het graag betrouwbaar houden.
 
Ga eens te rade bij Vince in France ook fijn om dit eens te google'n dan kom je deze zeker tegen ,
er is in UK ook nog iemand die er veel ervaring in heeft net als Raemaekers motoren te Zolder of Jacqmaer te Bilzen deze mensen kunnen je helpen met originele kopen aan te passen naar wat je wil
 
Ga eens te rade bij Vince in France ook fijn om dit eens te google'n dan kom je deze zeker tegen ,
er is in UK ook nog iemand die er veel ervaring in heeft net als Raemaekers motoren te Zolder of Jacqmaer te Bilzen deze mensen kunnen je helpen met originele kopen aan te passen naar wat je wil
Ja had al een beetje gegoogled maar kom op diverse fora tegen dat andere koppen averechts kunnen werken qua vermogen/betrouwbaarheid. Maar bedankt voor de tips, ik zal eens googlen op bovenstaande namen en advies inwinnen.
 
Ja had al een beetje gegoogled maar kom op diverse fora tegen dat andere koppen averechts kunnen werken qua vermogen/betrouwbaarheid. Maar bedankt voor de tips, ik zal eens googlen op bovenstaande namen en advies inwinnen.

Tweetakt is altijd een compromis tussen betrouwbaarheid en vermogen.
Ik heb zelf Vince koppen en kan je vertellen dat hij voor alle verschillende inserts je redelijk kan vertellen wat je er van kan verwachten. Hij kan je ook adviseren als jij aangeeft waar je de RS het meest voor gebruikt en wat je wil. Prima koppen ieg voor een goeie prijs.
 
Laatst bewerkt:
Met Thunderase eens, maar ik vraag me af of Vince weer een batch gaat doen.

Vorig jaar heeft ie er weer eentje gedraait omdat er veel vraag naar was. Of dat dit jaar weer zo is... :?

Hij heeft ook suzuki koppen nodig, dus als je die niet hebt kun je misschien net zo goed voor VHM gaan.
Volgende vraagstuk, ik wil graag VHM cilinderkoppen aanschaffen. Maar is er qua inserts ook een compromis mogelijk qua vermogen/brandstof. Ik hoef het maximale aan vermogen er niet uit te halen. Aangezien er verschillende inserts bij te bestellen zijn, wat is nou de geschikte insert voor straatgebruik, dus ik wil het graag betrouwbaar houden.
Met VHM geeft 12cc de beste resultaten. Als je dat goed afstelt is het ook veilig. Je kunt qua inhoud iets hoger gaan zitten zodat de compressie wat minder wordt. In theorie wordt het daar veiliger van, maar volgens mij is dit in de praktijk te verwaarlozen.
 
Met Thunderase eens, maar ik vraag me af of Vince weer een batch gaat doen.

Vorig jaar heeft ie er weer eentje gedraait omdat er veel vraag naar was. Of dat dit jaar weer zo is... :?

Hij heeft ook suzuki koppen nodig, dus als je die niet hebt kun je misschien net zo goed voor VHM gaan.Met VHM geeft 12cc de beste resultaten. Als je dat goed afstelt is het ook veilig. Je kunt qua inhoud iets hoger gaan zitten zodat de compressie wat minder wordt. In theorie wordt het daar veiliger van, maar volgens mij is dit in de praktijk te verwaarlozen.
Jij hebt ook VHM koppen? Zo ja, waar heb jij hem laten afstellen? 12cc schijnt zo te horen inderdaad goed geschikt te zijn voor straatgebruik.edit: jij hebt geen VHM koppen :P
 
Laatst bewerkt:
Goed het is weer winter, tijd om weer eens verder te knutselen aan de RS250.
Ze staat weer warm en droog in de huiskamer...

Ik zou nog wel graag een leuk rem/schakelsetje willen voor de RS, weten jullie goede adresjes welke ze leveren tegen enigzins redelijke prijzen?
tevens wil ik graag van mn koppakkingen af zonder de compressie te veranderen...dus zoek nog een leuk setje koppen, al dan niet origineel/aangepast of aftermarket koppen.
Is dat nog ergens te krijgen? Of maybe heeft iemand hier nog iets liggen?

edit: Ik zit net op roteg.nl te kijken en daar heb ik een set VHM koppen voor €355,-.
Geen gekke prijs lijkt mij. De inserts zijn €40,- per stuk. Maarrrr welke inserts kan ik het beste nemen met een standaard RS 250 met arrow uitlaatjes?

Ik zou dat geld in een Ignitech stoppen, daardoor kan je over het hele toerengebied je vermogen opkrikken. Vraag RicM maar eens.

Hmm ik zie net dat hij al een half jaar niet op het forum is geweest. Iemand die weet hoe je met hem in contact kan komen? Ik zit zelf ook aan een Ignitech te denken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een ignitech te koop

Ok, dan zou ik de RS naar PS moeten brengen. Ik heb zelf niet de tijd en testbank om zoiets te kunnen afstellen. (de kennis zou ik graag op willen doen)

Stuur even een PM met het type en de prijs die je ervoor vraagt.
 
Ik zou dat geld in een Ignitech stoppen, daardoor kan je over het hele toerengebied je vermogen opkrikken. Vraag RicM maar eens.

Hmm ik zie net dat hij al een half jaar niet op het forum is geweest. Iemand die weet hoe je met hem in contact kan komen? Ik zit zelf ook aan een Ignitech te denken.
Misschien wil ik wel én ignitech én vhm koppen ;)
 
Hallo 2-takt liefhebbers :W

Misschien niet taktisch om de volgende vragen op de laatste pagina van een topic te stellen, maar ik waag toch een poging:

Ik zit er steeds meer over te denken om een 2-takt aan te gaan schaffen. En mijn voorkeur gaat uit naar een Suzuki. Waarom?

-Ik heb vanaf '97 tot dit jaar Suzuki gereden en ze hebben me nooit in de steek gelaten.
-Liefst wil ik er 1 in de klassieke Lucky Strike (Kevin Schwantz) kleuren. En ik heb in een ander topic gezien dat dit mogelijk is, nav. een door Motopaints Assen gespoten RGV250.

Kan iemand me wegwijs maken? Waar moet ik op letten en waar moet ik naar een RGV250 op zoek gaan? Welk bouwjaar wel en zijn er bouwjaren die niet aan te bevelen zijn? En aan welke prijs moet ik ongeveer denken om hem helemaal tip top te krijgen?

Overigens denk ik zelf aan een 250 omdat ik het idee heb dat een RGV500 niet betaalbaar en veel te bruut is voor een amateur :)

Uiteraard zou ik hem later kunnen laten spuiten. Tips zijn welkom :Y
 
Hallo 2-takt liefhebbers :W

Misschien niet taktisch om de volgende vragen op de laatste pagina van een topic te stellen, maar ik waag toch een poging:

Ik zit er steeds meer over te denken om een 2-takt aan te gaan schaffen. En mijn voorkeur gaat uit naar een Suzuki. Waarom?

-Ik heb vanaf '97 tot dit jaar Suzuki gereden en ze hebben me nooit in de steek gelaten.
-Liefst wil ik er 1 in de klassieke Lucky Strike (Kevin Schwantz) kleuren. En ik heb in een ander topic gezien dat dit mogelijk is, nav. een door Motopaints Assen gespoten RGV250.

Kan iemand me wegwijs maken? Waar moet ik op letten en waar moet ik naar een RGV250 op zoek gaan? Welk bouwjaar wel en zijn er bouwjaren die niet aan te bevelen zijn? En aan welke prijs moet ik ongeveer denken om hem helemaal tip top te krijgen?

Overigens denk ik zelf aan een 250 omdat ik het idee heb dat een RGV500 niet betaalbaar en veel te bruut is voor een amateur :)

Uiteraard zou ik hem later kunnen laten spuiten. Tips zijn welkom :Y
Een RGV500 is een grand prix fiets
 
Hallo 2-takt liefhebbers :W

En ik heb in een ander topic gezien dat dit mogelijk is, nav. een door Motopaints Assen gespoten RGV250.
:Y

Die van motopaints zit een RG500 blok in, om het allemaal nog wat duidelijker te maken :+ deze combi staat ook bekend als RGV500.
 
Een RGV500 is een grand prix fiets

:Y En die zijn sowieso onbetaalbaar. Heb er 2 tijdens de Bikers' Classics gezien :9~
Dat waren ook nog eens bikes waar Kevin zelf af en toe op rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Die van motopaints zit een RG500 blok in, om het allemaal nog wat duidelijker te maken :+ deze combi staat ook bekend als RGV500.

Dat zou wel een mooie combi zijn: Een RGV 250 met een RG500 blok. De kunst is dan om aan een goed blok te komen. Die zullen niet voor het oprapen liggen...
 
Klopt maar ze zijn wel te vinden, wat ook een mogelijkheid is, is een RG400 blok zijn een stuk minder duur.
 
Hallo mensen,

Ik heb dus sinds kort ook een mooie rs250 uit 2000 op de kop getikt.
Maar nu zit ik er dus aan te denken om de originele powervalves eruit te kieperen,
Om narigheid voor te zijn.
Nou heb ik mijn oog dus op de 2delige powervalves van Luca biagini laten vallen.
En nu komt de vraag Ga ik dit verschil merken? 2 delig ipv 3 delig.?
zonder verdere aanpassingen zoals een ignitech ontsteking.
Ik heb dit geprobeerd te zoeken, maar kan nergens een fatsoenlijk antwoord vinden.
Gr. Tim
 
Hallo mensen,

Ik heb dus sinds kort ook een mooie rs250 uit 2000 op de kop getikt.
Maar nu zit ik er dus aan te denken om de originele powervalves eruit te kieperen,
Om narigheid voor te zijn.
Nou heb ik mijn oog dus op de 2delige powervalves van Luca biagini laten vallen.
En nu komt de vraag Ga ik dit verschil merken? 2 delig ipv 3 delig.?
zonder verdere aanpassingen zoals een ignitech ontsteking.
Ik heb dit geprobeerd te zoeken, maar kan nergens een fatsoenlijk antwoord vinden.
Gr. Tim

Ik heb ze ook en ben er tevreden over. Het is een kwestie van afstellen. Ik kan het verschil niet voelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan