Ja, maar dan hou je toch geen meer over? Kijk bv eens naar noord afrika.. daar zie je echt massa's en massa's peugeot 504 taxi's rondrijden. Daar komen geen nieuwe van bij, dus die moeten toch een keer op zijn zou je zeggen..Ze doen het niet.
Parasiteren op andere (donor)fietsen. En iedere 5k olie vervangen?Gewoon doorrijden.
Hmm, sterk.. zo had ik het nog niet bekeken.daarnaast zijn die speciale rubbertjes en schroefjes daar voor een paar cent te koop omdat ze daar gemaakt worden en wij er hier 10x te veel voor betalen maar het nergens anders aan kunnen komen.
ik weet niet waar jij was tijdens aardrijkskunde lessen, maar turkije is niet bepaald een 3de wereld land. en nee, ik kom niet uit turkije!ik heb niet heel veel ervaring als het op dit onderwerp aan komt
maar ben echt vaak in turkije geweest en heb daar ook dagelijk auto gereden in de periode dat ik daar was.
er is me opgevallen dat garages daar allemaal 2 a 3 hulpjes hebben (jochies van 10 tot 14 soms zelfs jonger). die hulpjes kunnen op die leeftijd al dingen doen die ervaren monteurs hier in Nederland nog nooit van gehoord hebben.
hier worden de onderdelen vaak meteen vervangen, terwijl ze dat daar op een hele simpele manier kunnen repareren.
wij willen hier echt alles perfect hebben en hun niet. ojah wat betreft die goedkope of imitatie onderdelen, ze hebben inderdaad olie daar waar ik nooit iets van heb gehoord ook zijn er veel lokale ateliers die onderdelen goedkoop produceren.
abBuzzer
Ja, maar dan hou je toch geen meer over? Kijk bv eens naar noord afrika.. daar zie je echt massa's en massa's peugeot 504 taxi's rondrijden. Daar komen geen nieuwe van bij, dus die moeten toch een keer op zijn zou je zeggen..
ik weet niet waar jij was tijdens aardrijkskunde lessen, maar turkije is niet bepaald een 3de wereld land. en nee, ik kom niet uit turkije!
Aha.. dat is dan gelijk een mooie bron van goedkope reservedelen. Oude CBtjes worden trouwens vast ook nog wel ergens in china gemaakt, die chinese brommertjes hebben tenminste ook nog ss50 blokjes.. dan zullen ze de zwaardere ook wel gebruiken.kloptnie
Productie van de P504 duurde in Europa in 1983
In Argentinie tot 2002
In Kenya & Nigeria tot 2008
In China tot begin dit jaar, 2009 dus, als pickup versie
En nu nog steeds in Iran, maar met een eigen carrosserie design.
De autowereld is blijkbaar ietsje groter dan Europa alleen ... maar we beseffen het niet.
Dan sta je wel vreemd te kijkenheb pas nog een verhaal gehoord van een taxichauffeur in Egypte.
tijdens een rit stopte ie opeens in de berm , kroop onder z,n taxi en draaide de aftapplug los.
daarna de filter eraf en liet alle olieshit weglopen .
haalde een nieuwe filter uit z,n koffer en monteerde die.
daarna 2 bussen olie in dat motorblok en starte om zo de rit met klant te vervolgen.
naderhand vertelde hij dat er om de 15K olie ververst moest worden .
daar hield ie zich dan ook precies aan.........
ik weet niet waar jij was tijdens aardrijkskunde lessen, maar turkije is niet bepaald een 3de wereld land. en nee, ik kom niet uit turkije!
Bizar, het zijn toch niet echt bejaarde vrachtwagens. Maar er zit iig wel een dode-hoekspiegel opIk weet uit eigen ervaring in het midden-oosten dat de omstandigheden vaak niet al te best zijn, onderdelen niet beschikbaar en het technische vernuft niet altijd om over naar huis te schrijven is. zie onderstaande "werkplaats".
[afbeelding]
Bovenstaande + geen APK = Onderstaande resultaten.....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit was ongeveer een jaar geleden in Qatar, toch een land waar niet echt een gebrek aan geld is...
Verder is vooral in Afrika de handel in originele Caterpillar verpakkingen levendig. Ja, inderdaad alleen de originele verpakkingen ja. De inhoud echter is van dermate inferieure kwaliteit dat bv. de hydrauliek-olie je na een uurtje draaien om de oren spuit..... (ook mede het gevolg van de supply strategy van Caterpillar zelf)
Ik weet uit eigen ervaring in het midden-oosten dat de omstandigheden vaak niet al te best zijn, onderdelen niet beschikbaar en het technische vernuft niet altijd om over naar huis te schrijven is. zie onderstaande "werkplaats".
[afbeelding]
Bovenstaande + geen APK = Onderstaande resultaten.....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit was ongeveer een jaar geleden in Qatar, toch een land waar niet echt een gebrek aan geld is...
Verder is vooral in Afrika de handel in originele Caterpillar verpakkingen levendig. Ja, inderdaad alleen de originele verpakkingen ja. De inhoud echter is van dermate inferieure kwaliteit dat bv. de hydrauliek-olie je na een uurtje draaien om de oren spuit..... (ook mede het gevolg van de supply strategy van Caterpillar zelf)
ik weet niet waar jij was tijdens aardrijkskunde lessen, maar turkije is niet bepaald een 3de wereld land. en nee, ik kom niet uit turkije!