hoe vertel je het je moeder?

tip van de week: ga niet binnen vier dagen op je smoel waarna een voorbijganger je moeder belt met het verzoek of ze je even komt oprapen :X
Wat een goede tips geef jij toch weer :+

Maar idd gewoon vertellen en als ze je blije smoelwerk ziet *D begrijpt ze heus wel dat het jouw hobby is. En misschien nog even benadrukken dat je voorzichtig zult rijden ;)
 
hahaha. zo bekend... de eerste keer niets gezegd, en 'brommer' (hahaha) gereden), de tweede keer belde ik gewoon op "ik ben geslaagd!"...
en daarna kwam ik gewoon met een motor ipv motor vermomd als bromfiets.
 
ah gelukkig, d'r zijn meer mensen met tegenwerkende ouders.... dacht even dat ik de enige was. :X

Je moet het iig wel beter doen dan ik, heb namelijk de eerste motor die ik na me examen reed neergelegd... |( daar betaal ik nu nog voor, niet alleen financieel maar ook sociaal. Als ik weer is langs kom, komt dit onderwerp ergens op de avond wel is een keer voor. Ze kunnen er nu tenminste om lachen. Was geen harde crash, maar voor het stoplicht te hard me voorrem in gekleund en dat ook nog op nieuw (Glad) asfalt.

maar binnenkort zijn ze op vakantie dus dan ga ik is wat van die tips van jullie in de praktijk bregen, ben namelijk voornemens om dan een eigen motor te kopen. *D

succes iig met je ouders!
 
Weet je ik heb een hele lieve moeder, maar op dit gebied heeft ze nikt te zeggen. Voel ik me dan ook geen seconde schuldig over.


MAzzel,

Roland
 
zo'n yzf heeft toch maar 30 pk en is toch een ideaale beginners motor? O-)

Je kan je ouders alles wijs maken!
 
Natuurlijk hou ik ook wel rekening met wat mijn ouders ervan vinden. Maar echt iets erover te zeggen hebben ze niet. Gewoon zeggen dat je rustig rijdt enzo en als ze ziet hoe leuk je motorrijden vindt dan komt het wel goed. Mijn moeder vindt het inmiddels zelfs leuk als ik met de motor langskom, behalve als het regent, waait, donker is, etc. dan gaat ze zich weer zorgen maken. Maar dat is haar probleem, ik let zelf echt wel goed op.

edit: typo
 
Stel, je hebt al zo'n moeder die al helemaal dolgelukkig was toen je met motorrijlessen begon (niet echt dus), je verbied je een motor te kopen zolang je nog bij hun woont (en dat doe je inmiddels niet meer) en met heel veel moeite eruit weten te persen dat die Ducati Monster 800 die je gehuurd heb toch wel een nette fiets is. En stel: die moerder is net (echt toevallig) op vakantie als jij een tweewieler van 126 pk aanschaft met wat mooi kuipwerk (Yamaha YZF 750 R). En stel nou (puur hypotetisch dus) dat die moeder morgen terug komt van vakantie. Hoe breng je het?

Heb vast wat standaard zinnetjes verzamelt:
- veeeeeel kleinere motor als die Monster die je nog wel ok vond
- veel goedkoper om te rijden als de auto (in het geval van mijn auto nog meer dan waar ook)

Nog tips?

Bel d'r op en zeg: "Moederke, kheb een leuke verrassing voor u! Ik kom zo langs om u kennis te laten maken met Yzette Effer. Ik heb haar onlangs ontmoet en ik weet nu al dat ze mijn wereld een stuk leuker maakt! Zet u de koffie alvast aan? Tot zo!"

...

en als je aankomt bij haar op je nieuwe liefde, stel haar dan vrolijk de vraag: "Wilt u eens achterop mijn nieuwe vriendin klimmen? Vind ze leuk. O-) ".


;)
 
Tja, bij mij verwachte ik ook dat mijn ouders het er totaal niet mee eens zouden zijn. Vooral van mij pa verwachte ik erg veel weerstand, aangezien hij jaren ambulance chauffeur is geweest.

Het uiteindelijk resultaat was, dat mijn moeder het maar zozo vondt en mijn vader mijn moeder heeft overtuigt dat ze zoonlief maar moesten sponseren zodat hij in ieder geval geen gevaarlijk brik zou kopen :}
 
Ik ben met mijn fiets naar mijn ouders gegaan, en ze allebij achterop gezet. Meteen klaar. Pa is direct gaan lessen, mijn moeder begint a.s. voorjaar. :}
 
Zolang je het niet op dezelfde manier als mij doet zal het wel meevallen.
Toen ik mijn eerste fiets gekocht had dacht ik eff langs te gaan en te laten zien.
Wil ik parkeren in de voortuin,BENG BATS,lig ik daar op me bek :X
Ma doet de deur open en ik lig daar,hebben jullie die losse tegel nou nog niet een hap zand onder gegooit godverdomme :( Ma lijkbleek.
Raap ik me eigen op en de fiets draai me om en ik zie haar staan kijken met zo'n blik van,nee he,die ging met de brommer al overal liggen en nu heeft ie een motor,dat gaat niet goed,dat kost me weer 5 jaar van mijn leven.
HEE MA,koffie klaar??
 
We horen niets meer van 929 coupe :z Terwijl gisteren zijn moeder zou zijn thuis gekomen. Zou het niet goed zijn gegaan ;( ?? Geen motor meer voor 929?

Of hij is een ritje gaan maken met zijn moeder en ze kreeg er niet genoeg van. En zijn nog niet terug. :+
 
Ik heb ergens gelezen dat vrouwen (not me!!!) alleen naar het kleurtje kijken :X Istie dezelfde kleur? Groot kans dat het haar niet eens opvalt dat je andere hebt :+

Wat dacht je van een rondje achterop voor mams? :P

inderdaad. Gewoon zeggen "alle gevaarlijke en snelle motoren zijn rood, en de mijnes is <kleur>"
 
toen ik mijn eerste motor had gekocht had ik mijn ouders gebeld met de mededeling dat ik een sprotfiets had gekocht (zonder verdere info :) ) en dat ik dezelfede dag nog wel even lags zou gaan op de fiets om hem te showen (ouders in zeeuws-vlaanderen en ik woonde in delft

moeders helemaal blij dat ik EINDELIJK iets aan sport deed en ze was een beetje verbaasd dat ik dat hele eind ging fietsen (hoe kom je dan terug?)

toen ik met een smile van oor tot oor mijn bike kwam showen viel het kwartje pas
 
Mijn moeder was er ook fel op tegen (gewerkt in ziekenhuis)... mijn vader vond dat ik oud en wijs genoeg was :? . Na lang aandringen mijn moeder achterop en ff een ritje gemaakt. Eerst lekker rustig rijden en langzaam steeds harder, na afloop ''je had wel harder gemogen hoor!'' ''mam, ik reed al 130 waar je 80 mocht!!''
Sindsdien wil mijn moeder altijd mee en mijn vader wil er niet eens naar kijken.
 
ik ga het niet helemaal lezen maar het komt hier op neer: Grow Up (en dan heb ik het niet alleen tegen je moeder)
 
Ik zeg tegen mijn moeder dat het een hobby is en dat ik niet hard rijd met de motor .

En ik zeg gelijk erbij dat ik maar beter motor kan gaan rijden dan drugs gebruiken of mensen afschieten of andere ondeugende dingen .

Maar ik moet mijn best doen om niet af te donderen en het ziekenhuis in te belanden

Want dan komt ze en zij breekt waarschijnlijk de rest van de botten die nog heel zijn gebleven .
 
Ik moet denk ik erg blij zijn met mijn ouders, die rijden allebei motor :)
en nu ik erbij stilsta, volgens mij heeft het grootste gedeelte van mijn familie (ooms tantes neven nichten) ook hun A papiertje :) .
 
Mijn beide ouders waren 'not amused' toen ik ging lessen. Maar toen bleek dat ik het echt meende en een helm ging kopen, zei mijn vader: "Koop dan meteen een goeie" en gaf me 150 euro.

Verder zijn ze in de heilige veronderstelling dat mijn Jawa een ZWARE motor is ;)
 
iets in de geest van "hoi mam, ik heb een nieuwe motor" is een goede begin zin. Als je het lang opbouwd word de drama te groot. Vertel niets over motorvermogen en snelheden, zeg gewoon dat hij lekker loopt en er mooi uit ziet. Begin niet te praten over in hoeveel seconden die op 200 zit, hoe plat je door de bocht kan en dergelijke, dat zijn verhalen die vaders wel leuk vinden, moeders echter niet :+
 
en daar heb je toen stiekum die Jawa van gekocht ;)
:} :} :}

Neuh, ik heb het geld echt gebruikt voor een helm (zie avatar)

Voorlopig doet die Jawa het prima, en verder heb ik 2 jaar (nu nog 1 1/2) om te sparen voor een 'echte' motor.

[offtopic] Leuk onderschrift. Ook KO-fan? [/offtopic]
 
We horen niets meer van 929 coupe :z Terwijl gisteren zijn moeder zou zijn thuis gekomen. Zou het niet goed zijn gegaan ;( ?? Geen motor meer voor 929?

Of hij is een ritje gaan maken met zijn moeder en ze kreeg er niet genoeg van. En zijn nog niet terug. :+


ze heeft me in elkaar gebeujkt en ik zit nou met een rietje te tikken :9 . Nee, ik dach vandaag, ik ga eens even langs om ze even aan elkaar voor te stellen (ouiders > motor, motor> ouders) maar ze waren er niet, dus da's weer even uitstel van de executie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan