Het TET (TransEuroTrail) topic

behalve dan dat noppen van crossers ook nog es een stuk hoger zijn en meer uit elkaar staan dus dieper graven, dus meer grip geven. maarjah, daarmee kun je dan weer niet zo goed op de snelweg :P Die tkc's lopen ook gewoon vol in de bagger.

Correct, maar een OTR ben ik er recent mee rond gekomen.
 
Dat lijkt me ook wel es een keer leuk, maar dan wil toch toch ff wat meer offroad kms onder de riem hebben voordat ik daar aan begin :) Misschien dit na jaar.
 
Klinkt een beetje als het 'No True Scotsman' argument. "Echte noppen zijn hoger", "Echte noppen kun je niet mee op de snelweg".

Volgens mij is de definitie van een noppenband "Een band met noppen". Dus losse noppen met rechte zijkanten. In tegenstelling tot 'blokken', zoals een TKC70, of een 'normale' band, waar het profiel feitelijk is uitgesneden uit een slick.

Maargoed, ieder moet lekker rijden op wat ie lekker vindt, en er zijn ongeveer zoveel banden als motoren, dus keus genoeg :-)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: huls
Dat lijkt me ook wel es een keer leuk, maar dan wil toch toch ff wat meer offroad kms onder de riem hebben voordat ik daar aan begin :) Misschien dit na jaar.

Een OTR zou ik niet snel meer doen met m'n 990. Al heb ik me wel vermaakt.
De 520 had een volbloed enduro band voorop en een TKC 80 achterop op die OTR, geen enkel probleem.
 
Een OTR zou ik niet snel meer doen met m'n 990. Al heb ik me wel vermaakt.
De 520 had een volbloed enduro band voorop en een TKC 80 achterop op die OTR, geen enkel probleem.

Hmm, das misschien wel iets om over na te denken dan. heb nu 9 motorfietsen en zit niet zo te wachten op nummer 10. eerst maar wat verkopen dan, mocht ik een lichtere machine willen ... en dan een auto met trekhaak en een kar etc .... mjah. misschien voorlopig maar ff blijven TeTen :P
 
Ik heb de schuur ook vol, maar de 990 en de 520 gebruik ik het meest. Eerste ronde op de 990 gedaan. ca 2:30 uur ploeteren. Toen de 2e ronde op de 520 (heeft m'n vriendin de eerste ronde op gereden) binnen een half uur 3 kwart gedaan. Toen aangetikt door een quad, boom geraakt, ritje terreinwagen, ritje ambu, nu aan het voorbereiden op de eerste motor ritjes weer :]

Ook op de 520 zijn we gewoon 40 km ofzo naar de start van de OTR gereden, geen centje pijn. Nouja... Later dan...
 
Heb wel naar dat soort machines gekeken. Opzich wat je wilt hebben natuurlijk(al dan niet een lichtere machine), alleen dat onderhoudsinterval zit ik een beetje mee. 75-100 uur ofzo? Ken wel gasten die er mee op reis zijn geweest enzo, maar hoe ga je dat dan doen? Ff noorwegen op en neer en je mag sleutelen :P
 
Tegen de tijd dat je bij de boot bent 1e olie wissel, om de 10/15 uur. Schijnt langer te kunnen. Ben ik me ook wel in aan het verdiepen.
 
Tegen de tijd dat je bij de boot bent 1e olie wissel, om de 10/15 uur. Schijnt langer te kunnen. Ben ik me ook wel in aan het verdiepen.

Das toch niet te doen man? :P Ik snap dat ie wat aanpassingen nodig gaat hebben als je ook bagage mee wilt nemen, wellicht wat veerwerk en een tank enzo, maarjah. Misschien kun je dan beter een BMW 310GS kopen iod. Ik vind het lastig. Had bijna een 690 gekocht wat al meer mijn voorkeur had, maar de gene die ik op het ook had was al verkocht en een andere was gewoon te duur. Dus toch maar een 950 wat een 990 is geworden :P
 
De reden dat ik voor aan 701 husky ben gegaan. 10k km onderhoudsintervallen, nu vertrouw ik dat stiekem niet helemaal dus ga ik uit voorzorg om de 5k olie verwisselen.
De bedoeling is om een wrf 450te verkopen en dan de offroadritten met de 701 te gaan doen. En waarschijnlijk een 450 crosser voor de baan, dat gaat net niet met de 701
 
Ik ben een oude GS aan het TET-klaar maken. De nieuwe trent is om met oude lijken de bagger in te duiken, of ik ben trendsetter.

1578870527715.png
 
Vraagje, ik heb afgelopen weekend mijn nieuwe motor opgehaald en boven het dashbord zit een gekke 'knobbel' (die zwarte bal). Volgens mij is dit een verbindingsstuk van een bepaalde telefoonhouder, heeft een van jullie enig idee welke type systeem dit is?

IMG_1538_small.png
 
Oehh nice topic! Ik heb 3 weken terug een KLR650 opgehaald bij de dealer, met als doel ook offroad/gravel te gaan rijden. Stiekem is de droom richting Centraal Azië (Pamir Highway ed). Wil me dit jaar zeker gaan wagen aan de Nederlandse en wellicht Belgische stukken van de TET. Misschien in mei richting Groningen trekken met een tentje achterop :9
 
Goedemiddag,

Ik heb de volgende motor waarmee ik TET wil gaan rijden.
nx250 tet.jpeg


Modificaties tot nu toe zijn als volgt.
- Betere schokbrekers voor en achter
- externe tank thv zadeltassen
- windscherm + koplamp.

To do,
- Crashbars
- Alu bashplate
- 12v aansluiting + navigatie/telefoon houder
- knipperlichten en spiegels monteren
- Tassen en gereedschap houders maken.

Hebben jullie nog tips en tricks voor mijn mini dominator.

Jorgen
 
Waarom zou je crashbars monteren?

Het plaatwerk ziet er MX achtig uit en zit zo diep naar binnen dat het stuur de grotendeels impact wel pakt.
In NL is het toch vooral zand, daar doen je valbeugels niet zo gek veel mee, behalve je helpen verder weg te zakken.
Ik heb bij mijn 990 waar het plaatwerk veel verder naar buiten zit de crashbars zelfs verwijderd. Leverde mee schade dat bescherming op.

Skidplate zou ik wel doen. Kleine steentjes gaan als als kogels richting je blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan