Het was me het ritje wel weer...

5 aug 2005
66
0
Papendrecht
Het was heerlijk weer om eens een eindje te touren en dat deed ik vandaag dan ook.
Fluitend ging ik onderweg, maar kwam weer razend thuis.

Het begon op 500 meter van huis, een plaatsgenoot die ongeveer 50 meter voor mij reed vergat dat hij rechtsaf had gemoeten en zette zijn auto in z'n achteruit om 10 meter achteruit te rijden terwijl ik eraan kwam: ik volop in de remmen dus.

Op een leuk boerenweggetje (ik reed 60 en je mocht er 80) kwam ik een ouder echtpaar tegemoet die zo aan het genieten was van het uitzicht op de weilanden dat ze aan de linker kant van de weg reden en even vergaten dat er ook tegenliggers konden komen. Ik volop in de remmen en luid toeterend in de hoop dat ze zouden reageren. In een paar seconden moet je beslissen of je naar links moet uitwijken of niet. Net op tijd stuurden ze, geschrokken, gelukkig toch naar rechts en ik kon mijn weg weer met een flinke bloeddruk vervolgen.

Een telefonerende Mercedesrijder vond het niet nodig mij voorrang te verlenen, ik had het al enigszins aan zien komen (overkomt me namelijk wel vaker met duurdere automerken) dus ik reed al stapvoets maar volgens mij had hij mij niet eens gezien.

En, bijna thuis, reed ik netjes 50 op een voorrangsweg toen een Alfarijder met een Belgisch kenteken met een idote snelheid de weg opdraaide. Ik ALWEER volop in de ankers. Het scheelde echt ontzettend weinig of ik had erop gezeten. Ik besloot deze meneer maar eens te volgen om hem de waarheid te vertellen. Ik moest m'n best doen om hem bij te houden want meneer reed 85 door de bebouwde kom. Na een kilometer stopte hij bij het voetbalveld en heb hem even gevraagd of hij mij uberhaupt wel had gezien en dat hij mij wel dood had kunnen rijden als ik niet had opgelet. Meneer was niet erg onder de indruk en excuses konden er niet vanaf. Ik heb hem hartelijk bedankt :(

Wat een relaxed ritje van een uur had moeten worden werd bijna een hel. Ligt het aan mij of worden automobilisten steeds lakser in het verkeer ?
Ik doe er alles aan om gezien te worden: rij altijd met verlichting aan, hou me netjes aan de snelheid (echt waar !), draag mijn oranje reflecterende vest, zoek rustige wegen op en rij defensief.

Mijn rijplezier wordt langzamerhand een stressvol gebeuren en daar baal ik enorm van.
 
het zat je zo te lezen dus echt niet mee...
maar van autorijders merk ik niet veel,
maar zorg er wel voor dat ze mij zien
desnoods verminderen van snelheid een
seintje met het licht of met de toeter ;)

nou succes en volgende keer meer geluk met rijden!
 
ik kan er ook zo boos om worden.

Meeste mensen letten echt niet op.

Ze denken dat ze alleen zijn op de weg, ik heb ook wel vaker van dit soort akties zowel met de motor als met de auto.
 
Ach, ze moeten er weer aan "wennen" dat er ook og iets anders op de weg zit dan grote objecten, zoals auto's.
Na de winter zijn "ze" niet meer gewend iets kleiners op te merken :r
Net als "ze" zich aan het begin van de slecht weer periode steeds weer massaal op een hoop rijden omdet er weer "gewend" moet worden aan gladheid......

Ik vandaag ook 1 hufter ontmoet, die kon er niet tegen dat ik (120 op 100 snelweg)voor hem reed.
Hij ramde zijn Alfa er dus maar rechts langs. Moet kunnen, toch?
Had hem uiteraard wel zorgvuldig in de smiezen gehouden.......je herkent ze, dat soort idioten. :r

Of een andere mongool in zo'n mega terreinbak :r
Komt met een onwijze rotgang op de afslag af, zigzagt door de 2 banen heen en ramt het ding zo krt voor een andere auto dat die hopeloos hard in de remmen moest.
Eenmaal in mijn woonwijk reed de gestoorde pardoes dwars over een grasveld/plantsoen; was zo korter naar zijn woonhuis :r .
 
BMR, ben je vandaag voor 't éérst weer buiten?

Dit zijn toch de normaalste zaken?
 
wouik ookal zeggen ..net nog meegemaakt ..kwestie van goed anticiperen...


kijken of die nu hels wordt ;)
 
BMR, ben je vandaag voor 't éérst weer buiten?

Dit zijn toch de normaalste zaken?

Nee, niet weer voor het eerst buiten. Ik rij ook in de winter regelmatig een ritje, hoor !
Inderdaad lijken dit soort dingen ondertussen "normaal" te zijn, maar 4 bijna-ongelukken in een uur vind ik wel erg veel van het goede. Is niet goed voor je hart...
 
Ik vandaag ook 1 hufter ontmoet, die kon er niet tegen dat ik (120 op 100 snelweg)voor hem reed.
Hij ramde zijn Alfa er dus maar rechts langs. Moet kunnen, toch?
Had hem uiteraard wel zorgvuldig in de smiezen gehouden.......je herkent ze, dat soort idioten. :r
Als hij er rechts langs kon was het dan misschien niet beter geweest dat jij rechts had gereden?
 
Een telefonerende Mercedesrijder vond het niet nodig mij voorrang te verlenen, ik had het al enigszins aan zien komen (overkomt me namelijk wel vaker met duurdere automerken) dus ik reed al stapvoets maar volgens mij had hij mij niet eens gezien.
Je herkent het bij duurdere automerken? Ik zou zeggen, spaar lekker door en misschien kun je dan ooit eens laten zien dat er in ieder geval 1 iemand is die in een duurder merk rijdt en wel kan rijden. :W

Voor de rest, laat je niet opfokken, mafkezen zijn er overal, in auto's, bussen, vrachtwagens en zelfs :X op motoren. Het is een jungle daar buiten. :Y
 
Ik heb ook vaak van dit soort medeweggebruikers. Ik heb me dan ook aangeleerd om me daar niet meer druk om te maken. Als ik dat ga doen dan moet ik een overdrukklep op mijn aorta laten maken..........


Lekker rijden, extra opletten en dit soort dingen snel vergeten.
 
het was zeker zondag *O*
ik had wel last van slome duikelaars :N 60 km/h op een eenbaansautoweg, zonder een mogelijkheid om in te halen :z
 
Ik heb ook vaak van dit soort medeweggebruikers. Ik heb me dan ook aangeleerd om me daar niet meer druk om te maken. Als ik dat ga doen dan moet ik een overdrukklep op mijn aorta laten maken..........


Lekker rijden, extra opletten en dit soort dingen snel vergeten.
:^ dat probeer ik ook altijd, lukt de ene keer wat beter dan de andere keer. O-)
 
Mjah ik haalde vandeweek de blade op bij Brakke Gaid..

Ik rijd de stad uit, snelweg op. Ineens zie ik in de spiegel een stipje toch wel erg snel de vorm van een auto aannemen. Okee, bmw station haalt me in. Prima. Wat doet die klootviool? Gooit zo een blikje uit het raam. :o Ik kon net nog iets bijremen om de motor wat sneller naar de andere kant op te gooien dan waar het blikje heen tetterde. Scheelde weinig.. :9
 
Als ik moet optellen hoeveel bijna ongelukken ik zaterdag en zondag gehad heb dan heb ik te weining vingers en ja het is normaal dat auto rijders wat anders doen dan rijden (uit het raam kijken , bellen ,cd tje er in doen , niet opletten en ga zo maar door )

En als je daar boos om moet worden laat je motor dan maar in de schuur staan :Y


Gewoon er voorbij en gas :] })
 
Ach, stond gister in auto opeens half gedraaid omdat er een idioot viswijf het nodig vond om door rood te rijden.

Stak ze nog d'r middelvinger naar me op ook, terwijl ik (als ik FF niet had opgelet) keihard in d'r zijkant had gezeten.
 
Ach, stond gister in auto opeens half gedraaid omdat er een idioot viswijf het nodig vond om door rood te rijden.

Stak ze nog d'r middelvinger naar me op ook, terwijl ik (als ik FF niet had opgelet) keihard in d'r zijkant had gezeten.
En hoppa spiegeltje er af })
 
Ik ben altijd extra trots op mezelf als ik zoiets weer eens "aanvoel" komen en dankzij mijn verkeersinzicht en superieure stuurmanskunsten de situatie die een ander verprutst toch zonder kleerscheuren oplost.


Als je het op die manier gaat zien word zo'n ritje gelijk een stuk leuker :P

Maar idd, op mijn eigen motor gebeuren me dit soort dingen veeeel en veeeel vaker als op m'n werkmotor...het is dus niet ect altijd per ongeluk, maar ook een kwestie van niet goed willen kijken of domweg schijt hebben aan de ander :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan