hoe ben je de motorwereld ingestapt?

Ik had een voorliefde voor motoren die niet veel verder ging dan de gemiddelde Nederlander uit het "domme koekblikker" topic. Maar ik had wel altijd motorgames gespeeld op de PC: Superbikes World Championship rond 2000 en MotoGP 1 en 2 in 2002/2003. MotoGP 2 was mijn favo racegame. Autoracen deed me niks: het was óf te arcade óf te realistisch, MotoGP 2 kwam op mij over als een perfecte combinatie.

Naarmate het spel verouderde ging ik ook eens losjes de échte MotoGP volgen op tv, net op tijd om Hayden te zien winnen. Ik raakte langzaam maar zeker uitgekeken op het spel en besloot om maar voor het echte werk te gaan.

Half jaartje later zat ik op mijn eigen motor!
 
Een vriend die ik een tijd niet had gesproken bleek zijn rijbewijs te hebben gehaald en een motor te hebben aangeschaft, die hij vol trots liet zien.

Toen ik dat ding zag (en hoorde) wist ik dat ik eigenlijk onbewust altijd al motor wilde kunnen rijden.

Nu ben ik 30.000 km (en een plaat + zes schroeven :X ) verder en weet dat ik tot de laatste snik zal doorrijden. Met name mijn eerste vakantie naar Nice / Monaco was een weergaloze tocht.
 
Altijd al gek geweest van motoren, maar ja als je jong bent blijf je hangen in het opvoeren van brommertjes. Tot ik 16 was toen had ik er genoeg van en kocht mijn eerste motor (cb550f) dik 2 jaar mee gereden en toen toch maar opgegaan voor mijn roze papiertje. (haalde het de 2e keer pas, ondanks of dankzij dat ik al dik 2 jaar rondreed) Ging overgens met de motor naar de rijschool en stapte daar over op de lesmotor, haha goede oude tijden toen kon dat nog :)

Jaja moraalridders kom er maar in :W
 
me pa reed motor, tot ik kwam...toen ging me pa ergens werken, en een motor een goedkoop woon/werk alternatief was heeft hij een motor gekocht (oude honda)

ik ritje achterop, en vervolgens bracht hij me naar school, reed over het grasveld zo het schoolplein op en werkelijk het HELE schoolplein stond met een open mond te kijken wie die vreemdeling achterop de motor was...totdat ik me helm afdeed 8-)

sindsdien reed ik altijd met knijpers tussen me fietsspaken en al zittend op de bagage drager doen alsof ik een chopper reed.

kleine 10 jaar later toen ik oud genoeg was, zelf me rijbewijs gehaald, en nu rijd ik op die zelfde honda (heeft toch wat van ze charme verloren met de jaren :+ ) en me pa rijd nu bmw :+
 
Vanaf jongs af aan altijd al willen rijden, was ZO jaloers op die gasten die op zo'n mooie racer voorbij kwamen. Het hele wereldje sprak mij gewoon enorm aan. toen ik 15 was m'n eerste eigen brommer gekocht stiekem crossen enz. Op m'n 16e gelijk schakelbrommer gekocht (leek het meest op motor rijden). helaas door m'n ouders toch overgehaald om eerst maar m'n rijbewijs te halen. 2 jaar later genoeg geld voor motor/rijbewijs gespaard, en vorige week geslaagd. elke minuut die ik thuis zit wil ik erop stappen en scheuren! netjes rijden!
 
Ik wilde een 125cc scooter omdat ik elke dag dik gefrustreerd in de file zat, een collega kwam dat te weten en vertelde me dat hij 'iets' te koop had.

Bleek een xj600n te zijn ... Ik "eeej kieken da's ne moto gene scooter" hij " scooters zijn voor mietjes spring er maar es op" ... 'k heb het ding gekocht en vind motorijden gewoon bangelijk.
 
Nou,

Dit zijn mijn overgrootouders met voorop mijn grootvader (van vaders zijde).

motor1.JPG


Dit zijn mijn grootouders (van vaders zijde wederom).

motor2.JPG


Dit is mijn vader tijdens het poetsen van 1 van zijn 4 motoren.

full


Tja, dan kom je er niet onderuit he! *D
Vind ik bepaald niet erg trouwens.
 
Geen idee hoe het allemaal begonnen is, maar ook ik herinner me de momenten dat ik op de knietjes achterstevoren achterin de auto zat te zwaaien naar elke motorrijder op zo'n racemonster... En dan maar hopen dat ie brullend in zou halen :9~

Daarna nog steeds geintresseerd gebleven in de brullende tweewielers, maar ook in de vierwielers. En sjah, twee dure hobbies kan ik ook niet betalen met 18 jaar.
Daarna beetje uitgekeken op de vierwielers (en de bijbehorende prijzen) :r

Afgelopen voorjaar de knoop maar eens doorgehakt en een rijschool gaan zoeken.
Proeflesje gehad en meteen verkocht.
Nadat mijn instructeur me in mijn 3de les de opmerking gaf: "Ik zie aan een hoop dingen dat jij het motorrijden wel een beetje in je bloed hebt" was ik ook meteen overtuigd van mijn eigen kunnen. Alles gaat gewoon zoals het hoort tijdens het rijden.
Zeer verslavend en uitermate :9~ :9~ dat motorrijden.
 
mijn pa reed vroeger toen hij in afrika werkte op een harley mar heeft daaraan een kunstgebit overgehouden.
mijn moeder heeft een paar mensen zien verongelukken en bekenden verloren.

motoren waren not done bij vooral mijn moeder niet.
(heb nu 6 jaar auto rbw maar moet nog steeds bellen als ik ergens heen rijdt, zo ongerust is ze).

na die hele hype van 2fast2furious had ik het wel gezien met auto's.
toen kwam wel eens een vriend langs met een cbr f2.
keer aan gas draaien en toen meteen onder de indruk van het gegrom.
aangezien ik wel een beetje "actie" wou mijn A rbw stiekem gehaald en een na een 3 kwart jaar mijn droom motor een cbr 600 f3.

mijn moeder vind het nog steeds eng maar is wel blij dat ik een hobby heb waar ik lekker druk mee bezig kan zijn.
ipv zondags in mijn nest te stinken sta ik vroeg op om te rijden, poetsen of te prutsen.

en echte mannen rijden motor natuurlijk 8-)
 
ik wou mijn rozepapiertje vol hebben alleen de bus heb ik niet


nee hoor mijn broer kwam met het idee samen theorie doen eerste keer gezakt twee de keer geslaagt mijn broer zakte weer en die stopt er mee we zaten naast el kaar toen voor de twee de keer waren ze niet blij mee ze vroegen nog zijn jullie broers ja wat is het probleem niks was wel even grappig ben door ge gaan en in 10 lessen hardt ik mijn motorijbewijs was toen 20jaar toen niet meer naar om gekeken tot ik 25 jaar was toen moest het gebeuren droom motor een r6 van 1999 drie jaar mee rond gereden zit nu zonder motor heb me een :} 2008 model van r6 kleur zwart bestelt :}
 
Laatst bewerkt:
Nou,

Dit zijn mijn overgrootouders met voorop mijn grootvader (van vaders zijde).

[afbeelding]

Dit zijn mijn grootouders (van vaders zijde wederom).

[afbeelding]

Dit is mijn vader tijdens het poetsen van 1 van zijn 4 motoren.

[afbeelding]

Tja, dan kom je er niet onderuit he! *D
Vind ik bepaald niet erg trouwens.


Je zou willen dat je die oude motoren waar je voorouders op reden dat je daar nog één van in de schuur had staan. :Y

Leuk!!!! :] om daar es op te rijden lijkt mij.............
 
ik wou mijn rozepapiertje vol hebben alleen de bus heb ik niet


nee hoor mijn broer kwam met het idee samen theorie doen eerste keer gezakt twee de keer geslaagt mijn broer zakte weer en die stopt er mee we zaten naast el kaar toen voor de twee de keer waren ze niet blij mee ze vroegen nog zijn jullie broers ja wat is het probleem niks was wel even grappig ben door ge gaan en in 10 lessen hardt ik mijn motorijbewijs was toen 20jaar toen niet meer naar om gekeken tot ik 25 jaar was toen moest het gebeuren droom motor een r6 van 1999 drie jaar mee rond gereden zit nu zonder motor heb me een :} 2008 model van r6 kleur zwart bestelt :}

Ik kan dit niet lezen en ik begrijp het niet. Sorry.
 
Toen ik krap 10 jaar was vonden een maatje en ik een brommer bij het grof vuil.
Benzine erin duwen en rijden maar bleek.
We hebben weken met dat ding door het park lopen crossen!
Daarna verkocht en weer een andere brommer gekocht.
Zo van de éne brommer naar de andere brommer, beetje bij verdienen met vaders op zaterdag en pa hielp ook mee sleutelen.
Na een poosje kondenw e het sleutelen zelf wel aan en kochten en verkochten telkens meer brommers en reden vrijwel elke dag rond op dat spul.

Toen we een jaar of 15 waren kochten we samen onze eerste crosser en schroefde daar een geel plaatje en duo voetsteunen op en maar rondrijden.
Toen die weer verkocht was kochten we onze eerste echte straatmotor en daar hebben we best lang mee rond gereden totdat we klem zijn gezet door een groepje politie agenten. OEPS

Dus netjes onze brommer tijd uitgereden op brommers daarna en zo snel als kon en gaan lessen en vanaf dag 1 dat ik me rijbewijs had motor gereden.

Dus 2 wielers met motoren zijn niet meer uit mijn leven weg te krijgen vanaf dat ik 10 jaar oud was en heel heel veel mensen uit mijn woonplaats kennen mij gezicht van het brommeren en motor rijden merk ik als ik zo nu en dan daarvoor aangesproken wordt.

Brommers en motoren rijden is nu nog echt mijn aller grootste passie en ook van mijn zoontje van 3 die vrolijk rond ragt op z'n pw50.
 
Ik kan dit niet lezen en ik begrijp het niet. Sorry.

de leeftijd gaat tellen zeker _O- :

~
Ik wilde gewoon alle categorien op mijn rijbewijs ingevuld hebben, alleen de bus heb ik nu nog niet.
Nee hoor (dat is niet de reden), mijn broer kwam met het idee om samen de motortheorie te halen. De eerste keer zijn we alletwee gezakt. Bij het tweede theorie-examen heb ik het gehaald, maar mijn broer zakte opnieuw. Hij besloot toen om er mee te stoppen.
Bij dat tweede examen zaten we naast elkaar. Ze vroegen nog of we broers waren, daarop zei ik: 'Ja, is dat een probleem dan?', maar het bleek geen probleem te zijn. Ik vond het wel een grappige situatie.

Na het theorieexamen ging ik meteen lessen, en na 10 lessen had ik mijn rijbewijs. Ik was toen 20. Daarna heb ik er totdat ik 25 was niet meer naar om gekeken. Maar toen moest het gaan gebeuren. Ik heb toen mijn droommotor gekocht, een Yamaha R6 uit 1999. Daar heb ik 3 jaar op rond gereden. Momenteel zit ik weer zonder motor, maar ik heb een :} 2008 model Yamaha R6 besteld in de kleur zwart :}

Kun je het nu wel lezen? *D
 
Laatst bewerkt:
Heel origineel aangestoken door mn vader, vond het altijd zó gaaf om bij hem achterop te zitten. Toen ik eenmaal zelf de financiele middelen had om mn rbws te gaan halen heb ik dat gelijk gedaan. Rijd nu een half jaartje en wil niet meer anders. (alleen kijk ik wel op tegen de winter aangezien het mn enige vervoermiddel is....) Iemand ervaring daarmee?
 
Ik maakte kennis met de motorwereld dankzij m'n oom.
Die reed destijds op een Suzuki GS750 (bouwjaar weet ik zo niet meer uit me hoofd).
Mijn opa, vader van me oom reed ook al op de motor van de merken: BMW, Norton en dacht ook nog een BSA.
Zit een beetje in de familie waarschijnlijk, dat motorrijden. :]

Groetjes,

Garmir.
 
Mijn opa reed op zijn 70ste nog op een BMW van Limburg naar Zuid Holland, als ie op bezoek kwam. Dat was als klein jochie natuurlijk al prachtig.

Mijn 8 jaar oudere broer haalde zijn rijbewijs, ook mooi.

Opeens had ik een vriendin met een Ducati, toen werd het me te gortig: ik moest ook rijden!

Inmiddesl geen vriendin meer, maar wel (meer) lol op de fiets!
 
Een echte laatbloeier, want pas op 32 jarige leeftijd begonnen. Eén keer bij een vriend achterop en verkocht: gaaf zo lekker die bochies pakken, dat wilde ik ook, maar dan zelf sturend! :]

Moest die eerste keer wel al meteen volledig in de juiste beschermende kleding. Ben daar nu nog blij om, omdat ik ondertussen ook bij de tweede groep behoor -O- . Rij echter altijd volledig in leer en dat heeft z'n werk goed gedaan.

Aan de rijles begonnen. Motor gekocht. Papiertje gehaald. Was wel even jammer het beest in de schuur en nog niet mogen gebruiken ;( .

Ouders (woon al eeuwen niet meer thuis, maar heb wel veel respect voor ze) zijn er nog steeds niet heel happy mee. Een goede vriend van mijn vader heeft zijn zoon verloren bij een motorongeluk. M'n vriendin heeft een pak om ook af en toe mee te kunnen. Meestal als we de motor als vervoermiddel gebruiken ipv fun-ritten. (Wat zeg ik, motorrijden is altijd FUN! *D )

Motorrijden is een heerlijke bezigheid om je hoofd lekker leeg te maken en te genieten van de 'actie'. En uiteraard een hoop nieuwe vriendjes dus veel :W .
 
Motoren hebben mij al gefascineerd zolang als ik me kan herinneren. De eerste echte duw richting motorrijden kreeg ik van mn buurman. Die reed een Honda CB500, en daar zat ik voor de eerste keer achterop als klein mannetje.

Toen het budget het toeliet heb ik meteen een brommer gekocht (Zündapp), voor een motor was nog even geen geld. Mn ouders waren wel bereid mn autorijbewijs te betalen, motorrijbewijs ook nog eens ging ze net te ver...

Zodra ik voor het eerst echt geld ging verdienen (in dienst) meteen ingeschreven bij een motorrijschool, twee weekjes voor ik uit dienst kwam had ik mn rijbewijs te pakken. Dat is nu 12 jaar geleden. Eerst heb ik een tijde rondgecrosst op een DR500 die mn broer in de schuur had staan. Toen haalde hij zn rijbewijs en moest ik de DR inleveren...

Daarna heb ik het een hele tijd gehouden bij 1 weekend per jaar, als een collega van me een motorrit uitschreef. Ik huurde dan een motor en reed mee, en uiteraard maakte ik daarnaast dat weekend nog wel wat ritjes 8-)

Uiteindelijk had ik anderhalf jaar geleden een financieel meevallertje waardoor ik de mogelijkheid kreeg zelf een motor te kopen. Na wat zoeken werd dat een TDM, en daar heb ik in anderhalf jaar al meer dan 17000 km mee gereden. Ik kan je verzekeren dat dat er nog heel wat meer gaan worden :P
 
Een echte laatbloeier, want pas op 32 jarige leeftijd begonnen.

Ik moet ff slikken, want hoe moet ik mij nu noemen :X
Heb altijd wel interesse gehad maar ben blijven steken bij een opgevoerde Kreidler Florett _O-
Ik ben door mijn vriendin, die al een motor had, op de motor terecht gekomen :Y eerst achterop, maar toen toch maar mijn Atje'gehaald, ik was inmiddels wel 57 :X
Inmiddels zijn we 7 jaar en 6 motoren verder, vandaag 'toevallig'mijne nieuwe aanwinst opgehaald, een SV650 :]
Dus.....je bent echt nooit te oud, nou ja tot op zekere hoogte dan O-)
 
Hey Aad,leuk man een SV,je bent op de goeie weg!Een 2 cilinder,alleen nog van het verkeerde merk _O- Groetjes van Ducable die zijn twin trouw blijft :Y Misschien komt er nog eens een pbtt! :+
 
ik woonde in een flat en de buurman had een honda goldwing, het was TT in assen en hij vroeg mij ga je mee naar assen naar de tt. daar is het motor virus toegeslagen.
Met de verjaardag kreeg ik van de vrienden een motor proefles om te broberen of het wat voor mij was. Nou dat was het dus wel.
Een half jaar later en 35 lessen later heb ik het rijbewijs gehaald. Ik was dus een oude opstapper van leeftijd 36 jaar. Mijn eerste motor was een honda cb 650 nighthawk
5 jaar met plezier opgereden, verkocht om dat er kinderen belangrijk zijn.
Na 3 jaar wel op een Yamha FJ 1200 gereden.
Nu al 7 jaar zonder motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan