Hoe snel tussen de file door?!

JiP-ster

MF veteraan
17 jun 2005
2.313
0
Downtown R'dam
Ik rijd iedere dag op de motor, voornamelijk omdat ik geen koekblik bezit.
In de winter is dit heerlijk, omdat er door regen vaak lange files ontstaan en ik daar fijn tussendoor tuf. :]

Nu komt de frustratie die ik de laatste paar weken ontwikkeld heb.

Kennelijk rijd ik ondertussen een stuk harder tussen die ingeblikte personen door dan andere zomer-motorrijders, want ik eindig altijd achter een of andere HD of Goldwing no offence rijder die mij duidelijk in zijn spiegel ziet, maar het verdomd even ruimte te maken.

voor de goede orde, ik rijd ongeveer 60km/u, zij 20-30km/u.

Nu komt mijn vrijdagavond Bier en ships vraag: rijd ik nou te hard of moeten die gasten gewoon een medemotorrijder ruimte laten en even opzij gaan?

Let me know!
 
Laatst bewerkt:
Ben het helemaal met je eens. Gisteravond had ik ook weer zo'n Goldwing voor me rijden,en die kan gewoon niet altijd tussen de auto's door. Hij ziet mij al een tijdje achter hem rijden, maar gaat niet even aan de kant. Uiteindelijk ga ik dan maar even rechts voorbij de auto's, om daarna maar weer naar links te gaan. In mijn spiegels zie ik de Goldwing dan ver achter mij. Dit geldt uiteraard niet alleen voor Goldwings, maar voor alles wat koffers achterop heeft.
 
Laat ik dan maar eens een keer de eerste zijn...
Je rijdt te hard :Y

Kannie zeggen dat TS'er hier niet om gevraagd heeft :P O-)
 
60 km/u lijkt me wel redelijk snel, maar ik kijk meestal niet op m'n teller. :z Ik zou het gewoon rustig aan doen, zeker niet te langzaam. Maar wat inderdaad irritant is als er zo'n tjappie voor je rijdt die continu op de rem staat. :X
 
Vergeet ik iets?



Vrijdagavond :W

Wel bier in huis, chips vergeten |( , chocolade doet het ook goed *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het echt niet, leg eens uit: waarom gaan sommige motorrijders er toch altijd vanuit dat iedereen maar voor ze aan de kant moet gaan?

Betalen ze dubbele wegenbelasting of zo iets?
 
met 60 door een file waar iemand ook met 20 doorheen kan is veel te snel.


zeg niet dat met 60 tussen de auto's door nooit kan, ik doe het ook wel in de net niet/net wel files als het hele zootje aan het optrekken is en 40 a 50 gaat rijden. (je kent het wel, dat beslis moment waarbij je in moet schatten of het serieus blijft rijden of zo weer stil gaat vallen)

Echter, als iemand er met 20 km/h ook tussendoor kan (en de file dus echt bijna stil staat) dan is 60 wel erg snel. (remweg bij een noodstop is dan al snel ca 15 meter, die kun je niet overzien als je een bestelwagen passeert)


kortom, in de file heb je twee soorten vervelende mede motorrijders. de categorie met een plank voor hun kop die sneller dan jij wil en de categorie die minder snel wil/durft. Zelf ben ik wel geneigd om een snellere die mij achterop komt er langs te laten. Aan de andere kant kan ik er ook mee leven om even opgehouden te worden. Vaak zijn het relatief normale motoren met ogenschijnlijk beginnende filerijders. Groot gelijk dus dat ze het rustig aan doen. Goldwings zie je zelden of nooit in de file, choppers in de file rijden vaak verrassend stevig door.
 
net als de gedragscode info, maar dan ff samengevat

heb ik tijdens mn lessen nog geleerd :P dat je met maximaal 10 km/uur verschil met de file er tussen door mag, de meest linker tussen strook dan
 
ik rij een pan european, net een maatje kleiner dan een goldwing..... 60 door een stilstaande file vind ik te snel, zeker omdat ik zelf best breed ben.... maar als ik iemand zie die harder gaat duik ik wel even een gaatje in om je er door te laten... dus .... ben het met je eens dat je voor MAG, niet moet.... en te snel is ook nie goed he
 
Laat ik dan maar eens een keer de eerste zijn...
Je rijdt te hard :Y

Kannie zeggen dat TS'er hier niet om gevraagd heeft :P O-)

Wellicht. })

Ik snap het echt niet, leg eens uit: waarom gaan sommige motorrijders er toch altijd vanuit dat iedereen maar voor ze aan de kant moet gaan?

Betalen ze dubbele wegenbelasting of zo iets?

Niemand moet iets.

Als ik alleen zie dat iemand veel sneller is dan ik, ga ik opzij.

Common decency.

Ligt eraan hou snel/langzaam de file gaat 8-)

Een file van 100km/u kun je met 120km/u inhalen.........., toch? })


ik rij een pan european, net een maatje kleiner dan een goldwing..... 60 door een stilstaande file vind ik te snel, zeker omdat ik zelf best breed ben.... maar als ik iemand zie die harder gaat duik ik wel even een gaatje in om je er door te laten... dus .... ben het met je eens dat je voor MAG, niet moet.... en te snel is ook nie goed he

Te snel is een subjectief begrip. Ik vind 60 tussen een stilstaande file door niet te snel. Neemt niet weg dat ik aardig geconcentreerd aan het rijden ben. Je moet zeer goed opletten.

Ga een keer mee achterop en ik zal laten zien dat het niet te snel is. O-)

*D
 
Laatst bewerkt:
...
Een file van 100km/u kun je met 120km/u inhalen.........., toch? })
...
Mijn criteria is dat als het verkeer langzamer gaat dan 20km/h onder de max. snelheid dat het een file is dus toegestaan om er tussendoor te rijden 8-)
Als het nog 115km/h gaat kan het zelfs al ssn file zijn maar met 20 onder de max schat ik de kansen om onder een boete uit te komen nog behoorlijk groot gezien de definitie van een file volgens het wetboek :+
 
Het zal toch niet dat de meesten altijd te hard rijden maar op eens een brave burger worden in de file. Daar geloof ik dus niets van.
Als ik mijn koffers er op heb ben ik vrij breed en ga dus wat langzamer en geef ruimte aan snellere rijders, maar als de koffers er niet zijn rij ik stevig door. Alleen ben ik een tijdje geleden, toen ik overgens stapvoets reed aangereden in de file en dat is toch minder voor het zelfvertrouwen.
 
tja, ken het probleem.. hoeveel ruimte heb ik nodig..? zwabber links, zwabber rechts continu op de rem.. lopen trutten tussen 2 auto's in..

Houd zelf altijd mn spiegels in de gaten en als er iemand sneller is dan gooi ik em er ff tussen.. over snelheid ga ik geen uitspraken doen.. pas het af op het moment en de snelheid van het verkeer.. vaak als het iets blijft rijden heb je 10 x meer ruimte en kan het wat harder.. maar goed blijven kijken waar de gaten vallen, daar kunnen mensen gaan wisselen.. rijd wel iedere vrijdag de a2 dus pak standaard wat file mee.. na verloop van tijd word je er wat sneller in.. (ook stukje voertuigbeheersing)
 
Ik snap het echt niet, leg eens uit: waarom gaan sommige motorrijders er toch altijd vanuit dat iedereen maar voor ze aan de kant moet gaan?

Betalen ze dubbele wegenbelasting of zo iets?


Juist een stuk minder, vandaar dat ze ook eerder van de weg af moeten zijn. :Y



Vind door de file rijden tot nu toe leuk om te doen. Wel goed opletten natuurlijk!
Tot nu toe gaan de 'slome' motorrijders netjes aan de kant. Prima toch. Doen ze dat niet, tja....das pech hebben en zou ik nog steeds eerder thuis zijn. :Y


is nog niet gebeurd dat ik er niet langs kom
 
Laatst bewerkt:
Het zal toch niet dat de meesten altijd te hard rijden maar op eens een brave burger worden in de file. Daar geloof ik dus niets van.
Als ik mijn koffers er op heb ben ik vrij breed en ga dus wat langzamer en geef ruimte aan snellere rijders, maar als de koffers er niet zijn rij ik stevig door. Alleen ben ik een tijdje geleden, toen ik overgens stapvoets reed aangereden in de file en dat is toch minder voor het zelfvertrouwen.

Mee eens, Ik rijd normaal lekker door, dus ook in de file.

Aangereden worden kun je altijd, of je nou stapvoets rijdt of niet. Volgens mij blijft het een kwestie van zeer goed opletten.


tja, ken het probleem.. hoeveel ruimte heb ik nodig..? zwabber links, zwabber rechts continu op de rem.. lopen trutten tussen 2 auto's in..

Houd zelf altijd mn spiegels in de gaten en als er iemand sneller is dan gooi ik em er ff tussen.. over snelheid ga ik geen uitspraken doen.. pas het af op het moment en de snelheid van het verkeer.. vaak als het iets blijft rijden heb je 10 x meer ruimte en kan het wat harder.. maar goed blijven kijken waar de gaten vallen, daar kunnen mensen gaan wisselen.. rijd wel iedere vrijdag de a2 dus pak standaard wat file mee.. na verloop van tijd word je er wat sneller in.. (ook stukje voertuigbeheersing)

Waar gaten vallen, kunnen mensen van baan wisselen. Als ze stilstaan niet. Simpel.
Pak de snelheid waar jij je comfortabel bij voelt. doe het vaker en je voelt je comfortabeler, dus ga je harder rijden. Of het slim is..... ;)
 
Waar gaten valen is het daarnaast even kijken waar de auto's zich bevinden en of ze de mogelijkheid hebben om van baan te wisselen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het trouwens naar mijn zin heb en lekker aan het door rijden ben, hoor ik met enige regelmaat een tik tegen mijn spiegels en staan ze scheef.

Het kan gebeuren dat ik wel eens een koekblikspiegel raak. })
 
Ben ik ook de enige die er wel eens last van heeft dat de file ongemerkt is afgelopen en dat je dan nog vrolijk met 130 ofzo in het midden van de weg overal tussendoor blijft gaan?

Ik heb het regelmatig, en als het dan doordingt duik ik altijd een beetje beschaamd weer netjes in de rij. :o :+
 
Hmm, als jij 60 km p/u door de file (stilstaand gerekend?) rijdt, dan is dat en knappe prestatie.
Early heeft koffers soms erop zitten, soms dus ook niet, maar ik ben altijd heel voorzichtig. Dus 10 a 15 km sneller dan de rest vindt ik hard zat.


8-) Early wil `s avonds wel hetzelfde nest induiken waar die `s morgens is uitgekropen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan