hoe vertel je het je moeder?

Tja... ik heb inmiddels een half jaar mn rijbewijs en mn moeder weet t nog niet hahaha. Dat komt nog wel als ik ook n motor heb.

Ik lees dat veel mensen zich afvragen waarom iemand zich zo aantrekt wat de mening van een ander (in dit geval moeder)is. Tja in mijn geval heeft mijn ex na een motorongeval in coma gelegen en dat heeft er diep ingehakt bij mij. Mijn ouders hebben me enorm bij gestaan maar tis dan ook mn moeders grootste angst dat het mij ook overkomen zal.

Nah ja... ik ben met mn examen al gaan liggen dus wilde voorlopig niet meer gaan vallen ofzo.. gewoon een tijdje rijden lijkt me veel lolliger ;)
 
Zo kocht ik een motor en die mocht niet thuis staan.
Dus stalruimte gezocht. Dat was de oplossing.
Later op mezelf gaan wonen en toen mn eigen stekkie gemaakt voor de motor.

Opvoeren kwam er ook bij en mn pa vind het maar niet machtig interessant wat ik zelf er aan doe en uitzoek.
Af en toe komt ie met tips die erg nuttig zijn met het verbouwen aan een blok.
 
zeggen dat die monster niet voor niets monster heet en dat je hem wel heel erg snel vond en dat terwijl je ook nog eens vol in de wind zit.nou dan toch liever een motor met minder cilinder inhoud en een kuip om uit de wind te zitten.dat is toch wel zo veilig om mee te beginnen.....toch........mam?????
 
Laatst bewerkt:
Gewoon je moeder voorbereiden op iets ingrijpenders:

"Mam, ehh... ik, ehh... ik probeer je dit al een tijdje te vertellen..."

"ik ben... ehh..."













































"een eigenaar van een motor!" *D .
 
Me ouders vonden het leuk dat ik het A'tje ging halen. Opa en oma minder... je weet wel die standaard cliche opmerkingen :r
 
en zoals eerder gezegt is, als je er heen gaat en weer weg rijdt, rustig rijden.
Mijn moeder vond het laatst nog niets toen ik een beetje vlot weg reed uit de straat, hahahaha. (rij al 12 jr motor)
Maar ze snappen mijn way of live wel en vinden het best wel stoer als ik samen met mijn VFRiendin kom aan rijden met 2 motoren.

Ze zijn gewoon bang je te overleven of dat je een ernstig ongeluk krijgt, maw ze houden van je.

succes met je 2de poging.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Nou... mijn oma (m'n moeders moeder) vond het echt gewldig (dat hielp) mij nichtje vond het een ganstermotor en mijn ouders waren blij dat ik ze vooraf per sms gewaarschuwd had... Hebben ze even een half uurtje de tijd gehad om aan het idee te wennen voor ik voor klwam rijden. Hun reactioe was nou niet echt daverend enthousiast, maar viel mee.


pfffffffieuwwwwww
 
Ik ben stilzwijgend begonnen met lessen....pas na een paar lessen heb ik aan mijn ouders verteld dat ik aan het lessen was voor de motor. We waren toen met zijn vieren (mijn zusje, moeder en vader en ik dan) op vakantie in Polen. Dacht het toen "even" snel te zeggen tijdens het avond eten.
Alleen jammer dat we al een redelijk emotionele dag hadden. (Er heeft in Polen heel wat familie-geschiedenis afgespeeld)!!
Dus mijn moeder begon te huilen. Mijn vader werd stil en mijn zusje riep: "GAAAAAAAAFFFFFF, mag ik een keer achterop????!!!!!"

Nu zijn ze er aan gewend. En zelfs na mijn kleine ongeluk laatst reageren ze nog steeds normaal en vinden ze het leuk voor mij!

Ouders blijven ouders. Ze kunnen op je schelden, je dingen afraden, dingen verkeerd doen/ zeggen in jou ogen. Maar ze zullen altijd van je houden en de enige mensen zijn die je kan vertrouwen en kan aankloppen wanneer het kut gaat. :}
 
Stel, je hebt al zo'n moeder die al helemaal dolgelukkig was toen je met motorrijlessen begon (niet echt dus), je verbied je een motor te kopen zolang je nog bij hun woont (en dat doe je inmiddels niet meer) en met heel veel moeite eruit weten te persen dat die Ducati Monster 800 die je gehuurd heb toch wel een nette fiets is. En stel: die moerder is net (echt toevallig) op vakantie als jij een tweewieler van 126 pk aanschaft met wat mooi kuipwerk (Yamaha YZF 750 R). En stel nou (puur hypotetisch dus) dat die moeder morgen terug komt van vakantie. Hoe breng je het?

Heb vast wat standaard zinnetjes verzamelt:
- veeeeeel kleinere motor als die Monster die je nog wel ok vond
- veel goedkoper om te rijden als de auto (in het geval van mijn auto nog meer dan waar ook)

Nog tips?
Wat denk je van: Ik ben nu <leeftijd> jaar oud en ben dus oud en wijs genoeg om mijn eigen keuzes te maken. Ik heb hiervoor gekozen, dus je hebt het maar te accepteren!

Of inderdaad: "Mam, ga even zitten, ik moet je wat vertellen... Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest enneuh.... ik heb <hele enge dodelijke ziekte>...
...
...
...
"nee geintje, ik heb een motor" :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op school geleerd dat je niet om het slechte nieuws moet heen draaien omdat je het dan alleen maar erger maakt.
Dus niet van: "Mam ik euh moet je wat vertellen... Euh weet je... Leuke vakantie gehad trouwens? Ja? Mooi... Erhm weet je nog toen papa... hahaha. (nerveus lachje)
Maar goed ehm, ikke heb een euh, ja je gaat dit vast niet leuk vinden, euh ik heb een motor!" ;(
Dit is zoals je kunt zien nogal een marteling voor je lieve moeder. Je kan he daarom beter zo aanpakken: Je komt langs met de motor (wel rustig) en dan zeg je dat je hem net hebt gekocht. (Of als je niet met de motor langs komt gewoon meteen zeggen zonder er om heen te draaien.) Haar (en jouw) bloeddruk zal dan niet naar ongezonde hoogtes stijgen en het is er maar meteen uit en je bent volledig eerlijk geweest (niet onbelangrijk)
succes
Oh ja, nog veel sterkte ;)
 
Mijn ouders zijn blij dat ik nu thundercat heb... omdat ie minder snel gaat als me gsx1100.... :X rechtuit wel iets ja....maar bochtjes? :X

eeh.... lama hangeh ;)
 
pas 's avonds maar even heel subtiel tijdens 'een' biertje tegen de vriend van mn zus verteld dat ik m'n motorrijbewijs ga halen. (moeder zat twee stoelen verderop in de huiskamer) :+

(gelukkig heeft paps het vroeger ook gedaan dus dat helpt..... hoop ik.... anders heeft ze pech }) )
 
Hier hetzelfde geval... dat ik ging lessen werd al niet op prijs gesteld. Naar mijn weten heb ik dat ook niet meteen verteld. Nu bijna 2 jaar later (en van mijn 25kw rbw af) heb ik verteld dat ik toch van plan ben een motor te kopen. Diezelfde week had ik nog een afspraak bij de dealer :) (niet verteld).

Hierop kwam aardig wat verzet:
- ga maar eerst het huis uit
- zonde van je geld
- gevaarlijk etc. etc. etc.

Ik heb meteen gevraagd hoe het met de stalling zat en of die binnen mocht staan. Helaas gooit mijn moeder roet in het eten en die keurt het totaal af (dat die binnen mag staan), mijn pa probeert er positief tegenover te kijken :? en zegt dat we moeten kijken hoeveel ruimte er is etc. Maar dat mocht niet baten, hij komt niet in de berging te staan.

Dezelfde week toch gewoon naar de dealer gegaan en een hagelnieuwe R6 uit 2004 gekocht :] Mijn ouders heb ik tot op de dag van vandaag nog niks verteld. Ik denk omdat het ze gewoonweg geen reet interesseerd.
Nou schijnt het nieuws wel weer via via terecht bij mijn pa terecht zijn gekomen, maar ik heb hem nog nergens over gehoord O-)

Voor de stalling heb ik al een oplossing, hij mag bij een maat van me staan die ook motor rijd *D . 5 km verderop ofzo, nou ja dan pak ik wel de auto daar naar toe :P

Tja en als ze gaan zeggen dat ik alsnog het huis uit moet dan doe ik dat maar gewoon. Dan staan mijn motor ook lekker dichtbij. Jammer genoeg is het nog niet zover want op 16 December zal ik mijn ouders er echt mee gaan confronteren. Dat is de dag dat ik hem op ga halen (2 jaar mijn licht rbw).

In het kort samengevat, gewoon doen wat je leuk vind. Je bent geen klein kind meer })
 
Laatst bewerkt:
My point exactly, je bent geen kind meer. Dat is moeilijk om onder ogen te zien voor de ouders, maar het is gewoon zo. Je moet toch ooit eens leren om op eigen benen te staan en eigen keuzes te maken, en dan ook te leren van je eigen fouten. Mama kan er niet altijd voor je zijn om je handje op te houden.

Mijn moeder zegt trouwens dat de beste manier is om het te vertellen is:
"Ik moet je iets heel ergs vertellen...."
(Dan denkt ze al veel erger dan wat het eigenlijk is en valt het alleen maar mee als je vervolgens zegt :)
"Ik heb een motor gekocht."

Volgens mijn moeder denkt de moeder in kwestie dan eerst iets als "Oh nee, hij heeft een meid zwanger gemaakt." :D

Naja, dat was het advies van mijn moeder dus :) Maar goed, mijn moeder is de jouwe niet, en mijn moeder heeft ook geen zonen, dus... :)
 
Als je zoals ik een vader hebt die ook motor heeft gereden en op mijn leeftijd (25) ook zijn motorrijbewijs heeft gehaald is de klus snel en gemakkelijk geklaard. Dan is het namelijk jij en je pa tegen je moeder. Je stelt haar gewoon een beetje gerust en lult er niet teveel over. Onthoudt: moederliefde is onvoorwaardelijk O-) , ze accepteert het uiteindelijk toch wel ;) .
 
Gelukkig heb ik nergens last van, m'n pa rijd al vanaf z'n 16e op brommers en motoren, zijn vader is daar ook al vroeg mee begonnen en zijn ma ging zelfs op 70-jarige leeftijd nog achterop bij mijn pa :]
Mijn pa rijd op een Honda cbr1000f en wou hem eerst inruilen (aangezien ik maar 25 kw mag als ik mijn rijbewijs heb (ben nog aan t lessen)dus op motorjacht gegaan en heb hem gevonden, gister hebben ze hem gebracht mijn Kawa ZZR250 :9~ van 2002 (op afbetaling bij me oma :) ) M'n pa vind het helemaal geweldig, m'n oma ook een m'n ma ging vroeger ook graag achterop bij mn pa (zelfs naar Spanje).
Maarja nu nog dat papiertje halen (heb wel al op mn kawa gereden *D ).
 
Nix zeggen, motor voor de deur zetten en breed grijnzen. De rest gaat vanzelf. Echt waar.
 
Mijn moeder organiseerd motortochjes en ze wil haar rijbewijs gaan halen :]
Toen ik het vertelde dat ik mijn motorrijbewijs wilde gaan halen dacht ze er net zo over.
Het went wel hoor.
Nu heeft ze zelfs "ruzie" met m'n vriend omdat hij zat te twijfelen tussen een ninja en een srad.
En nu de knoop door heeft gehakt en een ninja gaat kopen terwijl ze srad zo mooi vond ;(
 
Of je moeder dit topic laten lezen :P

Ze zal wel gevleid zijn bij het idee dat je je d'r nog een beetje druk over maak ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan