Hoe lang deed jij over je rijbewijs?

Waarom is het eigenlijk belangrijk dat je het in april al hebt?
Hoe dan, als het echt belangrijk is, zou ik maar voor een spoedcursus gaan, met een slagingsgarantie oid.. dat geeft je volgens mij de meeste kans om het daadwerkelijk snel te halen.
 
Ik had mijn motorrbw een week na mijn verjaardag, spoedcursus. En de auto het jaar daarop, binnen een maand i.v.m. maar 2x per week te kunnen lessen.

Had al wel veel ervaring. En reed daarvoor ook schakelbrommer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de tel kwijtgeraakt.
Heb heeeeeel veel uren gelest voor mijn voertuigbeheersing. Namelijk 2x gezakt, en de eerste poging deed ik na een les of 40 van 1.5 uur. Te zenuwachtig bij het afrijden, ik kan er niet tegen als mensen op mijn vingers kijken. Verkeersdeelname ging stukken sneller, maar omdat de wachttijd voor het examen lang was (maand of 3) toch nog wel wat lesuren gemaakt.

Ik denk dat je 'vooropleiding' en leeftijd nogal uit maakt. Hoe jonger hoe sneller (ik was 27, geen 17 meer), voertuigbeheersing gaat vast vlotter als je brommer hebt gereden (had ik niet), en het hebben van je autorijbewijs scheelt wel wat voor je verkeersdeelname (die had ik al een jaar of 8, maar ik heb 'm ongeveer nooit gebruikt). En wanneer je onzeker aangelegd bent, zal het ook langer duren.
Aan de andere kant: als je altijd koekblikt zal het ook langer duren. Wanneer je veel fietst, scheelt dat iig in het drukke stadsverkeer: je kunt gaatjes en mogelijkheden als fietser veel beter inschatten dan wanneer je alleen maar rond rijdt in een auto. Maar dat argument geldt denk ik alleen in de grote steden.
En wellicht dat examens in de grote steden strenger zijn dan elders?
 
vroegah
inderdaad
toen mocht je na je afrijden ook gelijk maximaal vermogen :Y
zucht
dat waren nog eens tijden :P


Hoezo maximaal vermogen ... restricties waren er nog niet in de tijd voor Ben Hur ;) dus werd er ook niet gelult over maximaal vermogen

wat waren dat toch mooie tijden :}
 
Laatst bewerkt:
zeven en een halve dag.
waarvan twee dagen lessen, een halve dag afrijden en
5 dagen wachten op het rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
't Is op zich aardig om erbij te vermelden in welk jaar je gelest hebt.

Tegenwoordig rijd je nl niet in 1x af, alleen al omdat het examen in 2 delen geknipt is. En examens, begrijp ik, worden op naam aangevraagd, niet meer per rijschool. Dus je kunt de TS wel lekker maken met dat het rijbewijs in 2 weken te halen is, maar dat is niet (meer) zo.

Als ik de TS was, ging ik nu alvast overleggen met een paar rijscholen. Als je in januari aanklopt heb je nl dikke kans dat je lang moet wachten voor er een examendatum beschikbaar is.
 
Eind december afgelopen jaar begonnen.
2 uur per week.
Eind feb had ik mn rijbewijs. (0x gezakt)
Ongeveer 10 x 2 uur les

Oja en hoe meer haast je hebt hoe meer t kost. Niet alleen de lessen maar bijv ook als je even SNEL je rijbewijs wilt ophalen. Kost je geloof ik ook t dubbele.

Doe rustig aan! Persoonlijk heb ik t als erg gezellig en leuk ervaren!
 
Laatst bewerkt:
7 x 2 uur voor de AVB

en 4 x 2 uur voor de AVD (met camera op de motor van de instructeur ;) )

Alles in 1 keer gehaald, (AVD met + 34 graden :/ )

Ik vind niet dat je het moet overhaasten, neem de tijd om alles goed door te krijgen. Als je ervaring op schakelbrommers of zoiets hebt, dan kan het natuurlijk veel sneller, maar mijn instructeur zei dat het beter is om geen overenthousiaste beslissingen te nemen.... zeker niet als je op de weg zit :)
 

Nee hoor, je moet tegenwoordig echt 18 zijn om je theorie te halen.

edit: Ik heb zelf iets van 9 lessen à 1u gehad en nog de mergellandroute met m'n instructeur. Wel motor gereden sinds ik 2 jaar was, ook competitief dus het zat er wel al in, moest meer afleren dan bijleren eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zonder enige schakelbrommer ervaring eind april begonnen en heb mijn rijbewijs eerste week augustus gehaald. In totaal 20 lessen (betaalde voor een uurtje les maar we reden vaak ruim 2 uur). Ik vond het zelf verbazingwekkend snel gaan :Y
 
ik had na 2jaar me B rijbewijs, de keus gemaakt om me A rijbewijs, ik heb in totaal 20 lesse gehad. in ben in februari begonne en in julie was ik klaar.

heel veel succes alvast.
 
Heb eerlijk gezegd geen idee van hoeveel lessen ik heb gehad.
Dat heb ik niet bijgehouden, voor hetzelfde geld ben ik flink genaaid door de rijschool :+

Magoed, het roze pasje is binnen. Dus mij hoor je niet klagen *O*
Denk dat het er in totaal 20 zijn geweest (10 x 2 uur)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zonder enige schakelbrommer ervaring eind april begonnen en heb mijn rijbewijs eerste week augustus gehaald. In totaal 20 lessen (betaalde voor een uurtje les maar we reden vaak ruim 2 uur). Ik vond het zelf verbazingwekkend snel gaan :Y



ow die rijschool van jou die wou graag zelf bijleggen ofzo ?
 
Ik heb 12 juni jl. mijn eerste rijles gehad en 23 juli had ik mijn examen gehaald. Vervolgens op 25 juli op vakantie vertrokken voor 4 weken, dus kon ik mijn rijbewijs pas op 24 augustus ophalen.

Het aantal uren wat ik gelest heb: deel1: 10 uur, deel2: 8 uur.
 
Laatst bewerkt:
4 weken:
3x zaterdag's bijzonderverr (90 min).
4x " " " " " rijden (60 min).

Rijbewijs binnen: kosten €645
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eind April begonnen, en heb eind Juni mijn rijbewijs gehaald: in 2 maanden, dus. Heb 20 uur les gehad in totaal (AVB en AVD, incl. voorrijden voor de examens). Ik had geen brommer-/ scooterervaring, maar wel al 6 jaar mijn autorijbewijs.
 
1972 , ;) 3 maanden de omgeving onveilig gemaakt met een L plaat achterop :Y ,en een half uur examen BINGO!!!!!!!!!!! :]
 
Ik heb een spoedcursus gedaan, ik weet niet meer hoeveel lessen dat waren :?

In ieder geval een paar dagdelen, 1 keer gezakt voor bijzondere verrichtingen , de rest zo gehaald.
Hoe lang zou het geduurd hebben, ik geloof een maand.

Houdt er rekening mee dat je pas heel laat examen kunt doen ivm wachttijden!

Een kennis van mij moest bijna 3 maanden wachten.


Oh ja, ik had wel al 8 jaar mijn B rijbewijs , en altijd zeer veel kilometers op een schakelbrommer gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
hoe doen jullie dat allemaal zo snel? ik heb nu 4 lessen gehad van 1,5 uur en heb net het idee de halve draai een beetje onder controle te krijgen....
 
2.5 maanden. 16 lessen. Lessen van 2 uur p/s. Dan steek je iig meer op dan 1 uurtje per keer.

Jim
 
Als je goed en veilig wilt leren motorrijden, moet je er de tijd voor nemen.

Helemaal mee eens!!!!

Zelf in april dit jaar begonnen, 27 mei theorie, 2 juli AVB en 18 sept (zat 3 weken vakantie instructeur + een week vakantie van mezelf tussen) AVD; alles in 1 keer gehaald.

En volgens mij kan je wel avb en avd aanvragen als je nog moet beginnen; alleen loop je het risico dat als je zakt je volgende examen niet door kan gaan maar dat je dat wel moet dokken.
Ik zou op safe spelen; spoedopleiding voor AVB (binnen een week binnen) dan AVD aanvragen. En dan verwacht ik dat je het in april dus hebt.

Zelf 20 lessen gehad voor AVB+AVD. Waren lessen van 50 min. En ik had geen brommer of schakelbrommer ervaring :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan