Het TET (TransEuroTrail) topic

Ik zie dat de route letterlijk door mijn achtertuin gaat (bij Otterlo). Jullie zijn welkom voor koffie ;)


Anyway: We (eigen bedrijf) hebben een nieuwe kaartenapplicatie ontwikkeld. Niet bedoeld voor routeplanning, maar wel om geografische zaken in beeld te brengen. Mooi testje: Ik heb even snel een kaart gemaakt met de huidige route van de TET door Nederland en daar alle onverharde wegen/paden uit Open Street Maps bij gezet. Ik heb helaas gen gegevens over waar je wel en niet mag rijden (tips waar ik hier data over kan vinden zijn welkom!), maar het kan helpen met het plannen van je route. Hier te zien: Geoplatform
Kun je nu ook zien welk percentage van de route onverhard is?
 
Thanks. Heb er toevallig net een gevonden die dit combineert met de mogelijkheid om GPX tracks te maken 👍👍 Je kan zelfs een route importeren en aanpassen. Lijkt precies wat ik zocht.


Enige wat inderdaad niet kan is verboden wegen te filteren. In mijn buurt zijn helaas ongeveer 95% van alle zandwegen verboden, zelfs als het gewoon kaarsrechte saaie wegen zijn :Z
 
Laatst bewerkt:
Op de onverhardkaart staat zelfs mijn eigen weg als offroad pad. De eerste de beste die mijn grind omploegt schiet ik toch echt van mijn terrein af. :+
Echt betrouwbaar is die kaart dus niet, want onverhardkaart.nl heeft te weinig actieve gebruikers en is daarmee onbetrouwbaar en onvolledig.
 
Jij mazzel dat je tegenwoordig niet harder mag! :t

Ohja...

Ik heb OSM voor Nederland gedownload, in de atributen voor de wegen zitten gegevens over de verharding (en daarvoor heb ik FME gebruikt, een GIS-programma). in de BGT (Basisregistratie Grootschalige Topografie) zitten meer gegevens over het verhardingstype, maar daar kon ik de wandelpaden niet makkelijk uitfilteren.


Ik heb voor mijzelf om mountainbikepaden te vinden de informatie uitgebreid met kronkelfactor (hoe erg slingert een pad) en hoogteverschil (hoeveel hoogtemeters zitten er in ene stuk pad. Een slingerend pad met veel meters omhoog en naar beneden is leuker ;) . Ik wil hier nog wel wat verder aan sleutelen.

Ben benieuwd! Zal het eens proberen als ik weer op de fiets stap.

Weet niet wie van jullie het kennen, maar ik kwam www.onverhardkaart.nl tegen. Is een redelijke basis site, zonder routeplanning en zeker niet volledig, maar geeft wel wat opties aan. Heb een aantal stukjes rond Alkmaar geprobeerd, en komt goed overeen. Misschien iemand die in het oosten kan vergelijken?

Edit: Oh, @James Bond was me voor
 
Laatst bewerkt:
Op onverhardkaart staan ook in het oosten veel wegen die afgesloten zijn. Ik zou er graag een GPX/track van willen hebben zodat ik op mijn motor makkelijk een rondje kan maken naar de onverharde wegen en kan kijken of ze openbaar zijn of afgesloten :Y
 
Ja klopt, in het westen ook een paar gevonden waar een bordje verboden hangt.
De basis lijkt goed, maar is zeker niet volledig. Heb al bij een paar wegen aangegeven dat het dicht is, geen idee of er wat mee gedaan wordt.
 
Op onverhardkaart staan ook in het oosten veel wegen die afgesloten zijn. Ik zou er graag een GPX/track van willen hebben zodat ik op mijn motor makkelijk een rondje kan maken naar de onverharde wegen en kan kijken of ze openbaar zijn of afgesloten :Y
Vanochtend dit op Tubantia...
https://www.tubantia.nl/haaksbergen...urgebieden-politie-deelt-bonnen-uit~a952ddac/
Dus zou wel oppassen.

Met google maps streetview kan je het ook zien, en zul je merken dat hele gebieden gewoon zijn afgesloten, ook al zijn het geen specifieke wandelgebieden (kan me wel voorstellen dat je die wilt afsluiten).
Uiteindelijk kun je wel een GPX krijgen die legaal is, maar je bent wel even bezig.
 
Die gasten rijden op plekken waar je niet mag rijden, dan weet je dat je bonnen kan verwachten.

Ik ben ook niet van plan om op plekken te rijden waar niet mag. Via Google Maps is geen succes trouwens, al vaker geprobeerd maar is geen doen.
 
Hier zijn tal van zandpaden alleen bestemmingsverkeer gemaakt 😥die pak ik gewoon wel ,zijn vaak zandpaden bij weilanden, voor de rest pak ik geen bospaden waar ik niet mag komen,nooit problemen met wandelaars ,ruiters of fietsers overigens .gewoon ff kalm als er volk aankomt 👍krijg meestal een vriendelijk knikje
 
Bestemmingsverkeer pak ik vaak wel, de rest niet.

Altijd zo eentje in de binnenzak meenemen dan.

D0AU6YyWoAAlVbA.jpg
 
Goedemorgen,

Ik ben nieuw in dit topic, maar ik wil wel eens kijken of het offroad wat voor mij is, voordat ik voor een goede (TET) motor ga kijken!
Ik rij nu een versys 650 met Scorpion Trial 2 banden er onder. Niet de meest offroad georiënteerde motor dus. Maar het idee is dus om daar verandering in te brengen!

Waar denken jullie dat ik met deze setup een stukje van de TET kan rijden. Woon zelf in Noord-Holland, waarvan ik al gelezen heb een dramatische provincie voor offroad rijden. Op de website van de TET staat er wel een stukje van Haarlem naar Apeldoorn, maar twijfel of dat wel onverharde paden zijn...

En welke app kan ik het beste installeren voor de route te rijden. Heb een android telefoon.
 
Als je dit topic doorleest kom je vanzelf de antwoorden op je vragen tegen.
In het kort:
-van west naar oost is een verbindingsroute van de boot naar de TET, bijna alleen maar asfalt.
-met je huidige motor kun je prima het stuk in Groningen proberen, wel offroad maar niet zwaar, als dit goed gaat, zak je vanaf daar gewoon af naar beneden, het wordt hoe zuidelijker, hoe lastiger. Net over de grens in Belgie kan heel zwaar zijn als het geregend heeft. Echt glibberig en heeeel nat.
-OsmAnd is de beste app voor Android
 
Als je dit topic doorleest kom je vanzelf de antwoorden op je vragen tegen.
In het kort:
-van west naar oost is een verbindingsroute van de boot naar de TET, bijna alleen maar asfalt.
-met je huidige motor kun je prima het stuk in Groningen proberen, wel offroad maar niet zwaar, als dit goed gaat, zak je vanaf daar gewoon af naar beneden, het wordt hoe zuidelijker, hoe lastiger. Net over de grens in Belgie kan heel zwaar zijn als het geregend heeft. Echt glibberig en heeeel nat.
-OsmAnd is de beste app voor Android

AMEN!
 
Het stuk hier is Salland/Twente kan er ook prima mee. Op de originele straat banden van de Versys 300 wil het ook.
Mocht je graag samen willen rijden de eerste keer mag je wel even een berichtje doen. Beginnende enthousiastelingen laat ik graag ons mooie stukje TET zien.
 
Hoe is het stuk van Almelo naar beneden tot Nijmegen zeg maar? Zo te zien op de kaart is het voornamelijk verhard, klopt dat?
 
Ok, een maatje van me heeft nog geen offroad ervaring en wil graag op z'n 1200GS gaan proberen. Lijkt dus een ideaal stuk ervoor.
 
Vooral Ommen tot een stukje voorbij Westerhaar zegmaar. Vrij kort, wel redelijk mooi en niet te zwaar. Mooi voor de beginner. Beginpunt in Ommen is 10 minuutjes vanaf mij.
 
Haha wel een stuk of wat, trekkerstentjes zet je dr wel 4 van neer.

Zonder gekheid nu alles dicht is maar je wilt bijvoorbeeld een nacht overbruggen (vanaf Groningen was in 1 dag te doen op de route van een half jaar geleden) en dan door naar het zuiden ben je in overleg welkom hoor. Al helemaal als je zelf een tentje neerzet _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan