Hoe langzaam kun je rijden ?

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
Een poosje geleden is er een discussie geweest over hoe je door de file vlamt. Hoe je dat doet maakt me even niet uit, maar hoe snel, of in dit geval hoe traag, kan jouw motor rijden zonder dat het rodeorijden, bokken of big-end bashing wordt en ZONDER dat je je (achter)rem gebruikt, en dan voor langere tijd die snelheid kunnen aanhouden, zonder al te veel variatie en zonder zeer hoge temperaturen enz, zeg, tenminste een afstand van 5km.

(wil je dan ook effe erbij zetten wat voor soort motor (2takt, 4takt, 1-2-3-4-5-6-7-8 cylinder enz).

Voor mij (FZR600, 4takt, 4cylinder is zonder rem en continue snelheid) is 45km/h het minste wat ik kan rijden zonder enge bijwerkingen.

(als iemand weet hoe het zit met smering enzo, of je af en toe een keer een dot gas moet geven, vertel het graag).
 
nou heb ik toen ik nog op het FZR forum zat van veel mensen gehoord dat de fzr600 niet de meest vergevingsgezinde filerijder is (m.a.w. bijna iedereen had last van bokken bij lage snelheden, dus het is geen afstellingsprobleem, degene die er geen last van hadden hadden of een ander tandwiel gemonteerd of reden nooit file) maar schijnbaar heeft iedereen een perfecte file fiets :+ (nog effe een paar jaar vrouwen op minvenw, een paar jaar subsidie aan 3vo en nog wat groene linkers en iedereen rijdt <30 tot op de snelweg en dan 70km/h max)

ben je helemaal betoeterd: 70km/h op de snelweg?!!, weet je wel wat een belasting voor het milieu dat geeft? En het is nog eens levensgevaarlijk bovenop. En al die vliegen die je doodrijdt.
ik denk dat 31 km/h al rap genoeg is, het is tenslotte een autoSNELweg :+
 
Ik vond de vraag wel leuk. Ik werdt wel benieuwd hoe langzaam hij liep zonder koppeling in zijn 1.

Dus ff geprobeert. Hij blijft 5-7 km/uur lopen. Al wordt je wel helemaal gek van de schokken en klappen die hij geeft.
Normaal werk ik dus altijd met koppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan