Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ondertussen een andere servomotor gekocht en getest, maar ook weer hetzelfde probleem. Toen met een scope het signaal naar de motor gemeten en dit zag er goed uit. Een soort blokpuls die heel kort het motortje aanstuurt.

Geprobeerd om het 'probleem' op te wekken, maar lukte niet. Dus ik kon ook niet zien waar het nu in zit. Misschien wel te moeilijk bezig en ga ik de connectoren gewoon vervangen, ookal zien deze goed uit. Kijken wat dit brengt.

@Gert: ik heb met een voltmeter gecheckt, maar bij mij bleef de spanning rond de 13 Volt en is wel goed dus. Wel alleen gemeten met de servomotor te laten bewegen zonder dat de motor toeren maakte.
 
Uiteindelijk dus de stekkers |(. Altijd weer simpeler dan je denkt. Ik had ze wel schoongemaakt en ingevet, maar blijkbaar was dit niet genoeg.
Nu rijdt het weer super! Misschien nog een beetje spelen met de instellingen van de PV's wanneer ze precies en hoeveel open gaan.
Bij dichte PV's begon de powerband bij de 8500 a 9000 toeren. Dus daar maar eens mee beginnen. Hopelijk is het binnenkort nog even een keer droog.
 
Iemand belang bij een Devmoto GenSig?
Heb er nog eentje liggen. Handig voor afstellen van o.a. de pv's.
 

Bijlagen

  • 16979646275875414043676152790148.jpg
    16979646275875414043676152790148.jpg
    210,8 KB · Weergaven: 2
Nou idd👌🏻Maar Honda moest paar keer wel ff van het gas af.Anders lag de rgv in de kreukels😕
Ja de Honda bestuurder heeft heel duidelijk ervaring. Er rijden genoeg poffertjes rond op diezelfde ring die geen rekening met elkaar houden.
 
Iedereen mag een rondje rijden, hebben wij als gezin ook een keer gedaan, mijn vader achter het stuur mijn moeder er naast en mijn zus en ik achterin. En dat allemaal in een Ford Escort 1100 jaja…..
 
Iedereen mag een rondje rijden, hebben wij als gezin ook een keer gedaan, mijn vader achter het stuur mijn moeder er naast en mijn zus en ik achterin. En dat allemaal in een Ford Escort 1100 jaja…..
Kei leuk maar ik zal daar dus nooit met de motor gaan rijden. A omdat ik zelf niet genoeg skills heb en B omdat daar figuren in auto’s rijden die gewoonweg geen rekening houden met de rijlijnen van motoren met alle gevolgen van dien.
 
De kunst is hard genoeg rond te gaan zodat je daar geen last van hebt....
Maar ja, voor je er hard genoeg rond gaat.
:^ Precies dit en ik ken mijn eigen limieten. Verder respect voor de Honda bestuurder in het filmpje die dus wel degelijk rekening houdt met een motorrijder voor hem :t
 
Ik heb vorig jaar een VJ22 sp kunnen kopen. Hij had behoorlijk wat liefde nodig maar is nu bijna weer helemaal opgefrist. Helaas is in het verleden de droge koppeling eronder vandaan gehaald. Ik wil hem weer in originele staat terugbrengen dus ik ben op zoek naar die koppeling. Ik weet dat ze prijzig en zeldzaam zijn. Is er toevallig hier iemand die er eentje heeft en deze zou willen verkopen? Ik hoor het graag.
 

Bijlagen

  • IMG_5678.JPG
    IMG_5678.JPG
    389,1 KB · Weergaven: 0
Ik ben rustig op zoek naar een RS250 in Reggiani kleuren. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten (onderhoudshistorie, powervalves)?
Qua prijzen zie ik behoorlijke verschillen voorbij komen namelijk........., of is het nu wat de gek er voor wil geven op dit moment gezien de markt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Het is inderdaad wel een beetje wat een gek er voor geeft. Hij moet er in ieder geval gewoon netjes uitzien en goed lopen. Het mooiste is er eentje van een liefhebber en met onderhoudsgeschiedenis.
 
Ik ben rustig op zoek naar een RS250 in Reggiani kleuren. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten (onderhoudshistorie, powervalves)?
Qua prijzen zie ik behoorlijke verschillen voorbij komen namelijk........., of is het nu wat de gek er voor wil geven op dit moment gezien de markt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Niet iedereen valt er over, maar ik anderhalf jaar geleden wel: Op een site van Aprilia kun je op framenummer checken wat de originele livery moet zijn. Soms zijn er andere kuipdelen op gezet of over gespoten in een andere livery. De kunst is om er 1 te zoeken die aantoonbaar helemaal uit elkaar geweest is. Gezien ze steeds schaarser worden is dat laatste wellicht onmogelijk geworden. Check of beide cilinders mooi lopen. Check de compressie. Check of de kuipdelen origineel zijn voor zover dat kan.
 
Niet iedereen valt er over, maar ik anderhalf jaar geleden wel: Op een site van Aprilia kun je op framenummer checken wat de originele livery moet zijn. Soms zijn er andere kuipdelen op gezet of over gespoten in een andere livery. De kunst is om er 1 te zoeken die aantoonbaar helemaal uit elkaar geweest is. Gezien ze steeds schaarser worden is dat laatste wellicht onmogelijk geworden. Check of beide cilinders mooi lopen. Check de compressie. Check of de kuipdelen origineel zijn voor zover dat kan.
Dankje, da's inderdaad een goeie mbt. om het framenr. te checken via de Piaggio-website.
De originele pijpen eronder is ook wel prettig lijkt me, vooral als je zo dicht mogelijk bij het origineel probeert te blijven. 😇
 
Dankje, da's inderdaad een goeie mbt. om het framenr. te checken via de Piaggio-website.
De originele pijpen eronder is ook wel prettig lijkt me, vooral als je zo dicht mogelijk bij het origineel probeert te blijven. 😇
Ja ik ben ook een purist. Hoe origineler hoe beter. Maar mooie Jim Lomas of Arrow dempers kunnen ook heel mooi zijn.
 
Originele uitlaten zijn ook nog wel te vinden voor normaal geld. Het liefst zie ik Jim lomas of Jolly moto. Daar lopen ze ook mooier op.
Misschien wel de moeite om even te kijken of het om een Duitse gaat, die hebben een uitlaat met een soort katalysator erin en die willen wel eens problemen geven. Die zijn te herkennen aan een soort beplating om de uitlaatbochten heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan