Hoe heb jij je motor betaald?

Lekker contact afgetikt bij de dealert.

Ik zie helaas teveel mensen die door wat voor reden dan ook zwaar in de probs komen.

Maar als je naar safe gaat betaal je je motor 1,5 x ipv "contant". Als fiscalist is het toch een peuleschil om dat ff door te rekenen of niet?

Als je echt niet kunt wachten, doe het dan via een hypothecair krediet. Kost je het minste rente......

iig sterkte met je afwegingen
 
k,heb mijn auto op een motor ingeruild,... :)

bij het safeplan moet je ff rekening mee houden dat je maar (?)30000(?) in de berekende 3 jaar mag rijden.
kom je d,r boven dan staat het eea. weer op losse schroeven...
weet niet precies meer hoe ut zat, maar die beperking op km stond mij onder andere tegen...
 
Op zaterdag 31 augustus 2002 00:10 schreef Fore het volgende:
Lekker contact afgetikt bij de dealert.

Ik zie helaas teveel mensen die door wat voor reden dan ook zwaar in de probs komen.

Maar als je naar safe gaat betaal je je motor 1,5 x ipv "contant". Als fiscalist is het toch een peuleschil om dat ff door te rekenen of niet?

Als je echt niet kunt wachten, doe het dan via een hypothecair krediet. Kost je het minste rente......
iig sterkte met je afwegingen

Volgens mij betaal je bij safe met het safe plus plan alleen de afschrijving over 3 jaar + uiteraard 'n hoge rente daarover. Het is geen huurkoopsysteem waarbij je inderdaad 1,5 x de aanschafwaarde betaald. Volgens mij een vorm van financial lease of zoiets.
De akties, koop nu - betaal geen cent rente - en betaal in 2003 of 2004 is de voordeligste. Je rijdt nu en spaart 1 of 2 jaar en betaalt met eigen geld na een of twee jaar de motor. (natuurlijk afhankelijk van wat ie kost)Moet je wel het rentenadeel over je eigen vermogen meenemen want dat ben je dan kwijt.
 
Eerste motor (kawa ZXR750) cash betaald.
Tweede motor (Honda 600 Hornet) cash betaald.
Derde motor (XJR1300SP nieuw) honda op ingeruilt en de voor
de rest kreeg ik een jaar uitgestelde belaling(motoport plan). :}

Ik heb dus een jaar de tijd of een X bedrag te sparen,zet elke maand een X bedrag
weg,vang er rente over en na een jaar(allemaal al uitgerekent) betaal ik hem en
heb dan nog geld over ook.
Plus ik rij de motor een jaar eerder dan eigenlijk de bedoeling was,en betaal geen
rente,die ontvang ik alleen maar.

Zeg er wel bij dat ik dit niet snel meer zou doen,cash betalen is natuurlijk altijd beter dan lenen of een plan.
En aangezien ik nogal veranderlijk ben ben ik ook geen nieuwe motor waard(maarja daar moet je eerst achter komen voor je het kan weten).

Mzzllll
 
Kijk, JIJ hebt genoeg centen om enkel je huis te moeten lenen, maar waarom :z dan?!
IK bijvoorbeeld verdien niet genoeg om zoimaar effe een motor bij elkaar te sparen en dan is een lening de beste oplossing. simpel.
En inderdaad een lening is zwaar kut, maar geen motor nog kutter.

Lenen is achteraf sparen. Je opmerking slaat dus als een tang op een varken. Als je niet kan sparen kan je ook niet lenen. Of denk je dat de kabouterjes voor je aflossen. En als je wel de aflossing en de rente kan betalen, dan kan je ook sparen. Je moet alleen wat langer wachten. Je bent dan wel goedkoper uit.

CU

DooV
 
Op zaterdag 31 augustus 2002 17:09 schreef doov het volgende:Lenen is achteraf sparen. Je opmerking slaat dus als een tang op een varken. Als je niet kan sparen kan je ook niet lenen. Of denk je dat de kabouterjes voor je aflossen. En als je wel de aflossing en de rente kan betalen, dan kan je ook sparen. Je moet alleen wat langer wachten. Je bent dan wel goedkoper uit.

CU

DooV

Geen speld tussen te krijgen!
 
Ik heb mijn zxr750 voor 2000,- euro uit Duitsland gehaald, was een schadebrikkie. Hiervoor had ik mijn zx-10 verkocht voor 2650,- euro... Had dus nog wat geld over voor het schadeherstel.
Voor mij never-nooit een PL-tje voor een auto/motor/boot/weet-ik-veel. Mijn instelling: Als je het niet kunt betalen, dan koop je het niet!
Kijk, ik kan me voorstellen dat mensen die een auto/motor nodig hebben om zich te verplaatsen, maar het geld niet hebben, dan een lening afsluiten. Maar je ziet dat soort mensen dan ook gelijk een heeeeeele dikke fiets kopen...Tja, iets minder kan dan ook wel...toch!?
Maar goed, dat is mijn mening. Aangezien ik een ieders mening respecteer, zal het mij een worst wezen of iemand wel-of-niet een lening afsluit om een motor te kunnen kopen. :]
 
en wat raden jullie aan voor 17jarige die pas 1000 ongeveer bij elkaar heeft en die volgend jaar februari de zxr-400 wil kopen weliswaar 2e hands????
Enige probleem is werk ik heb werk alleen op zaterdag het verdient goed hoor maar werk 4 zaterdagen in de maand en dat schiet niet op.
 
en wat raden jullie aan voor 17jarige die pas 1000 ongeveer bij elkaar heeft en die volgend jaar februari de zxr-400 wil kopen weliswaar 2e hands????
Enige probleem is werk ik heb werk alleen op zaterdag het verdient goed hoor maar werk 4 zaterdagen in de maand en dat schiet niet op.
Simpel: ook in de vakanties werken. Heb ik vanaf mijn 13de gedaan. Alleen spaarde ik nooit, ik gaf gelijk alles uit aan brommers en computers.
 
Over een maand ga ik een nieuwe R6 kopen van mijn spaargeld. Hier heb ik een jaar lang droog brood voor moeten eten (bij wijze van spreken dan).
Geld lenen wil ik niet, als je ziet wat je dan aan rente kwijt bent...
 
in 1 keer betaald (overgemaakt) naar de rekening van de dealer. Gewoon voor gespaard. Nu spaar ik voor een gloednieuwe die ik dan over een paar jaar koop (thands tijd ik 2e hands).
 
Lenen is achteraf sparen. Je opmerking slaat dus als een tang op een varken. Als je niet kan sparen kan je ook niet lenen. Of denk je dat de kabouterjes voor je aflossen. En als je wel de aflossing en de rente kan betalen, dan kan je ook sparen. Je moet alleen wat langer wachten. Je bent dan wel goedkoper uit.

CU

DooV

ben ik gedeeltelijk met je eens.
Je bent in totaal wel goedkoper uit, maar voor die nieuwe motor moet je gewoon 3,4,5 jaar sparen voordat je die kunt kopen (nieuwwaarde dan hè) als je gaat lenen of je neemt een plan dan rijdt je meteen op die nieuwe voor een vast bedrag in de maand, je betaalt uiteindelijk wel meer voor ej motor, maar dat verdeelt over al die maanden merk je weinig van.
je hebt dan eigenlijk al die jaren plezier op je bike voor die rente die je betaalt, het geld wat die bike zelf kost ben je uiteindelijk toch kwijt.

dus ik ben wel voor een lening mits je natuurlijk niet tot je nek in de schulden gaat steken. dan ben je namelijk wel dom bezig, maar als je het financieel kunt dragen waarom zou je het dan niet doen ???
 
ben ik gedeeltelijk met je eens.
Je bent in totaal wel goedkoper uit, maar voor die nieuwe motor moet je gewoon 3,4,5 jaar sparen voordat je die kunt kopen (nieuwwaarde dan hè) als je gaat lenen of je neemt een plan dan rijdt je meteen op die nieuwe voor een vast bedrag in de maand, je betaalt uiteindelijk wel meer voor ej motor, maar dat verdeelt over al die maanden merk je weinig van.
je hebt dan eigenlijk al die jaren plezier op je bike voor die rente die je betaalt, het geld wat die bike zelf kost ben je uiteindelijk toch kwijt.

dus ik ben wel voor een lening mits je natuurlijk niet tot je nek in de schulden gaat steken. dan ben je namelijk wel dom bezig, maar als je het financieel kunt dragen waarom zou je het dan niet doen ???

Daar heb je gelijk in, probleem is juist dat de mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen (en dat niet beseffen...) juist lenen en van de ene lening naar de andere stappen en nooit uit de problemen komen.

Het gaat ook veel te makkelijk!
 
ben ik gedeeltelijk met je eens.
Je bent in totaal wel goedkoper uit, maar voor die nieuwe motor moet je gewoon 3,4,5 jaar sparen voordat je die kunt kopen (nieuwwaarde dan hè) als je gaat lenen of je neemt een plan dan rijdt je meteen op die nieuwe voor een vast bedrag in de maand, je betaalt uiteindelijk wel meer voor ej motor, maar dat verdeelt over al die maanden merk je weinig van.
je hebt dan eigenlijk al die jaren plezier op je bike voor die rente die je betaalt, het geld wat die bike zelf kost ben je uiteindelijk toch kwijt.

dus ik ben wel voor een lening mits je natuurlijk niet tot je nek in de schulden gaat steken. dan ben je namelijk wel dom bezig, maar als je het financieel kunt dragen waarom zou je het dan niet doen ???
Alleen zit je dan na een paar jaar WEER met een "versleten" motor en geen geld..

Wie spaart er 3,4,5 jaar voor een motor? koop dan wat goedkopers.

Ik zal niet zeggen dat je per se niet moet lenen, tot op zekere hoogte kan het geen kwaad, maar als je nog niet het geld hebt voor een brik, leen dan niet zoveel voor een brandnieuwe R1 of zo...
 
Heb alles met eigen geld betaald, flink sparen dus.. Nou zit ik wel in gunstige omstandigheden (tussen school door 1,5 jaar gewerkt, geen auto, thuis wonend) dus heb ik makkelijk praten. Maar het geeft wel stukke meer voldoening om bij een dealer weg te rijden en te weten dat het helemaal van jou is.

Ik ken iemand die een jaar na dat ie z'n motor in de prak heeft gereden nog steeds aan het betalen was, dat lijkt me wel het grootste nadeel.
 
Kijk, JIJ hebt genoeg centen om enkel je huis te moeten lenen, maar waarom :z dan?!
IK bijvoorbeeld verdien niet genoeg om zoimaar effe een motor bij elkaar te sparen en dan is een lening de beste oplossing. simpel.
En inderdaad een lening is zwaar kut, maar geen motor nog kutter.

Als je het geld ervoor kunt lenen, kan je het ook bij elkaar sparen. Wellicht als je je uitgaven in de hand houdt, kan het sparen harder gaan (tenminstie, bij de meesten, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken).
 
Beide motoren met eigen geld betaald. Heb er maar twee, want ik moet eind van dit jaar ons nieuwe huis nog inrichten. ;(

Ook autootje van mijn vrouw en de camper met eigen geld betaald. Heb een hekel aan lenen, behalve hypotheek voor het huis.
 
Ik leen echt nooit meer geld voor iets wat in waarde daalt. Het is heel verleidelijk, om als je al een deel hebt afbetaald, weer geld op te nemen. Zo stom ben ik dus ook geweest. Ik betaal nu nog aan een lening voor een auto die dat bedrag echt niet meer waard is. Nu ik op mezelf woon is het erg lastig om te sparen, maarja, die motor zal er toch aankomend voorjaar moeten komen...dus sparen! :)
 
Ik zie hier een aantal reacties tegen lenen, maar vind dat een beetje onzin hoor. Als iemand geld wil lenen om nu motor te rijden i.p.v. later, waarom zou ie dat dan niet doen. Tuurlijk weet je dan dat je duurder uit bent, so what. Aan de andere kant heb je wel gelijk lol voor die extra centen. Anders moet je een aantal maanden/jaren doelloos rondkijken. En het huren van een motor is ook niet bepaald goedkoop. Wie wil lenen moet dat gewoon doen, zolang je de aflossing maar kunt betalen en niet een te hoge lening afsluit, zie ik het probleem niet.



Remakil heeft zelf zijn Soes handje contantje betaald, maar dat wil niet zeggen dat hij tegen lenen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan