Het TET (TransEuroTrail) topic

Heb trouwens een adres gevonden om de vork te laten richten. Mits dat nog mogelijk is.
Ik zou er alvast voorzichtig rekening mee houden dat ze te krom zijn om te laten richten. Ik was laatst bij HK met 2 kromme poten, die optisch een stuk minder krom waren dan die van jou, en daar adviseerde ze me al om niet te beginnen aan richten. Nou scheelde het wel dat het poten van een oude XT500 waren, die koop je nieuw (imitatie) voor 150 p/s, dus dan is richten al snel de prijs niet waard.
 
Ja, die gedachte had ik ook. Maar het geen ouwe BMW tweeklepper, waar 1000 en 1 toeleveranciers voor zijn.
Maar de moeite waard om te neuzen.
 
3:20 minuut verveling.. en nee er staat niet meer beeld bij van mij die een boom kopt.


Ombouw naar andere poten een optie?
Als het toch grof geld uitgeven wordt, dan toch liever aan een upgrade.
Op zich niet zo een gek idee.
Volgens mij is er alleen iets vreemd met deze veer poten, boven diameter in de kroon plaat is kleiner dan de diameter in de onderste kroon plaat.
Dan moet ik dus ook de kroonplaten aan gaan passen.
 
Ach, het is een langzame baan, geen bomen, mulle grond en een groep mensen die in seconden bij je kan zijn. What can go wrong.

Is Rijssen idd.

@brunifumi Voortuin onder een kleedje :9
Ja nou, als je net een slordige 25k hebt uitgeven en er zit nog niet eens een enkel stofdeeltje op, dan ben je misschien wat schijterig voorzichtig :P

Maar ik zou er sowieso wel graag naartoe rijden en eens kijken. En wie weet durf ik wel ;)
 
Ja nou, als je net een slordige 25k hebt uitgeven en er zit nog niet eens een enkel stofdeeltje op, dan ben je misschien wat schijterig voorzichtig :P

Maar ik zou er sowieso wel graag naartoe rijden en eens kijken. En wie weet durf ik wel ;)
Gouw verkopen en 1 kopen waar je op durft te rijden :9
 
@bommes Is een MG Stelvio NTX vork misschien compatible? Of een andere italiaanse exoot zoals een Aprilia Dorsoduro/caponord/shiver die standaard uitgerust is met dubbele radiale klauwen?
 
Buitenpoten heb ik nog nooit krom gezien😅

Zo gek hard leek het ook allemaal niet te gaan... Hoe hard reed je ongeveer?
Ik weet niet hoe nieuw die was en of er all-risk op zit? Je bevond je gewoon op de openbare weg natuurlijk...

Tevens een klein beetje reclame maken voor een TET starters/sleep je vrouw mee de TET op fietsje.
Mijn Qingqi gaat de deur uit gezien we serieuze enduro motoren gekocht hebben. Tevens ook nog een TET waardige brommer die baan moet ruimen. Leuk voor de jongste die je mee wilt slepen de TET op.
Leuk ding die Quingqi, kende hem inderdaad niet
Je bied hem een jaar te vroeg aan, volgend jaar wordt zoonlief 1u, en kijkt nu al uit naar een brommer, waarschijnlijk een schakel (cross)
Wil ik ook een lichte crosser (tw, orion oid) op motor kenteken, gaan we samen tet rijden, of andere off road ritten
Nee, niet nu alvast, eerst verbouw afmaken, en kijken wat er over blijft, en kijken wat mijn lijf doet, vooralsnog erg ruk, dux nu nog even niets erbij
Maar mocht je hem aan de straatstenen niet kwijt kunnen, en hij is er nog volgend jaar.............
 
Leuk ding die Quingqi, kende hem inderdaad niet
Je bied hem een jaar te vroeg aan, volgend jaar wordt zoonlief 1u, en kijkt nu al uit naar een brommer, waarschijnlijk een schakel (cross)
Wil ik ook een lichte crosser (tw, orion oid) op motor kenteken, gaan we samen tet rijden, of andere off road ritten
Nee, niet nu alvast, eerst verbouw afmaken, en kijken wat er over blijft, en kijken wat mijn lijf doet, vooralsnog erg ruk, dux nu nog even niets erbij
Maar mocht je hem aan de straatstenen niet kwijt kunnen, en hij is er nog volgend jaar.............
Ik hoop toch echt dat ik ze voor die tijd wel kwijt ben _O-
MF korting of combodeal doe ik ook aan hoor.
 
@bommes Is een MG Stelvio NTX vork misschien compatible? Of een andere italiaanse exoot zoals een Aprilia Dorsoduro/caponord/shiver die standaard uitgerust is met dubbele radiale klauwen?
Misschien niet geheel ontopic.
Maar hoe kom ik er achter welke motoren gelijke diameters hebben van de vorkpoten?
 
Specialisten als JJSuspension in Mill, HK suspension in Tiel, Hyperpro in Alphen ad Rijn contacten.
TLM zou ik ook belltje doen. En uiteraard hier vragen in het V85 draadje denk ik? ;)
Maar eerst: meet met een schuifmaat de dikte effe op, want dat is hun eerste vraag: hoe dik zijn jouw voorvorken.
 
@bommes Jij doelt vermoedelijk op de diameter van de buitenpoot, waarmee hij in je kroonplaten klemt? Voor dat soort info zou ik ook geen goede bron weten, buiten hetgeen wat Mr M al voorstelt, online speurwerk, of naar een dealer rijden, gewapend met je schuifmaat :+

Misschien zijn er online (advrider, fb) V85 rijders die al een voorvorkwissel hebben gedaan?
 
3:20 minuut verveling.. en nee er staat niet meer beeld bij van mij die een boom kopt.



Op zich niet zo een gek idee.
Volgens mij is er alleen iets vreemd met deze veer poten, boven diameter in de kroon plaat is kleiner dan de diameter in de onderste kroon plaat.
Dan moet ik dus ook de kroonplaten aan gaan passen.
Ik zie net pas de beelden. Lijkt zeker niet met een super snelheid te rijden maar ik ben er toch altijd van verbaasd hoe snel je dan plots kan stil staan bij zo’n klap!
Hopelijk snel volledig herstel en een vlotte reparatie van de Guzzi!
Ziet er wel een mooi stuk uit om te rijden, waar is dit exact? Zuiden NL?
 
Gisteren weer thuisgekomen na de Belgische, en gedeeltelijk Nederlandse, TET te hebben gereden. Wat een aantal leden hier al hadden gezegd heb ik nu ook zelf ervaren. Voor puur OTR plezier is het geen aanrader, landschappelijk gezien was het wel mooi. Ik schat dat 90-95% verhard is (kasseien meegerekend). Het onverharde was overwegend gravel, kleisporen of puin. Over het Belgische deel heb ik anderhalve dag gedaan, ruim 500 km. Daarna de grens over en aansluiten het Nederlandse deel gereden tot net oost van Budel. In dat relatieve korte Nederlandse stuk zat meer onverhard als in het hele Belgische deel. Waar ik in België nauwelijks mul zand ben tegengekomen was dat bijna de trend in Noord-Brabant, behoorlijk mul ook met de droogte van de afgelopen weken. Misschien pak ik volgende week maandag de draad weer op waar ik gestopt ben.
Wel wat momentjes meegemaakt maar de glimmende kant boven kunnen houden, moest af en toe ook aan bommes denken met zijn onfortuinlijke val en misschien daarom wel een tandje rustiger aan gedaan.
 
Gefeliciteerd kerel!

Ons dochtertje is nu 2 jaar en 3 maanden, en ik weet die eerste maanden nog wel goed haha. Hoop voor je dat ze net zo snel de nacht doorslaapt als die van ons.

Nu geen hoofdpijn meer? Zou de helm inderdaad weggooien, die heeft zijn werk inmiddels gedaan, tijd voor een verse, voor de volgende boom :YY
Verse helm is inderdaad prio 1 nu.
3 juli ga ik the Dutch 1000 rijden, dat ga ik echt niet met mijn pot helmpje van 100 euro doen.
Wat vind mevrouw bommes eigenlijk van "een volgende keer"?
Vooralsnog is er nog geen verbod uitgesproken.. :+
Ik zie net pas de beelden. Lijkt zeker niet met een super snelheid te rijden maar ik ben er toch altijd van verbaasd hoe snel je dan plots kan stil staan bij zo’n klap!
Hopelijk snel volledig herstel en een vlotte reparatie van de Guzzi!
Ziet er wel een mooi stuk uit om te rijden, waar is dit exact? Zuiden NL?
Ik zelf ben wel al hersteld.
Wat betreft de Guzzi: ik heb de vorkpoten vandaag afgeven bij J&J Suspension in Mill. Richten ging niet meer lukken, ze gingen nieuwe onderdelen bestellen.
Komen ook meteen Hyperpro progressieve veren in.
Kosten: nog geen idee.

Het is inderdaad TET zuid. Ben er bij Leende op gegaan en richting Afferden gereden. De bult waar ik mijn Waterloo vond is bij Afferden..})
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Terug
Bovenaan Onderaan