Het TET (TransEuroTrail) topic

Ik ben op zoek naar een helm voor offroad/allroad gebruik. Ik rij op een T7 en mijn ritjes zijn meestal een uur rijden richting TET of iets waar ik kan baggeren, daar een paar uurtjes mezelf vies maken en dan een uurtje terug. Ben ook van plan om wat vaker OTR's en crosscountry ritten te gaan doen.

Ik kom van een straatmotor af en draag dus nu een Shoei NXR. Deze helm doet het op straat prima, en op die plek niks dan lof over de helm.
Het probleem komt pas bij het spelen naast de weg waar ik deze helm uit drijf, en ik takken en zooi in mij ogen krijg omdat er met een dicht vizier niet mee te rijden is.

Ik ben dus op zoek naar een helm die gedragen kan worden met een crossbril, die me niet zoveel als mijn Shoei kost, die goed ventileert, die enigzins op je hoofd blijft zitten bij 120km/u en die met oordoppen een acceptabel geluidsniveau geeft. Ik begrijp dat het een compromis word, zoals dat bij al het all/road gebeuren het geval is.

Zelf kom in tot nu toe bij 2 modellen uit:

De LS2 mx436, en de Bell MX-9.

Iemand ervaring met deze helmen en tips wbt welke helm ik zou moeten kiezen?

Als er trouwens een betere plek is om dit te posten hoor ik het ook graag.
Heb vandaag eindelijk m'n helm binnen gekregen en even een testritje gedaan.
Vind het best meevallen qua herrie, en deze flap vangt blijkbaar ook nauwelijks wind en dus kan ik me in de verhalen van een zere nek na het rijden totaal niet vinden. In het verhaal dat deze helm voor geen meter zit ook niet overigens.

Het voelt alleen wel alsof er iemand met een bladblazer in je bek staat te blazen...

Tot nu toe ben ik blij dat ik voor een volbloed crosshelm ben gegaan. Of het ook goed bevalt op een crosscountry ga ik a.s. zaterdag zien.

20211106_134633.jpg
 
Heb destijds mijn Qingqi verkocht en vlak na verkoop bleek hier interesse. Per stom toeval zag ik dat de koper hem nu een tijd later weer te koop heeft. Die heeft er toch een ruime 2000 km bij op gezet!
 
Heb destijds mijn Qingqi verkocht en vlak na verkoop bleek hier interesse. Per stom toeval zag ik dat de koper hem nu een tijd later weer te koop heeft. Die heeft er toch een ruime 2000 km bij op gezet!
Blijft een leuk ding,.....
Maar voor mij nog steeds, eerst huis af
 
Hier ook een newbie TET'er. Ik ga dit topic in de gaten houden om een keer aan te haken bij een rit.

2,5 weken geleden heb ik TET Brabant gereden :]

Ik kom uit Zuid-Holland dus helaas altijd een eind snelweg -O-
 
Nederweert sluit onverharde wegen af voor gemotoriseerd verkeer.
Staat op FB TET NL er is protest aangetekend en gevraagd om donaties oa om een rechtszaak aan te spannen hiertegen maar of dat gaat helpen?



 
Ik denk/vrees dat als je iets of wat realistisch bent.... dat je beseft dat meer en meer landen de natuur gaan willen beschermen...
langzaam aan wordt allroad/offroad iets vrij onmogelijk denk ik dan...
 
Ik denk/vrees dat als je iets of wat realistisch bent.... dat je beseft dat meer en meer landen de natuur gaan willen beschermen...
langzaam aan wordt allroad/offroad iets vrij onmogelijk denk ik dan...
Buiten het feit dat Canada onnoemelijk groot is, ca. 6000 km van oost naar west, moet je een baan hebben aldaar of ongeveer 200.000,- euro aan vermogen meenemen voordat ze je toelaten.
 
Vriend van me waar ik veel met gecrosst heb , is 25 jr geleden gemigreerd naar canada , spijt als haren op zn kop , maar ja de kinders hebben hun vrienden daar bla bla.
Er is daar in het weekend nix te doen , geen feestjes , geen gezelligheid , en lange saaie winters!
O ja je kunt er wel naar de church ,elke dag als je wilt , gezellig .
Hij heeft een skidoo gekocht , kan ie toch nog een beetje het offroad gevoel ophalen als er genoeg sneeuw ligt.
 
Ik loop hooguit nog een paar decennia op deze planeet rond. Ik kan me voorstellen dat ik die laatste decennia echt op afstand van de maatschappij ga doorbrengen want hoe ouder ik word, hoe meer ik me vervreemd voel van de hedendaagse maatschappij. Anyway, we dwalen af, excuus hiervoor ...
 
Nederweert sluit onverharde wegen af voor gemotoriseerd verkeer.
Ik begreep van een collega, die vlakbij het TET gedeelte bij Nederweert woont, dat de voorgenomen afsluitingen meer betrekking hebben op het zuidelijke deel van die gemeente. Dus (voorlopig?) geen impact op de TET aldaar.
 
Ik begreep van een collega, die vlakbij het TET gedeelte bij Nederweert woont, dat de voorgenomen afsluitingen meer betrekking hebben op het zuidelijke deel van die gemeente. Dus (voorlopig?) geen impact op de TET aldaar.
Dat is een kwestie van tijd.
Als ik zie wat er in Drenthe allemaal dicht is gegooid het afgelopen anderhalf jaar, niet leuk meer.
 
Newbie vraagje hiero:

Ik gebruik de app 'Scienic' op een iPhone om die TET GPX file te kunnen lezen.
Het iporteren lukt en dan heb ik mooi overzicht van de route. So far, So good.

Na een testje met navigeren tijdens het rijden op de motor heb ik het volgende geleerd:
- de paarse route geeft alleen de verahrde (asfalt) wegen aan
- tijdens het rijden houdt de app alleen de paarse route aan
- de genummerde punten onderweg lijken niet direct te wijzen op een afslag (naar onverhard) of een andere point-of-interest (ik snap dus nog niet wat die nummers betekenen)
- de dunne blauwe lijn lijkt te wijzen op de onverharde wegen
- maar tijdens het rijden is die blauwe route niet te zien en wordt er ook niet door de Scienic app gewezen op deze alternatieve routes die telkens langs/over/dwars door die paarse verharde route loopt.

Conclusie: ik heb nog geen onverharde stukken gevonden tijdens het rijden

ik ben er nog niet achter hoe ik die BLAUWE route kan opnemen in de navigatie tijdens het rijden.



(willekeurig stukje route om te laten zien dat die blauwe offroad stukken dus dwars over de verharde route lopen)

IMG_0232.jpg
 
Newbie vraagje hiero:

Ik gebruik de app 'Scienic' op een iPhone om die TET GPX file te kunnen lezen.
Het iporteren lukt en dan heb ik mooi overzicht van de route. So far, So good.

Na een testje met navigeren tijdens het rijden op de motor heb ik het volgende geleerd:
- de paarse route geeft alleen de verahrde (asfalt) wegen aan
- tijdens het rijden houdt de app alleen de paarse route aan
- de genummerde punten onderweg lijken niet direct te wijzen op een afslag (naar onverhard) of een andere point-of-interest (ik snap dus nog niet wat die nummers betekenen)
- de dunne blauwe lijn lijkt te wijzen op de onverharde wegen
- maar tijdens het rijden is die blauwe route niet te zien en wordt er ook niet door de Scienic app gewezen op deze alternatieve routes die telkens langs/over/dwars door die paarse verharde route loopt.

Conclusie: ik heb nog geen onverharde stukken gevonden tijdens het rijden

ik ben er nog niet achter hoe ik die BLAUWE route kan opnemen in de navigatie tijdens het rijden.



(willekeurig stukje route om te laten zien dat die blauwe offroad stukken dus dwars over de verharde route lopen)

Bekijk bijlage 1698049
Ik gebruik Gaia GPS. Werkt altijd goed. En is een hele fijne kaart om te lezen.
Over scienic kan ik je helaas niks vertellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan