Het TET (TransEuroTrail) topic

Nog even over navigatie, ik gebruik de garmin etrex touch 35 en daarnaast een zumo. Maar ik moet zeggen ik gebruik voor te navigeren eigenlijk alleen de etrex duidelijk scherm, tracks rijden is geen centje pijn. En tenslotte kan ik hem met een hike ook meenemen. USB kabeltje voor gekocht en werkt prima. De zumo zoom ik wat verder uit voor het overzicht waar ik ben. Ik had deze oplossing nog niet voorbij zien komen dus ik dacht ik meld het maar.
WP_20161228_007.jpg
 
Ik ook, xgrip en waterdichte Motorola bevalt prima. Alleen bang dat de XL zo hard trilt in het stuur dat de meeste componentjes straks los in de telefoon liggen. :X

Misschien toch andere motor. :? O-)
 
Nog even over navigatie, ik gebruik de garmin etrex touch 35 en daarnaast een zumo. Maar ik moet zeggen ik gebruik voor te navigeren eigenlijk alleen de etrex duidelijk scherm, tracks rijden is geen centje pijn. En tenslotte kan ik hem met een hike ook meenemen. USB kabeltje voor gekocht en werkt prima. De zumo zoom ik wat verder uit voor het overzicht waar ik ben. Ik had deze oplossing nog niet voorbij zien komen dus ik dacht ik meld het maar.
WP_20161228_007.jpg
Kijk, da's interessant! Iedereen heeft het altijd over de Montana maar die zijn stevig aan de prijs. De Etrex serie is een heel stuk betaalbaarder. Kleiner scherm en geen camera, maar lekker boeiend. De Zumo ernaast zou ik zelf ook nog weglaten, als ik wil kijken waar ik uithang pak ik de telefoon wel ff met Google Maps.

Vraagje over de Etrex; je hebt het over een USB kabeltje. Ik zie dat er AA batterijen in gaan maar lees niks over opladen via een kabel. Dat werkt dus wel?

Een mobiele telefoon met app kan natuurlijk ook, maar een waterdichte telefoon is dan duurder dan zo'n dedicated apparaatje:P
 
Mooi die WR! Heb deze denk ik ook op MP zien staan. Ik ga qua bagage zelf voor een Kriega set kijken. De OS-base montageplaat en dan OS-6, 12 of 18 tassen erop. Je zit altijd wel met het feit dat je die tassen maar op 2 punten vastzet ipv 3, waardoor ze omhoog kunnen flapperen, als het ware. Maar het is dat, of een rek voor koffers. Dat gaat me eigenlijk te ver en is te "permanent" zeg maar.
Met 2 tassen van 12 of 18 liter, 1 rugzak en een bagagerol voor slaapzak en tentje moet je toch een eind kunnen komen voor een weekje TET.

Je kan ook eens kijken naar de Mosko moto reckless 80.
 
Ik ook, xgrip en waterdichte Motorola bevalt prima. Alleen bang dat de XL zo hard trilt in het stuur dat de meeste componentjes straks los in de telefoon liggen. :X

Misschien toch andere motor. :?O-)

Mijn Nokia Sirocco is ook waterdicht. Ik rij er nu een jaar mee in weer en wind, op de K100 (staat bekent om z'n hoogfrequente trillingen) en op de F650 (1 cilinder 650). Nergens last van.
Ik heb geen dure X-grip maar een extreem goedkope china copy.
Dan is het ook niet erg als het kapot gaat.
 
Mooi die WR! Heb deze denk ik ook op MP zien staan. Ik ga qua bagage zelf voor een Kriega set kijken. De OS-base montageplaat en dan OS-6, 12 of 18 tassen erop. Je zit altijd wel met het feit dat je die tassen maar op 2 punten vastzet ipv 3, waardoor ze omhoog kunnen flapperen, als het ware. Maar het is dat, of een rek voor koffers. Dat gaat me eigenlijk te ver en is te "permanent" zeg maar.
Met 2 tassen van 12 of 18 liter, 1 rugzak en een bagagerol voor slaapzak en tentje moet je toch een eind kunnen komen voor een weekje TET.
Kijk ook eens naar het spul van wolfman. Vind ik erg mooie tassen.

Skip de rugzak, daar wordt je tijdens een weekje TET gek van. Je krijgt het bloedheet op je rug en 's avonds weet je niet meer hoe je moet gaan zitten, liggen of staan.
Maak of koop een frame voor tassen, want koffers zijn niet ideaal als je echt offroad wilt. Als je een keer goed op je koffer klapt in de Alpen, dan sta je weer een uur uit te deuken. Daarnaast hoop je altijd maar dat je been niet onder een koffer komt als je een keertje klapt.
Ik rij juist wel met een rugzak. Daarin zit alleen niet meer dan mijn portemonee en een waterzak, zodat ik niet steeds af hoef te stappen om wat te drinken.
 
Wolfman en Moskomoto komen op de shortlist, thanks! Ik rij zelf 99% van m'n kilometers met rugzak dus ben het wel gewend. M'n Kriega R20 voel ik niet eens zitten. Offroad zal ik er ook hoogstens een 2 of 3 liter hydrapack, portemonnee en schone onderbroek in doen zeg maar. Zwaardere dingen op de motor.

Net een setje Chinese imitatie Barkbusters besteld op eBay. Heb die ooit eerder gehad en was prima spul voor 3 tientjes! Moet ook nog opklapbare spiegels hebben, ff zoeken nog.

Over de navigatie; stel ik pak zo'n Garmin Etrex (of vergelijkbaar) en ik zet daar een gpx track in. Kan ie mij dan ook eerst over de weg naar het beginpunt van de gpx track navigeren? Dat is me niet helemaal duidelijk met die apparaten. Iets met onbekend terrein voor deze asfaltvreter :+
 
De etrex kan zowel een track laden alsmede een route (turn by turn navigatie). Er kunnen twee oplaadbare batterijen in maar hij kan via de USB deze niet opladen, maar wel van stroom voorzien. Ergo als je de etrex via de USB van stroom voorziet verbruik hij geen batterij.
 
De etrex kan zowel een track laden alsmede een route (turn by turn navigatie). Er kunnen twee oplaadbare batterijen in maar hij kan via de USB deze niet opladen, maar wel van stroom voorzien. Ergo als je de etrex via de USB van stroom voorziet verbruik hij geen batterij.
Dankjewel voor de opheldering!
 
De etrex kan zowel een track laden alsmede een route (turn by turn navigatie). Er kunnen twee oplaadbare batterijen in maar hij kan via de USB deze niet opladen, maar wel van stroom voorzien. Ergo als je de etrex via de USB van stroom voorziet verbruik hij geen batterij.
De keren dat ik rijders hun navigatie via mini usb zag laden was dat meestal maar van korte duur. Het usb contact in het apparaat gaat in de regel kapot door het trillen van het blok en de klappen van de keien die je onderweg tegenkomt.
 
De keren dat ik rijders hun navigatie via mini usb zag laden was dat meestal maar van korte duur. Het usb contact in het apparaat gaat in de regel kapot door het trillen van het blok en de klappen van de keien die je onderweg tegenkomt.
Ik ben een maand in Marokko geweest waarvan een groot deel offroad. Pas nog de NLD TET gereden. En niet alleen ik zelf maar mijn maat heeft een identieke configuratie. Geen problemen ondervonden tot heden.
 
Wolfman en Moskomoto komen op de shortlist, thanks! Ik rij zelf 99% van m'n kilometers met rugzak dus ben het wel gewend. M'n Kriega R20 voel ik niet eens zitten. Offroad zal ik er ook hoogstens een 2 of 3 liter hydrapack, portemonnee en schone onderbroek in doen zeg maar. Zwaardere dingen op de motor.

Net een setje Chinese imitatie Barkbusters besteld op eBay. Heb die ooit eerder gehad en was prima spul voor 3 tientjes! Moet ook nog opklapbare spiegels hebben, ff zoeken nog.

Over de navigatie; stel ik pak zo'n Garmin Etrex (of vergelijkbaar) en ik zet daar een gpx track in. Kan ie mij dan ook eerst over de weg naar het beginpunt van de gpx track navigeren? Dat is me niet helemaal duidelijk met die apparaten. Iets met onbekend terrein voor deze asfaltvreter :+

Ik heb als spiegels die van doubletake erop zitten. De originele kreeg ik niet in een goede positie dat mijn hand er niet tegenaan kwam bij het staand rijden. De doubletakes hebben best al wel wat te verduren gekregen bij mij (inclusief motor erop) en zijn nog steeds netjes.
 
Wolfman en Moskomoto komen op de shortlist, thanks! Ik rij zelf 99% van m'n kilometers met rugzak dus ben het wel gewend. M'n Kriega R20 voel ik niet eens zitten. Offroad zal ik er ook hoogstens een 2 of 3 liter hydrapack, portemonnee en schone onderbroek in doen zeg maar. Zwaardere dingen op de motor.

Net een setje Chinese imitatie Barkbusters besteld op eBay. Heb die ooit eerder gehad en was prima spul voor 3 tientjes! Moet ook nog opklapbare spiegels hebben, ff zoeken nog.

Over de navigatie; stel ik pak zo'n Garmin Etrex (of vergelijkbaar) en ik zet daar een gpx track in. Kan ie mij dan ook eerst over de weg naar het beginpunt van de gpx track navigeren? Dat is me niet helemaal duidelijk met die apparaten. Iets met onbekend terrein voor deze asfaltvreter :+
Dat was ik ook van plan, heb ook een R20 en daarmee nog nooit last gehad van schouders, ook niet als ik er veel spul in gooi.

Maar eTrex is wel interessant, heb dan altijd nog de telefoon achter de hand voor waar de eTrex te kort komt. Stuk goedkoper dan een nieuwe telefoon (ben ook wel wat verknocht aan m'n huidige) of een Zumo/Montana.

Heb op de transalp gewoon goedkope aliexpres spiegels zitten die je kunt inklappen, waren maar 15 euro en werken net zo goed als de originele. Wou dezelfde bestellen voor de WRR. Doubletake is ook wel leuk maar wel prijzig, heeft wel als voordeel dat als je spiegel niet nodig hebt er zo kunt afhalen en er iets anders op kan zetten zoals bijv. navi of een camera.
 
Maar eTrex is wel interessant, heb dan altijd nog de telefoon achter de hand voor waar de eTrex te kort komt. Stuk goedkoper dan een nieuwe telefoon (ben ook wel wat verknocht aan m'n huidige) of een Zumo/Montana.

Heb op de transalp gewoon goedkope aliexpres spiegels zitten die je kunt inklappen, waren maar 15 euro en werken net zo goed als de originele.
Er staan ook wat verschillende etrex op marktplaats voor leuk geld. Zeker zo'n niet-Touch model kost geen drol.

Heb net op eBay een setje folding mirrors besteld voor €11,38 incl verzending. We gaan het meemaken haha!
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Vandaag met m'n eerste WRR ritje ook een stukje meegenomen van de TET route, in de zomer ging ik al alle kanten op met de NX door het mulle zand maar nu was het niet echt veel beter. :9

 
Probeer iets constanter te rijden, iets meer naar achter hangen, beetje meer gas en de motor meer z'n eigen weg laten gaan. Compenseren met een beetje leunen, niet te veel willen sturen.
Mooi weggetje zeg! Waar is dat?
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Probeer iets constanter te rijden, iets meer naar achter hangen, beetje meer gas en de motor meer z'n eigen weg laten gaan. Compenseren met een beetje leunen, niet te veel willen sturen.
Mooi weggetje zeg! Waar is dat?
tnx voor de tip, was voor m'n gevoel ook wel aardig aan het klooien. :9

Haarweg, Tiendeveen als je de golfclub voorbij bent begint het zand. Ook is gedaan met de auto onder dezelfde natte omstandigheden, was ook heel leuk, mocht daarna mijn velgen demonteren om de boel weer schoon te krijgen. })
 
tnx voor de tip, was voor m'n gevoel ook wel aardig aan het klooien. :9

En probeer wat verder vooruit te kijken mocht je dit nog niet doen, niet teveel focussen op wat er direct voor je gebeurd. En niet te krampachtig rijden, want dat werkt alleen maar averechts. Je gaat vroeg of laat toch wel een keer plat ;) Gang is alles (tot op zekere hoogte natuurlijk) is op mul zand wel de beste methode. Aan de motor zal het in ieder geval niet liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ga eens staan, knieën tegen tank klemmen, sturen dmv gewicht op steps verplaatsen. Net als skiën.
Precies. :Y

Lijkt minder stabiel omdat je eigen zwaartepunt omhoog gaat. Maar is stuk stabieler.
Jouw gewicht vooral op het zadel heeft veel meer hefboom op de motor dan je gewicht op de stepjes.
En als je vooral op het hoogste stepje het meeste gewicht zet druk je de motor zelfs een beetje terug recht.
Zelf staand in balans blijven, oefen je al heel lang dus dat is niet zo'n probleem. O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
En probeer wat verder vooruit te kijken mocht je dit nog niet doen, niet teveel focussen op wat er direct voor je gebeurd. En niet te krampachtig rijden, want dat werkt alleen maar averechts. Je gaat vroeg of laat toch wel een keer plat ;) Gang is alles (tot op zekere hoogte natuurlijk) is op mul zand wel de beste methode. Aan de motor zal het in ieder geval niet liggen.
Wou met m'n eerste ritje niet gelijk in de blub vallen, maar dat werkt idd averechts. :9
En aan de motor ligt het inderdaad niet, zo'n WRR is toch wel een stuk fijner offroad dan een NX of TransAlp. :)

Zal alle adviezen in acht nemen. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan