Het Thundercat topic

Dat was niet mijn antwoord daar heh
Klopt Rob deze vraag is dezelfde dag hier ook gesteld alleen tijdstip eerder dan jouw oplossend antwoord.

Uitgaande demping.
*) Edit: die kan je volgens mij zover vastdraaien dattie niet meer uitveert dit was het euvel.

De knop zat helemaal vast gerot.

Overigens heb ik gratis een andere veer gekregen van degene die deze veer geleverd had, wel van een FZR600R (foxeyes) maar die was prima in orde en past 1:1 .
Uiteindelijk later zet ik er een YSS veer onder. (Eerst mijn opgeknapte CBR600F2 kwijt )

Wat twijfelachtig maar toch gekocht voor 600 euro in zonder schoon te maken staat 3 jaar lang onder afdakje gestaan te hebben. 40 K op de klok bouwjaar 2001 . Nette 2e hands achterbrug gekocht, voorvork keerringen en vorkolie gedaan.
Blokolie en filter - koelvloeistof ververst en remvloeistof vervangen. remmen na gekeken en schoongemaakt .
originele demper gekocht zgan en de Leo Vince compleet opgeknapt als nieuw als reserve.
carburateur revisie gedaan (revisie set gekocht bij ten kate 108 euro zit alles in ).
compleet gereinigd en weer ingebouwd . (luchtmengesel schroef 2.5 slag uit )
1 druk op de knop en lopen na 3 jaar stilstand vorige eigenaar.
Nieuwe DID Kettingset erop.
Nieuwe Yuasa accu .
Koppeling nog afgesteld onderin zoals het hoort moer los kruiskopboutje indraaien tot weerstand en 1/4 slag terug.
Proefrit gemaakt loopt prima door de versnellingen heen ook stationair loopt de motor mooi en rustig 1200 tpm .
Motor frame gereinigd en opgeknapt waar nodig en voorvorkpoten opnieuw gespoten .
Alle opgepoetste kuipplaten er weer op.

Weer een thundercatje op de weg.
 

Bijlagen

  • 20231002_191337.jpg
    20231002_191337.jpg
    316,5 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Hallo rijders!

Halverwege het jaar toch eens gek gedaan, een motorrijbewijs, en daar hoort natuurlijk een motor bij.
Naar uren over marktplaats heen gestruind te hebben, honderden keren diverse dingen te hebben opgeslagen, ging ik kijken voor een fzr1000, tot dat ik, net voor ik weg ging thuis, nog een keer een blik werpte, en daar was die dan, een Thundercat:W

Keuze was eigenlijk al gemaakt, fzr afgebeld, en meteen de beste man van de thundercat gebeld en een afspraak gemaakt.

Met een maat wezen kijken, en daar stond die dan. Onder een hoes, in de kou, van een oud baasje.

Het was wel sleuteltje om en lopen.
Naar wat heen en weer gestoei voor, wat mij een mooi bedrag leek, de motor mee naar huis genomen.

Eenmaal thuis, en alvast een rondje te hebben gereden, want hee, hoort er toch bij8-) wat onderdeeltjes besteld voor een beurt, want dat was wel nodig.
Remblokjes, olie, bougies, filters, remolie.

1e keer aan een motor wat doen, stelt ook niks voor, het is t zelfde als een auto met alleen wat plastic eromheen. Beurt was in prencipe dus zo gepiept.

Naar wat 'oefenrondjes' door de polder toch wat kleine dingen vervangen.
Donker voor ruitje
Einddemper Takkoni
Bredere spiegels
Ingekorte kentekenplaathouder
Smalle knipperlichten
Spruitstuk (oude was zo rot als kappes!)

Nu met t rijbewijs in de pocket, al wat leuke tochtjes gedaan, en wat een genot. Het is mischien niet de aller snelste, maar voor mij meer dan een dikke prima! Het blijft natuurlijk een oud beestje met bj97 en nu toch alweer 62k op t klokje.

Nog een paar weekjes en dan gaat die naar binnen hier. Dan is de ketting aan de beurt, daar zit toch wel speling op, en zijn de banden ook toe aan vernieuwing. Voor zoizo, die is bijna kaal, en achter is opzich nog oke, maar die wil ik voor mijzelf ook gewoon mee pakken.

Dan wil ik van de winter ook de verlichting nog updaten aan de voorkant, want in het donker rijden vind ik echt geen pretje.. het lijkt wel een waxinelichtje die erin zit. Ik denk dat ik daar ga voor een led lamp.

Zo, dat was een aardige opening volgens mij😂 leuk om te zien dat er nog mensen met een Thundercat rond rijden. Vind het zelf echt een blitse machine.

Zijn er nog tips kwa banden? Kan er een maatje breder op achter?

Ben benieuwd naar de verhalen die nog komen gaan, cheers✌🏻

Robin
 

Bijlagen

  • IMG20230910010651.jpg
    IMG20230910010651.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 2
  • IMG20230910010704.jpg
    IMG20230910010704.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 3
  • IMG20230910010741.jpg
    IMG20230910010741.jpg
    206,7 KB · Weergaven: 3
  • IMG20230910010934.jpg
    IMG20230910010934.jpg
    202,9 KB · Weergaven: 6
Poes met Takkoni..
Dat klinkt HÉÉÉÉRLIJK!!!

Heb alleen nog de linkpijp liggen ervan.

_O-_O-
Je moet dat waxine lichtje ook wel ontsteken hé..
Zo'n LED lampje werkt ook perfect, geeft ineens een heleboel meer licht (mits goed afgesteld)/\
Maar waarom de spiegels verbreed?
En waarom niet voor de zwarte Takkoni gekozen, had er heel mooi bij gestaan..

Als je toch gaat hobbyén, een Fireblade (929 dacht ik) achterlicht pakken.
Staat ook erg gaaf (gebasseerd op eigen ervaring) en maakt de kont wat meer af.



En ja, ik mis de poesbeestjes nog steeds😒
Misschien als ik ooit verhuist naar een ander woondoos met genoeg ruimte, dan...
 
Poes met Takkoni..
Dat klinkt HÉÉÉÉRLIJK!!!

Heb alleen nog de linkpijp liggen ervan.

_O-_O-
Je moet dat waxine lichtje ook wel ontsteken hé..
Zo'n LED lampje werkt ook perfect, geeft ineens een heleboel meer licht (mits goed afgesteld)/\
Maar waarom de spiegels verbreed?
En waarom niet voor de zwarte Takkoni gekozen, had er heel mooi bij gestaan..

Als je toch gaat hobbyén, een Fireblade (929 dacht ik) achterlicht pakken.
Staat ook erg gaaf (gebasseerd op eigen ervaring) en maakt de kont wat meer af.



En ja, ik mis de poesbeestjes nog steeds😒
Misschien als ik ooit verhuist naar een ander woondoos met genoeg ruimte, dan...
Vind de zilvere pijp persoonlijk mooier😂 de orginele zwarte pijp was een doorn in t oog🤣

Moet wel zeggen, met dit pijpje klinkt die stukken beter, niet overdreven, maar lekker sportief!

De spiegels wilde ik breder, omdat ik cobstand 3 kwart spiegel mijn schouders zag ipv de weg😂 lang leve aliexpress, er zitten nu fireblade spiegels op, nog steeds lekker groot, maar toch ook wat nieuwer kwa uiterlijk, misstaat niet al zeg ik t zelf.

Ja ben bang dat de wax op is van de kaars🤭😂 ga wel voor led inderdaad, in de auto vind ik t ook een meer waarde, hopelijk geen strooilicht, maar dat gaan we meemaken😜✌🏻

Wat betreft t achterlicht, daar ben ik wel erg benieuwd naar! Even opzoeken op google, of er iets van te vinden is🤭😜👍🏻

En wat je mist, kan je gewoon weer aanschaffen hea🤭😜
 
Vandaag de Thundercat maar ff gewassen, en een start gemaakt voor de nieuwe ketting en tandwielen, JEETJE wat een bende achter de koppelings kap😅🤭

Morgen alles even goed schoonmaken, en wachten tot de kettingset binnen is😛
 

Bijlagen

  • IMG20231018202140.jpg
    IMG20231018202140.jpg
    193,4 KB · Weergaven: 2
  • IMG20231018202131.jpg
    IMG20231018202131.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 3
  • IMG20231018202129.jpg
    IMG20231018202129.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 3
  • IMG20231018192414.jpg
    IMG20231018192414.jpg
    85 KB · Weergaven: 2
  • IMG20231018180818.jpg
    IMG20231018180818.jpg
    184,2 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20231018-WA0002.jpeg
    IMG-20231018-WA0002.jpeg
    243,7 KB · Weergaven: 3
Banden laten vervangen deze waren compleet op bij aanschaf.
Nu al round banden genomen michelin pilot 4 achter 160/60/ZR17 en voor pilot 5 120/60/ZR17 .
Voor bredere looks achter kun je beter bv bridgestone BT023 of vervanger nemen. Ik wilde deze eens proberen. Totaal investering aangekochte onderdelen voor de motor 1200 euro.
 

Bijlagen

  • 20231022_113317.jpg
    20231022_113317.jpg
    150,7 KB · Weergaven: 1
  • 20231022_113334.jpg
    20231022_113334.jpg
    124,3 KB · Weergaven: 5
Banden laten vervangen deze waren compleet op bij aanschaf.
Nu al round banden genomen michelin pilot 4 achter 160/60/ZR17 en voor pilot 5 120/60/ZR17 .
Voor bredere looks achter kun je beter bv bridgestone BT023 of vervanger nemen. Ik wilde deze eens proberen. Totaal investering aangekochte onderdelen voor de motor 1200 euro.
Ziet er goed uit, bewuste keuze? De 4 ipv de 5 of de 6?
 
Had eerst de 4 erop laten leggen die hadden ze liggen voor een hele scherpe prijs en 2 weken later de 5 aangezien de 4 niet meer geleverd wordt .
De combi is geen probleem volgens de dealer.

ps heb nog even nagevraagd bij Michelin zelf . Uiteraard is een homogene montage het beste maar je kunt 1 generatie verschil toepassen maar nooit meer als dat volgens Michelin.
 
Laatst bewerkt:
Had eerst de 4 erop laten leggen die hadden ze liggen voor een hele scherpe prijs en 2 weken later de 5 aangezien de 4 niet meer geleverd wordt .
De combi is geen probleem volgens de dealer.

ps heb nog even nagevraagd bij Michelin zelf . Uiteraard is een homogene montage het beste maar je kunt 1 generatie verschil toepassen maar nooit meer als dat volgens Michelin.
Goed om te weten, heb voor voorzijde een road 6 in bestelling, terwijl achter nog een road 2ct ligt. Ga het ondervinden, anders is achter ook zo vervangen natuurlijk 😁
 
Hallo rijders!

Halverwege het jaar toch eens gek gedaan, een motorrijbewijs, en daar hoort natuurlijk een motor bij.
Naar uren over marktplaats heen gestruind te hebben, honderden keren diverse dingen te hebben opgeslagen, ging ik kijken voor een fzr1000, tot dat ik, net voor ik weg ging thuis, nog een keer een blik werpte, en daar was die dan, een Thundercat:W

Keuze was eigenlijk al gemaakt, fzr afgebeld, en meteen de beste man van de thundercat gebeld en een afspraak gemaakt.

Met een maat wezen kijken, en daar stond die dan. Onder een hoes, in de kou, van een oud baasje.

Het was wel sleuteltje om en lopen.
Naar wat heen en weer gestoei voor, wat mij een mooi bedrag leek, de motor mee naar huis genomen.

Eenmaal thuis, en alvast een rondje te hebben gereden, want hee, hoort er toch bij8-) wat onderdeeltjes besteld voor een beurt, want dat was wel nodig.
Remblokjes, olie, bougies, filters, remolie.

1e keer aan een motor wat doen, stelt ook niks voor, het is t zelfde als een auto met alleen wat plastic eromheen. Beurt was in prencipe dus zo gepiept.

Naar wat 'oefenrondjes' door de polder toch wat kleine dingen vervangen.
Donker voor ruitje
Einddemper Takkoni
Bredere spiegels
Ingekorte kentekenplaathouder
Smalle knipperlichten
Spruitstuk (oude was zo rot als kappes!)

Nu met t rijbewijs in de pocket, al wat leuke tochtjes gedaan, en wat een genot. Het is mischien niet de aller snelste, maar voor mij meer dan een dikke prima! Het blijft natuurlijk een oud beestje met bj97 en nu toch alweer 62k op t klokje.

Nog een paar weekjes en dan gaat die naar binnen hier. Dan is de ketting aan de beurt, daar zit toch wel speling op, en zijn de banden ook toe aan vernieuwing. Voor zoizo, die is bijna kaal, en achter is opzich nog oke, maar die wil ik voor mijzelf ook gewoon mee pakken.

Dan wil ik van de winter ook de verlichting nog updaten aan de voorkant, want in het donker rijden vind ik echt geen pretje.. het lijkt wel een waxinelichtje die erin zit. Ik denk dat ik daar ga voor een led lamp.

Zo, dat was een aardige opening volgens mij😂 leuk om te zien dat er nog mensen met een Thundercat rond rijden. Vind het zelf echt een blitse machine.

Zijn er nog tips kwa banden? Kan er een maatje breder op achter?

Ben benieuwd naar de verhalen die nog komen gaan, cheers✌🏻

Robin
Welkom Robin! Mooi exemplaar en fantastisch om je enthousiasme te lezen voor je keuze van een TC, dat dit bevestigd wordt. :t

Mijn advies, ga voor de voorgeschreven bandenmaat. De mijne kocht ik met een 120/70 voor én een 170/55 achter. Bagger rijeigenschappen.
Bij het monteren van nieuwe Bridgestone T31 in de 120/60 en 160/60 was er (weer als vanouds) vertrouwen in het rubber.

Ik voeg je toe in de OP en wie weet ooit eens tot ziens! :W
 
Top, en dankjewel🙌🏻😁 ik vind het echt een fantastische machine.
Ondertussen heb ik de michelin road 6 aangeschaft, die gaan er een deze dagen onder. Ben benieuwd hoe die daarmee gaat rijden, en in de voor geschreven maat.

Wie weet😁👌🏻
 
Top, en dankjewel🙌🏻😁 ik vind het echt een fantastische machine.
Ondertussen heb ik de michelin road 6 aangeschaft, die gaan er een deze dagen onder. Ben benieuwd hoe die daarmee gaat rijden, en in de voor geschreven maat.

Wie weet😁👌🏻
Je gaat er van genieten, daar ben ik van overtuigd! Dit doe ik ook, élke km die ik weg mag rijden op de TC. Van rustig toeren tot sportief snel. :Y
 
Alles schoon en opgepoets te hebben en afgesteld loopt tie toch weer mooi na 3 jaar stil gestaan te hebben onder afdakkie. 🫠. Banden zijn daarna vervangen. Filmpje was ervoor gemaakt en wilde deze nog laten zien.
 

Bijlagen

  • 20231014_092356[Trim].mp4
    45,7 MB
Laatst bewerkt:
Gentlepeople, ik heb recent door inruil een YZF600R uit 1997 verkregen:

20231225_144639.jpg

20231225_144656.jpg

De motor heeft recent, bij 90k, een ander blok gekregen omdat in het originele blok de tweede versnelling problemen gaf (inmiddels weet ik dat dit een bekend issue is).

Er moeten nog wat dingetjes aan gebeuren voordat 'ie helemaal in orde is maar niks schrikbarends.
Het meest ernstige lijkt te zijn dat de radiateur vermoedelijk niet meer goed is.
Ik zie op diverse plaatsen vochtplekken ontstaan dus dat kan niet goed zijn.

Mocht hier iemand nog een fatsoenlijke radiateur hebben liggen en die aan mij willen verkopen dan houd ik me aanbevolen ...
 
mooie motor ;).
Wat is er toch met die 2e versnelling ? Meestal worden die bruut gebruikt en dan schiet deze eruit na forse slijtage.
Is de 2e versnelling vanuit de fabriek al niks? Dan lijkt mij dat een terugroep actie?
Wat me ook opvalt is dat de thundercat bevattelijk is voor roest?
Kwaliteit is toch behoorlijk minder dan Honda bijvoorbeeld.
Moest bij mij een andere achterbrug in aangezien de huidige behoorlijk roestig was.
Blokdeksels opnieuw moeten spuiten.
Ook het frame lak is matig te noemen.


Radiateur Yamaha YZF 600 Thundercat 1996-2003
 
Laatst bewerkt:
Thanks.

Tja, waarom die tweede versnelling een probleem is bij deze motoren weet ik niet, ondertussen wél dat het vaak voorkomt.
Tijdens de afgelopen vrije dagen heb ik er de nodige Youtube video's en forumposts her en der over gezien en gelezen - ik weet nu vrij aardig hoe het blok van binnen in elkaar zit.
De meest linkse schakelvork van de drie raakt krom waardoor de tweede versnelling niet goed meer ingehaakt wordt en vanaf daar wordt het van kwaad tot erger omdat de nokken rond afslijten. Maar hoe die vork krom raakt in de eerste plaats is me nog niet duidelijk.
Zou dit type motor een bepaald rijgedrag uitlokken dat zorgt voor deze beschadiging ? Of is er toch sprake van een zwakke plek ?

De enige manier om het op te lossen is om het héle blok uit elkaar te halen.
Dus niet onbegrijpelijk dat er dan een ander, jonger, blok in komt zoals bij mijn exemplaar.
Momenteel staat er op MP een jong blok met slechts 15.000 km voor 300 Euro te koop.

Screenshot_20231227_215010_Marktplaats.jpg


Dus die keuze is dan makkelijk denk ik ...

Wellicht dat ik mijn tweede blok ooit nog eens demonteer en de tweede versnelling maak, puur voor de lol, maar dat zien we nog wel.

Dank voor de link naar de radiateur.
Ik had ondertussen zelf ook online gezocht en gezien dat ze behoorlijk goed verkrijgbaar zijn voor redelijke prijzen dus ik zie dat met vertrouwen tegemoet.

Wordt vervolgd ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan