Hoe wordt je Rossi ?

IzZa

Die hard MF'er
8 mrt 2004
928
0
Alkmaar
Zoals de topictitel al zegt vroeg ik me af hoe je Rossi kunt worden.

Wat moet je allemaal doen en kunnen om te racen in het Rossi-klassement?
Een soort van : Mijn A-B-C naar het Rossi-schap of Rossi voor Dummies ;)

Welke andere zaken spelen een rol zoals: leeftijd, gewicht, geld etc?

Vast bedankt voor de reacties :}



(btw heerlijk weer om ff te rijden nu :X )
 
Leeftijd : 10 jaar is ongeveer de maximum om te beginnen ( denk dat je daar al afvalt :P )
Geld : kijk bovenstaande , en neen dat is dan niet op puchjes van 500 euro :P
Gewicht maakt eigenlijk niet zo heel veel uit als het maar tussen de 55 en 72 ofzo schommelt zal het wel goed komen maar bovenstaande zijn waarschijnlijk al mislukt ( anders : ga eens weg van dit forum puberaal mannetje :+ ) dus forget about it ;)
 
Leeftijd : 10 jaar is ongeveer de maximum om te beginnen ( denk dat je daar al afvalt :P )
Geld : kijk bovenstaande , en neen dat is dan niet op puchjes van 500 euro :P
Gewicht maakt eigenlijk niet zo heel veel uit als het maar tussen de 55 en 72 ofzo schommelt zal het wel goed komen maar bovenstaande zijn waarschijnlijk al mislukt ( anders : ga eens weg van dit forum puberaal mannetje :+ ) dus forget about it ;)

Bedankt he!

Ben trouwens sinds een paar dagen officieel geen puberaal mannetje meer maar 100% volwassen *D *D


Geld speelt dus ook een rol. Kunnen jullie een indicatie geven? 10.000 50.000 100.000 ???
 
Bedankt he!

Ben trouwens sinds een paar dagen officieel geen puberaal mannetje meer maar 100% volwassen *D *D


Geld speelt dus ook een rol. Kunnen jullie een indicatie geven? 10.000 50.000 100.000 ???
Phh geld van de ouders en pak dat er in rossi echt wel 100 000 of meer is gekropen voor hij alle kosten ( ! dus niet verdienen ) deruit kreeg via sponsers en dergelijke ( veronderstel ik ken niet echt rossi zijn levensverhaal , dit is in elk geval bij de meeste zo ) .
Overlaatst toch zon topic geweest over zon 12 jarig mannentje dat meedeed in de 600 cc klasse , kijk zon mensen maken echt nog een kans om ooit goed te worden , als je er op latere leeftijd mee begint denk ik echt dat het bijna onhaalbaar is .
 
Stel dus dat je op een circuit maakt niet uit welke...een te gekke tijd neerzet en toevallig wordt gespot door iemand en zo in het wereldje ingaat is niet mogelijk of gangbaar ?
 
Leeftijd : 10 jaar is ongeveer de maximum om te beginnen ( denk dat je daar al afvalt :P )
Geld : kijk bovenstaande , en neen dat is dan niet op puchjes van 500 euro :P
Gewicht maakt eigenlijk niet zo heel veel uit als het maar tussen de 55 en 72 ofzo schommelt zal het wel goed komen maar bovenstaande zijn waarschijnlijk al mislukt ( anders : ga eens weg van dit forum puberaal mannetje :+ ) dus forget about it ;)

vergeet niet een papa die coureur is geweest :)
 
heel vroeg beginnen en veel geluk hebben en geld en het belangrijkste veeeeeeel talent
 
Mensen kom op serieuse reacties :] :]

- Doe mee aan een TOMS cursus
- Haal je racelicentie op
- Ga ZAC, KNMV cup etc rijden en win daar iedere race
- Ga juniorstock rijden en win daar iedere race, zorg voor media aandacht
- Zorg dat je in de supersport 600 terecht komt en win daar alles, met media en sponsoren, zorg dat je testrijder wordt voor een fabriek, moet nu wel lukken
- Zorg dat je in een team voor de GP komt, met zo'n achtergrond moet dat wel lukken.

Succes!
 
- Doe mee aan een TOMS cursus
- Haal je racelicentie op
- Ga ZAC, KNMV cup etc rijden en win daar iedere race
- Ga juniorstock rijden en win daar iedere race, zorg voor media aandacht
- Zorg dat je in de supersport 600 terecht komt en win daar alles, met media en sponsoren, zorg dat je testrijder wordt voor een fabriek, moet nu wel lukken
- Zorg dat je in een team voor de GP komt, met zo'n achtergrond moet dat wel lukken.

Succes!

Bedankt voor je reactie. Maar moet ik me niet eerst een circuit motor aanschaffen???
 
Als ik goed begrijp wat je wil bereiken heb je minstens het volgende nodig:

- deelname aan een of ander merkencup => moet je de betreffende cupmotor aankopen
- zoniet je eigen fiets => beginnen met polyester kuip : ongeveer 750 euro
- degelijke motoruitrusting (ééndelig leder en rugbeschermer ong 850 euro)
- extra set velgen (750 euro voor tweedehandse)
- goede regenbanden (250 per set)
- aanhanger + trekhaak + riemen (1250 euro)
- sleutelgerei (500 voor minimum materiaal van professionele kwaliteit)
- inschrijvingsgeld (vb Club MET, endurance: 888 euro per seizoen)
- benzine voor heel seizoen (ong 150 liter)
- vijf bandensets (1250 euro)
- setje remblokken (80 euro)

= totaal is: 6720 euro ZONDER dat je eigen fiets in rekening is gebracht

reken hierbij nog eens dat er in de racerij sowieso altijd wel wat fout gaat en dat meestal ook weer duur is

Een internationaal team zal veeleer geinteresseerd zijn in een jonge talentvolle racer én liever een Italiaan, Amerikaan, Spanjaard of Brit op zen motor zetten, omdat de return voor sponsors en fabrikanten veel groter is in die landen waar motorsport even belangrijk is als voetbal, judo en tennis.

Heb deze informatie uit het magazine 'Motor Wereld', 5, 9e jaargang, maand Juli 2003

greetz,

Bas
 
Ja, voor de mensen die de vraag letterlijk opvatten zal ik m even anders formuleren:

Wat moet er gedaan worden voordat je kunt meedoen aan motorraces zoals de WK Superbike?

Zo logischer? Of nog steeds :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan