Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Dat zou kunnen. Maar volgens mij is dit de adapter voor de rechter kant en niet voor de linker kant. Deze heeft niet voor niets die hittefolie voor de uitlaten. Correct me if i'm wrong.
Ja maar het vreemde is dat ze deze als vervanger opgeven voor dat oude nummer van de linker zijde,best kans dat er ergens iets mis gegaan is en dat voor de linker zijde niks meer te krijgen is,zal nog eens wat verder speuren.
 
Het vreemde is dat er op de originele tekening helemaal geen rechter beugel staat afgebeeld,maar als je ziet hoe de oude beugel
gemonteerd zit zou die nieuwere ook moeten passen.
CE_29965_1.jpg
 
Het vreemde is dat er op de originele tekening helemaal geen rechter beugel staat afgebeeld,maar als je ziet hoe de oude beugel
gemonteerd zit zou die nieuwere ook moeten passen.
Bekijk bijlage 1442289

Klopt. Ben het al vaker tegen gekomen dat die tekeningen nogal vaag zijn en dat niet alle onderdelen weergegeven worden. Maar ik ga wel kijken of de rechter adapter ook links past. Dat is het makkelijkst.
 
brembo rcs is wat overkill, standaard remmen zijn prima doseerbaar.
roy gewoon de vrije training opofferen. scheelt ook weer slijtage van je gixer

Mijn originele pomp is niet zo top meer, ik kan anders nog een RCS17 pakken ipv de 19 die ik heb.
 
Ik ga zaterdag kijken bij een mk2. Nu schijnt er al veel onderhoud aan gedaan te zijn. Complete voorvork en remmerij is als nieuw. Daar zijn de bonnen van aanwezig. Tuv tot 2021. En nu zouden er ook nieuwe zuigers, fischer powervalves afstelling enz gedaan zijn. Ook zou de cat eruit gehaald zijn(duitse fiets) Is er een manier hoe ik dit kan controleren? Omdat daar alleen een fischer prijs lijstje van is, en de vorige eigenaar dit er zelf ingebouwd zou hebben.

Wat zijn punten waar ik echt op moet letten? Gezien dit mijn eerste 2takt motor wordt, en het geen klein bedrag is.

Gr
 
dag allemaal,
twee maanden geleden heb ik mijn Jim Lomas uitlaten terug gestuurd naar het betreffende bedrijf. Ze zouden na in 1 a 2 weken gerepareerd worden en weer teruggestuurd worden.
Nou ja, leek allemaal aardig, maar nu heb ik ze nog steeds niet terug. Ik heb ze gemaild en gebeld, maar nagenoeg slecht of geen reactie. Ik heb zelfs Sean van het RGV forum in Engeland benaderd of hij wist of er misschien iets aan de hand is met het bedrijf. Maar tevergeefs.

Misschien dat jullie nog ideeën hebben?
 
Kwam in mn archieven nog een foto tegen van mn eerste x met de appie op n nat assen met regenbanden. Gewoon knee-down en buitenom de zware meertakten.
Wat was ik blij.Bekijk bijlage 1442648

Niet om je prestatie af te kraken hoor. Maar in de regen is vermogen gewoon minder belangrijk. Soepel rijden des te meer. Toen ik een paar jaar terug met mijn 750k4 in de snelste 1000cc klassen terecht was gekomen werd ik ook spontaan eerste voor alle dikke 200pk kanonnen. Maar ik vind het heerlijk in de regen!

Ik ga zaterdag kijken bij een mk2. Nu schijnt er al veel onderhoud aan gedaan te zijn. Complete voorvork en remmerij is als nieuw. Daar zijn de bonnen van aanwezig. Tuv tot 2021. En nu zouden er ook nieuwe zuigers, fischer powervalves afstelling enz gedaan zijn. Ook zou de cat eruit gehaald zijn(duitse fiets) Is er een manier hoe ik dit kan controleren? Omdat daar alleen een fischer prijs lijstje van is, en de vorige eigenaar dit er zelf ingebouwd zou hebben.

Wat zijn punten waar ik echt op moet letten? Gezien dit mijn eerste 2takt motor wordt, en het geen klein bedrag is.

Gr

Mijn motto is dat als het niet op papier staat het niet gedaan is. TüV geeft alleen aan dat de technische staat op dat moment goed was. Leuk maar niet doorslaggevend. Kat eruit is niet iets wat je inbouwd? Dan zou hij de uitlaat opengeslepen moeten hebben, alles eruit en terug dicht lassen. Maar geen idee hoe je dit kan zien.
 
Niet om je prestatie af te kraken hoor. Maar in de regen is vermogen gewoon minder belangrijk. Soepel rijden des te meer. Toen ik een paar jaar terug met mijn 750k4 in de snelste 1000cc klassen terecht was gekomen werd ik ook spontaan eerste voor alle dikke 200pk kanonnen. Maar ik vind het heerlijk in de regen!

ja, oke stond nog steeds niet op de 1e startrij, maar was wel leuk. met de srad stond ik iig lekker achteraan|(
 
Ik ga zaterdag kijken bij een mk2. Nu schijnt er al veel onderhoud aan gedaan te zijn. Complete voorvork en remmerij is als nieuw. Daar zijn de bonnen van aanwezig. Tuv tot 2021. En nu zouden er ook nieuwe zuigers, fischer powervalves afstelling enz gedaan zijn. Ook zou de cat eruit gehaald zijn(duitse fiets) Is er een manier hoe ik dit kan controleren? Omdat daar alleen een fischer prijs lijstje van is, en de vorige eigenaar dit er zelf ingebouwd zou hebben.

Wat zijn punten waar ik echt op moet letten? Gezien dit mijn eerste 2takt motor wordt, en het geen klein bedrag is.

Gr

Zonder de boel(uitlaat) opengemaakt te hebben is het moeilijk.
hoor of t heel netjes loopt zonder bijgeluiden en kijk of de pv meewerkt.

Zijn genoeg lieden die de boel "gereviopknapt" verkopen waarna de pv en/of de zuigers het af laten weten.

Wens je iig veel wijsheid en geluk bij de aankoop.
 
Met betreffende bedrijf bedoel je Lomas zelf??
klopt idd, ze reageerden in eerste instantie heel begripvol op de breuk in mijn uitlaat. Ze zeiden, stuur maar op en we maken het voor je plus aanpassingen zodat ze minder olie zouden lekken.
Ik ben nu alleen bang dat ik ze niet meer terug krijg 😔
 
Bedankt voor de reacties. Weet niet of ik de kuipen eraf mag halen en de uitlaat eraf om te kijken naar het boeltje. Dan is het een kwestie van horen en voelen. Misschien juist ook een goed onderhandelpunt voor de prijs.
 
klopt idd, ze reageerden in eerste instantie heel begripvol op de breuk in mijn uitlaat. Ze zeiden, stuur maar op en we maken het voor je plus aanpassingen zodat ze minder olie zouden lekken.
Ik ben nu alleen bang dat ik ze niet meer terug krijg 😔
Ze zitten ook op Facebook anders daar eens een berichtje plaatsen dat zien dan veel mensen en dat helpt vaak wel. Ze hebben een hekel aan negatieve berichten.
 
Ik ga zaterdag kijken bij een mk2. Nu schijnt er al veel onderhoud aan gedaan te zijn. Complete voorvork en remmerij is als nieuw. Daar zijn de bonnen van aanwezig. Tuv tot 2021. En nu zouden er ook nieuwe zuigers, fischer powervalves afstelling enz gedaan zijn. Ook zou de cat eruit gehaald zijn(duitse fiets) Is er een manier hoe ik dit kan controleren? Omdat daar alleen een fischer prijs lijstje van is, en de vorige eigenaar dit er zelf ingebouwd zou hebben.

Wat zijn punten waar ik echt op moet letten? Gezien dit mijn eerste 2takt motor wordt, en het geen klein bedrag is.

Gr

Heb je een advertentie of foto's van de motor?

Zoals gezegd zijn woorden van verkopers niet zoveel waard. Het best zijn rekeningen van goede bedrijven, aanwezige oude onderdelen en/of foto's van de werkzaamheden.
 
Ze zitten ook op Facebook anders daar eens een berichtje plaatsen dat zien dan veel mensen en dat helpt vaak wel. Ze hebben een hekel aan negatieve berichten.
Bedankt voor de tip. Ik probeer gewoon mijn uitlaten weer terug te krijgen, dus wil ik ook niet onredelijk negatief me gaan uitlaten (grappig). Maar uiteindelijk voel je je wel behoorlijk machteloos als er gewoon niks meer gebeurd en geen reactie komt. Daarom heb ik ook de ECC geinformeerd, voor wat dat uiteindelijk voor invloed heeft. Maar ik dacht, gewoon maar proberen.
Mocht ik ze echt niet meer terug krijgen, waar ik wel rekening mee houd, dan zal ik toch op zoek moeten naar een ander merk. Maar goed, eerst dit maar afwachten.
 
Bedankt voor de tip. Ik probeer gewoon mijn uitlaten weer terug te krijgen, dus wil ik ook niet onredelijk negatief me gaan uitlaten (grappig). Maar uiteindelijk voel je je wel behoorlijk machteloos als er gewoon niks meer gebeurd en geen reactie komt. Daarom heb ik ook de ECC geinformeerd, voor wat dat uiteindelijk voor invloed heeft. Maar ik dacht, gewoon maar proberen.
Mocht ik ze echt niet meer terug krijgen, waar ik wel rekening mee houd, dan zal ik toch op zoek moeten naar een ander merk. Maar goed, eerst dit maar afwachten.

Ja dan voel je je lullig. Ooit een vergelijkbaar geval met een te repareren playstation gehad. Apparaat naar DL verstuurd en hoorde maanden niets meer. Plots was de site van de leverancier op zwart. Al zijn gegevens via google bij elkaar verzameld incl foto’s van zijn pand en 1 van hem zelf. Gegevens aangeleverd bij t politiebureau in Kleve. Binnen 2 weken ontving ik alsnog een goede playstation zonder verder contact. Het bleek een ander serienummer te zijn dus mijn eigen apparaat was gewoon foetsie.

Ik zeg niet dat je direct dergelijke stappen moet ondernemen maar het is een optie. En ik had de mazzel dat het een duitse leverancier was en daarom ook bij de duitse politie moest zijn. De politie in eigen land zal niet eens moeite doen.
 
Laatst bewerkt:
Zo ik behoor nu ook tot de rs club. Heb hem toch meegenomen voor een redelijke prijs denk ik. Ketting banden zijn vrij van nieuw. Voorvork en remmerij is alles aan gedaan en hij liep ook vrij netjes. En bak voelde goed. Maarja toch schrok ik wel een beetje toen ik de kuipen eraf haalde. Veel olie en pv kabels en bougiekabel zien er niet best uit.

Ga alles goed schoonmaken. Pv kapje eraf halen en de uitlaat. Mensen nog tips, hoe nu verder?
 

Bijlagen

  • 20191116_213827_compress23.jpg
    20191116_213827_compress23.jpg
    327,4 KB · Weergaven: 10
  • 20191116_215307_compress13.jpg
    20191116_215307_compress13.jpg
    151,5 KB · Weergaven: 11
  • 20191116_213834_compress5.jpg
    20191116_213834_compress5.jpg
    259,6 KB · Weergaven: 12
  • 20191116_215404_compress64.jpg
    20191116_215404_compress64.jpg
    253,7 KB · Weergaven: 9
Hoe nu verder in de zin van rijden of uit elkaar halen??
Ik ben zelf van als het netjes loopt eerst proberen. Verse vloeistoffen en bougies er in en gaan.
 
Yep, openmaken en alles controleren en vervangen wat niet goed meer is. Vooral de powervalves , zeker als het originele zijn, die cotterpin kan los zitten. Zijn de asjes van de PV's niet versleten en dichten de keerringen nog af.
Zo'n blokje heeft veel TLC nodig, maar je hebt de hele winter nog om lekker te sleutelen :+
 
Zo ik behoor nu ook tot de rs club. Heb hem toch meegenomen voor een redelijke prijs denk ik. Ketting banden zijn vrij van nieuw. Voorvork en remmerij is alles aan gedaan en hij liep ook vrij netjes. En bak voelde goed. Maarja toch schrok ik wel een beetje toen ik de kuipen eraf haalde. Veel olie en pv kabels en bougiekabel zien er niet best uit.

Ga alles goed schoonmaken. Pv kapje eraf halen en de uitlaat. Mensen nog tips, hoe nu verder?

Zooo herkenbaar dit :Y Bij ons RGV Lucky project troffen we ongeveer hetzelfde aan. En hij liep maar op 1 cilinder. Inmiddels PV's vervangen (we waren net op tijd want 1 pinnetje zat al los), carbs gereinigd en een hele hoop andere onderdelen vervangen en problemen opgelost.
 
Hier wat plaatjes zoals de Lucky eruit zag na aanschaf:

1574000622334.jpeg


1574001607507.png


IMG_3351.JPG




1574000108163.png


1574000140528.png




En hier plaatjes na een hoop ijverige uren huisvlijt:

1574000227391.png


1574000246963.png


Zoals te zien zat bij mij ook alles onder de olie. Maar met geduld en ijver kun je van niets weer iets heel moois maken. En dat is priceless:

Opgebouwd.jpeg




1574001666709.png


MRA Kuipruit.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan