Hoe heb jij je motor betaald?

Contant betaald.

Ik kan wel met gemak een duurdere kopen maar dat is me nu ook weer het geld niet waard. Eerst maar eens echt goed leren rijden op een goedkopere fiets. En voor alledag vervoermiddel heb ik niet zoveel vermogen nodig (als je 99% van de tijd alleen rijdt en enkel op het circuit op vermogen voorbijgegaan wordt). Maar daar mag je natuurlijk niet mee inzitten en voldoende gezond verstand bezitten.
 
Cash betaald. Eerst gespaard natuurlijk. Ik ben begonnen op een motor van fl. 7500,- en langzaam steeds iets mooiers aangeschaft.
 
Eerst (als student) een paar avonden in de week gewerkt voor mijn CB-1 (fl.6000,-).

Na mijn afstuderen met het geld van de CB-1 (verkocht voor fl.5750,-), wat spaargeld en een paar duizendjes geleend geld (ouders) een nieuwe SV650S gekocht. Ik had het geld geleend zodat ik aan het begin van de zomer gelijk kon rijden, anders had ik een paar maandjes door moeten sparen....en dan was het winter geweest :z

En zo gaan we steeds verder natuurlijk.... beetje geld sparen, SV verkopen en GSX-R600 kopen.....oh shit, zover zijn we nog niet....... ;)

Heb trouwens gemerkt dat niet de motor KOPEN, maar motor RIJDEN veeeeel geld kost. Achterbandje hier, circuitdagje daar, beurtje zo, remblokjes zus, kleding (ook een leuke), benzine, verzekering, uitlaatje (mag natuurlijk ook niet ontbreken)..... en we zijn weer wat Euroruggen verder.
 
ben laat begonnen met rijden en kon dus niet langzaam opbouwen met motoren.

Had geen zin om te wachten en sparen dus kleine lening genomen !!
Nu met de aprilia aktie een nieuwe mille gekocht, volgend jaar betaal ik hem !!!!
 
Kijk, JIJ hebt genoeg centen om enkel je huis te moeten lenen, maar waarom :z dan?!
IK bijvoorbeeld verdien niet genoeg om zoimaar effe een motor bij elkaar te sparen en dan is een lening de beste oplossing. simpel.
En inderdaad een lening is zwaar kut, maar geen motor nog kutter.

En weet je wat het kutst is?

ff zonder dollen, het maakt niet uit of je wel of niet veel verdiend. Het maakt uit wat je wil rijden. Als je wat makkelijker spaart (heeft niets met hoeveelheid te maken)dan komt de motor die bij je budget past. Wanneer je jezelf met een motor wil verwennen die niet in je budget past moet je hem ook niet kopen. En als ik hier een beetje rondleest dan hoor ik maar al te vaak dat aanschaffen nog wel lukt maar onderhouden en verzekeren daar wordt nog wel eens mee geklooid.

Voor de rest niets persoonlijk hoor Pooh :?

Lenen blijft altijd duurder dan sparen |(
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 30 augustus 2002 13:45 schreef Redgixx het volgende:Lenen blijft altijd duurder dan sparen |(


Probleem is, lenen is VEEL duurder dan sparen.

Ja, ook ik heb gewoon cash afgerekend.
Eerst sparen, dan lol hebben.
 
Hier dus ook zo'n iemand eerst lang genoeg gespaard,
vervolgens les genomen en tegelijk een thundercat en kleding gekocht.
heb gelukkig nog wel genoeg over voor de
verzekering en onderhoud })
 
sparen, maar een bedrag lenen dat te overzien is zou ik ook geen problemen mee hebben.

Natuurlijk niet, zoals enkele vrienden van me, 500 euro zelf betaald en 4500 euro geleend |( |( Dat is onbegonnen werk en daar beginnen ze nu ook achter te komen.
 
In 1972 mijn eerste 2de-hands motorfiets gekocht.
Daarna elke keer verkopen, iets erbij en weer wat beter. De laatste jaren altijd 2 motoren gehad. Nu maar 1, de R1150GS Adventure.
2 inkomens....en geen scheidingen helpen een heel eind om te sparen :)

Grizzly
 
Motor ingeruild + eigen geld + lenen.

Waarom zo panisch doen over dat lenen? Als je de maandelijkse lasten makkelijk kan dragen en het geld er voor over hebt is er toch geen probleem?
 
Natuurlijk is lenen duurder dan sparen. Ik persoonlijk heb ook geen zin om 8% (?) meer voor mijn motor te betalen door die rente.
Ik ben nog aan het lessen, dus mooie tijd om alvast kleding te kopen (al gedaan trouwens). Nu dus goed kijken wat ik maandelijks uitgeef en overschot van mijn salaris naar mijn spaarrekening zodat ik er niet makkelijk bij kan ;-)
Gelukkig heb ik een leuke baan die een lekkere korting oplevert bij verzekeringen en hypotheek, dus het sparen gaat lekker snel.
Als ik mijn rijbewijs heb dus van mijn spaarcentjes een leuke 2-de hands motor kopen. En met wat geluk wordt het een Thundercat :9~ :)
 
Onderstaande verklaart een hoop waarom sommige MF'ers op zulke dikke fietsen rijden :)

Uit de Volkskrant donderdag 29 augustus:
Na de kleinzoon wordt nu ook de dochter verdacht van betrokkenheid bij de mishandeling en afpersing van een 81 jarige man in Son en Breugel....haar 19 jarige zoon werd vorge week gearresteerd. Hij zou twee jaar lang zijn opa hebben mishandeld en afgeperst. Volgens de politie heeft hij hem ongeveer 100 duizend euro afgetroggeld. Met het geld kocht hij motoren en auto's...
 
Onderstaande verklaart een hoop waarom sommige MF'ers op zulke dikke fietsen rijden :)

Uit de Volkskrant donderdag 29 augustus:
Na de kleinzoon wordt nu ook de dochter verdacht van betrokkenheid bij de mishandeling en afpersing van een 81 jarige man in Son en Breugel....haar 19 jarige zoon werd vorge week gearresteerd. Hij zou twee jaar lang zijn opa hebben mishandeld en afgeperst. Volgens de politie heeft hij hem ongeveer 100 duizend euro afgetroggeld. Met het geld kocht hij motoren en auto's...

tis wel de goedkoopste manier :+ :+ :+ :+
 
Onderstaande verklaart een hoop waarom sommige MF'ers op zulke dikke fietsen rijden :)

Uit de Volkskrant donderdag 29 augustus:
Na de kleinzoon wordt nu ook de dochter verdacht van betrokkenheid bij de mishandeling en afpersing van een 81 jarige man in Son en Breugel....haar 19 jarige zoon werd vorge week gearresteerd. Hij zou twee jaar lang zijn opa hebben mishandeld en afgeperst. Volgens de politie heeft hij hem ongeveer 100 duizend euro afgetroggeld. Met het geld kocht hij motoren en auto's...


Moet je wel eerst zo'n opa hebben.
En helaas, die heb ik niet.
 
Eerste (Honda VF500F): cash
Tweede (honda VFR750F): beetje inruil, beetje cash, beetje lening
derde (blackbird): inruil + cash

Niks geen leningen meer. Heb nu al vast wat opzij gelegd om volgend jaar iets nieuws te kopen..

O ja: het helpt veel om er geen auto naast te hebben, spaart een stuk makkelijker!
 
Ik heb mn motor op de zaak gezet, geen Btw , geld trouwens ook voor de beurten/onderhoud e.d.

Declareren die hap! *D
 
Hoe ik mijn motor betaald heb?

Nou ik had toevallig wat geld in mijn portomonee zitten, en ik heb een zaterdagje gewerkt en ik had al genoeg. [/serieus]
 
Ik heb mn motor op de zaak gezet, geen Btw , geld trouwens ook voor de beurten/onderhoud e.d.

Declareren die hap! *D

Is ook mogelijk. Maar als jouw motor op de zaak staat en je rijdt er ook privé mee, heb je dan geen correctie btw (12% x 25% x cat.waarde motor)plus een correctie in je kapitaalrekening /rek-crt voor je privé gebruik?
Tip, haal je motor als ie bijna is afgeschreven naar prive. De werkelijke rest waarde is dan waarschijnlijk hoger, als je hem verkoopt met winst betaal je daar dan geen belasting over. Vraag maar eens aan je accountant/fiscalist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan