Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Maar blijft soms lastig, Japanners gebruiken vaker verschillende nummers voor dezelfde onderdelen.
Als het model verandert veranderen ook onderdeel nummers terwijl ze hetzelfde zijn. In de bijna 30 jaar dat ik CBR rijdt regelmatig meegemaakt.
Zal wel een logistiek dingetje zijn.
 
Maar blijft soms lastig, Japanners gebruiken vaker verschillende nummers voor dezelfde onderdelen.
Als het model verandert veranderen ook onderdeel nummers terwijl ze hetzelfde zijn. In de bijna 30 jaar dat ik CBR rijdt regelmatig meegemaakt.
Zal wel een logistiek dingetje zijn.
Die nummers worden altijd doorverwezen naar een nieuwer nummer,in het geval van de vj21 koppakking zijn er 2 nieuwere nummers,maar geen
van die nummers komt overeen met die van de VJ22,de conclusie is dan ook dat het een ander onderdeel is dan die van de VJ21,daarom past het
ook niet zoals Dylan ook al schrijft.
Nummerwijzigingen komen oa door dat een onderdeel verbeterd is of dat ze het van een andere toeleverancier betrekken.
 
Dan is mijn vraag: Zijn de pakkingen online besteld zonder vragen te stellen of wist RH dat het voor een RS is? Just curious.
 
En toch blijft het een raar verhaal, op deze site zijn de pakkingen voor beide modellen ook officieel Suzuki
Dat onderdeelnummer is van de VJ22,het is allemaal makkelijk op te zoeken op de site van CMSNL ,daar zie je dat zowel de cilinder,kop en pakking verschillende nummers hebben,er word ook niet doorverwezen naar VJ22 nummers dat betekent dat ze verschillend zijn.
Als Dylan die pakkingen gekocht heeft op een site waar ook stond dat ze voor de VJ21 en 22 goed zouden moeten zijn zou
ik ze retour sturen na overleg met de winkel,met de uitleg dat hij pas veel later aan de motor is gaan werken dan de retour termijn,
en er daarom later pas achter kwam dat ze niet passen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Ben momenteel al enkele maanden bezig trouwens. Heb een nieuwe beugel voor het subframe laten lassen, nieuwe carter gekocht, krukas laten herbalanceren, nieuwe drijfstang en zuigers, nieuwe powervalves,... De koppakkingen zijn het laatste wat ik moet doen voor ik alles terug in elkaar kan steken 😅 nog wat werk maar die gaat zo goed als nieuw zijn!
 

Bijlagen

  • 20190501_192749.jpg
    20190501_192749.jpg
    130,5 KB · Weergaven: 9
  • 20190608_150409.jpg
    20190608_150409.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 10
  • 20190815_161831.jpg
    20190815_161831.jpg
    144,8 KB · Weergaven: 13
  • 20190816_181133.jpg
    20190816_181133.jpg
    201,6 KB · Weergaven: 14
  • 20191208_154641.jpg
    20191208_154641.jpg
    125,8 KB · Weergaven: 13
  • 20191208_154632.jpg
    20191208_154632.jpg
    199,4 KB · Weergaven: 11
  • 20191208_154623.jpg
    20191208_154623.jpg
    164,9 KB · Weergaven: 12
  • 20191223_163648.jpg
    20191223_163648.jpg
    135,6 KB · Weergaven: 11
Waarom verbaasd dit me niet? Als ze echt niet passen dan heeft hij de verkeerde gestuurd en dan is het aan hem om het voor jou op te lossen.

Heb al contact opgenomen via e-mail maar ik denk dat hij misschien gesloten is tijdens de feestdagen. Zal hen nog eens proberen te bereiken na nieuwjaar.
 
Ben momenteel al enkele maanden bezig trouwens. Heb een nieuwe beugel voor het subframe laten lassen, nieuwe carter gekocht, krukas laten herbalanceren, nieuwe drijfstang en zuigers, nieuwe powervalves,... De koppakkingen zijn het laatste wat ik moet doen voor ik alles terug in elkaar kan steken 😅 nog wat werk maar die gaat zo goed als nieuw zijn!

Leuk man. Je maakt er geen half werk van :t :}
 
Ben momenteel al enkele maanden bezig trouwens. Heb een nieuwe beugel voor het subframe laten lassen, nieuwe carter gekocht, krukas laten herbalanceren, nieuwe drijfstang en zuigers, nieuwe powervalves,... De koppakkingen zijn het laatste wat ik moet doen voor ik alles terug in elkaar kan steken 😅 nog wat werk maar die gaat zo goed als nieuw zijn!
Wat is er eigenlijk anders aan die RH koppakkingen?
 
Wat is er eigenlijk anders aan die RH koppakkingen?

Ik had veel onderdelen nodig ivm pakkingen en dichtingen dus ik had van alles de originele besteld. Nu blijkt diegene die ik heb gehad, de koppakkingen vooral lijken voor een VJ21 te zijn en niet voor de VJ22 of RS. Ik heb een achterspatbord en andere plastic onderdelen ook via RH motoren besteld omdat die zaak wel echt veel originele onderdelen verkoopt voor een correcte prijs. Achterspatbord was maar 20 euro en zo goed als nieuw.
 
Zie fotos : er moeten 2 bussen zitten tussen de cylinder en de kop. De plaats waar de 2 bussen door moeten in de pakkingen zijn te smal ivm de oude pakkingen. Bussen zijn 11mm en bij oude pakking is de doorgang 11.2 en bij de nieuwe 9.5mm
 

Bijlagen

  • 15776401502322126655959.jpg
    15776401502322126655959.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 7
  • 1577640227672903059113.jpg
    1577640227672903059113.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 6
  • 15776403137241698401510.jpg
    15776403137241698401510.jpg
    107,5 KB · Weergaven: 7
Andere vraag dan, kan iemand nog de pakking vinden met de kleine gaten? Ikke niet.....
Kan het zijn dat nu voor alle modellen de pakking met de grote gaten wordt gebruikt??
 
Terug
Bovenaan Onderaan