Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Ipv wandelschoenen nu toch maar motorschoenen
 

Bijlagen

  • IMG_20230202_174323.jpg
    IMG_20230202_174323.jpg
    363,5 KB · Weergaven: 45
Gekocht van eerste eigenaar met de aankoopbon.
Motor heeft in 27 jaar 1800 km afgelegd, alleen 2 jaar op circuit.
Heeft 20 jaar in de woonkamer gestaan.
Diverse rubbers uitgedroogd en reeds vervangen.
Nieuwe Dunlop banden staan klaar.
Klein akkefietje nog, motor loopt super alleen na 1 km komt er géén benzine meer in de vlotterbak. Kraan is goed, tank is schoon, carburateurs zijn gecleand. Of de carburateur is verkeerd in elkaar gezet of het membraan wat vacuüm creëert is lek. Tank Ontluchting is ook ok.
 

Bijlagen

  • IMG_20221227_120318.jpg
    IMG_20221227_120318.jpg
    290,2 KB · Weergaven: 84
  • IMG_20221227_120351.jpg
    IMG_20221227_120351.jpg
    223,6 KB · Weergaven: 89
  • IMG_20221227_120358.jpg
    IMG_20221227_120358.jpg
    246,1 KB · Weergaven: 85
  • IMG_20230112_153736.jpg
    IMG_20230112_153736.jpg
    151,6 KB · Weergaven: 85
  • IMG_20221227_120329.jpg
    IMG_20221227_120329.jpg
    181,7 KB · Weergaven: 82
Eigenlijk wel heel tevreden over.
Kort filmpie van zijn stationair.. je hoort wel dat hij gedempt wordt natuurlijk, maar had erger verwacht.

Edit: Dit waren de “dempers” die eruit kwamen. Dan snap je dat het verschil van geluid wel een cultuurschok was.
 

Bijlagen

  • IMG_1886.MOV
    25 MB
  • 74850BF6-14FD-448B-A92F-8E95BDF4BC8A.jpeg
    74850BF6-14FD-448B-A92F-8E95BDF4BC8A.jpeg
    132,4 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk wel heel tevreden over.
Kort filmpie van zijn stationair.. je hoort wel dat hij gedempt wordt natuurlijk, maar had erger verwacht.

Edit: Dit waren de “dempers” die eruit kwamen. Dan snap je dat het verschil van geluid wel een cultuurschok was.
Welke dempen, voor zover merkbaar, het meest?
 
Welke dempen, voor zover merkbaar, het meest?
Dat plaatje dempte eigenlijk hemaal niks, het begeleide meer de luchtstroom.
Had ook geen wol of niks, waren min of meer gewoon open pijpen.

De dempers die er nu in zitten zijn gedraaid door iemand die niet tevreden was over de kwaliteit van de originele dempers van Vance & Hines.
Moet er nog een stukje mee rijden om er echt een oordeel over te kunnen vellen, maar het schelle is eraf.
In de hogere toeren heb ik nog geen idee hoe het klinkt.
 
Dat plaatje dempte eigenlijk hemaal niks, het begeleide meer de luchtstroom.
Had ook geen wol of niks, waren min of meer gewoon open pijpen.

De dempers die er nu in zitten zijn gedraaid door iemand die niet tevreden was over de kwaliteit van de originele dempers van Vance & Hines.
Moet er nog een stukje mee rijden om er echt een oordeel over te kunnen vellen, maar het schelle is eraf.
In de hogere toeren heb ik nog geen idee hoe het klinkt.
Als het schelle eraf is is al mooi.
 
Na ruim twee jaar zoeken eindelijk een 21 inch voorwiel van een BMW F650GS Dakar tegengekomen (bij een Nederlandse motorsloop via een Belgische advertentiesite).
1675699636489.png

Die past (na installatie van een hoog spatbord ipv een lage) perfect op mijn Husqvarna Strada (de Terra uitvoering van deze motor is afgeleid van de BMW Dakar/Sertao). Hoog spatbord heb ik al liggen, nu alleen nog een achterwiel. Dat is gelukkig wat makkelijker want de achterwielen (en de 19 inch voorwielen van de F650gs single) word je mee doodgegooid.

Nog wat mooi rubber erbij en ik heb een tweede setje wielen puur voor offroad gebruik :D. Mijn 19/17 aluminiumwielen kan ik dan voor allround/straatgebruik blijven gebruiken zonder concessies te doen op de banden.
 
Vandaag is de 20L RW Drybag voor op de buddy binnengekomen.
1675770708114.png

Voor woon-werk en korte ritten leek mij dit makkelijker/prettiger dan een topkoffer, eerste indruk is alvast goed. :t Laptop, headset en een paar extra schoenen passen er prima in, meer hoeft naar het werk ook niet mee. Straks even op de motor knutselen en kijken of het net zo stevig zit als het eruitziet.
 
Gekocht van eerste eigenaar met de aankoopbon.
Motor heeft in 27 jaar 1800 km afgelegd, alleen 2 jaar op circuit.
Heeft 20 jaar in de woonkamer gestaan.
Diverse rubbers uitgedroogd en reeds vervangen.
Nieuwe Dunlop banden staan klaar.
Klein akkefietje nog, motor loopt super alleen na 1 km komt er géén benzine meer in de vlotterbak. Kraan is goed, tank is schoon, carburateurs zijn gecleand. Of de carburateur is verkeerd in elkaar gezet of het membraan wat vacuüm creëert is lek. Tank Ontluchting is ook ok.

Wel cool!!.

Let wel op je remzuigers/cupseals en vering die mogelijk gaan lekken.
Zo lang stil staan.
 
Vandaag is de 20L RW Drybag voor op de buddy binnengekomen.
Bekijk bijlage 1846032
Voor woon-werk en korte ritten leek mij dit makkelijker/prettiger dan een topkoffer, eerste indruk is alvast goed. :t Laptop, headset en een paar extra schoenen passen er prima in, meer hoeft naar het werk ook niet mee. Straks even op de motor knutselen en kijken of het net zo stevig zit als het eruitziet.
Hoe zacht zijn de bandjes waarmee je dit vast maakt? Ik heb slechte ervaring met zachte koffers waarbij de riemen schuurplekken achter lieten op de lak 😞
 
Hoe zacht zijn de bandjes waarmee je dit vast maakt? Ik heb slechte ervaring met zachte koffers waarbij de riemen schuurplekken achter lieten op de lak 😞
Zelfde materiaal als de bandjes waarmee je de armlussen van een rugtas strakker trekt. Niet direct zacht te noemen, maar ook weer niet keihard schuurpapier. Ik kan ze direct aan de kofferhouders binden, en ik heb geen gespoten delen aan de achterkant zitten (was bij de Strom die ik hiervoor had wel), dus ik heb goede hoop. En mocht het toch krassen lijken op te leveren ergens, dan heb ik een vriendin die handig is met een naaimachine en wat stukjes fleece of vilt. :Y
 
Zelfde materiaal als de bandjes waarmee je de armlussen van een rugtas strakker trekt. Niet direct zacht te noemen, maar ook weer niet keihard schuurpapier. Ik kan ze direct aan de kofferhouders binden, en ik heb geen gespoten delen aan de achterkant zitten (was bij de Strom die ik hiervoor had wel), dus ik heb goede hoop. En mocht het toch krassen lijken op te leveren ergens, dan heb ik een vriendin die handig is met een naaimachine en wat stukjes fleece of vilt. :Y
Scheelt dat daar geen lak zit!

Precies zo'n dingen kranten bij mijn fazer. Nu zijn het gewoon 'gebruikssporen' geworden. De aanstaande koper dit voorjaar zal niet beter weten :p
 
Een set SF V2 tankpad stickers en een modificatie om van de gesloten natte koppeling, een “open” koppeling te krijgen.
DB48C810-4D21-44D1-B84E-7060557F981B.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan