Hoe wordt je Rossi ?

- Doe mee aan een TOMS cursus
- Haal je racelicentie op
- Ga ZAC, KNMV cup etc rijden en win daar iedere race
- Ga juniorstock rijden en win daar iedere race, zorg voor media aandacht
- Zorg dat je in de supersport 600 terecht komt en win daar alles, met media en sponsoren, zorg dat je testrijder wordt voor een fabriek, moet nu wel lukken
- Zorg dat je in een team voor de GP komt, met zo'n achtergrond moet dat wel lukken.

Succes!
:^

Zie eerst maar 's in de S4 van de ZAC te komen :)
 
Hoe kom je in het Nederlands elftal... :X

Talent, talent en nog eens talent! Je komt dan vanzelf 'boven drijven'...
 
Ja, voor de mensen die de vraag letterlijk opvatten zal ik m even anders formuleren:

Wat moet er gedaan worden voordat je kunt meedoen aan motorraces zoals de WK Superbike?

Zo logischer? Of nog steeds :X

Ik denk dat je vraag dan hierboven voldoende beantwoord is. Zelfs het kostenplaatje is al uiteengezet. Doe eerst eens een circuitdag, dan weet je tenminste een beetje hoe het rijden daar is. Als je dat leuk vind kun je ook eens gaan kijken bij de ZAC of KNMV-Cupraces. Om hier aan mee te doen moet je wel eerst een licentie halen (voor KNMV-Cup iig, ZAC weet ik niet). Als je lef en doorzettingsvermogen hebt, kun je best in deze klassen gaan rijden. Als dan blijkt dat je echt goed bent kun je door naar de ONK's (Open Nederlandse Kampioenschappen). Maar om aan de top (EK en WK niveau) te komen is toch heel wat meer nodig, vooral geld en talent.
 
Als ik goed begrijp wat je wil bereiken heb je minstens het volgende nodig:

- deelname aan een of ander merkencup => moet je de betreffende cupmotor aankopen
- zoniet je eigen fiets => beginnen met polyester kuip : ongeveer 750 euro
- degelijke motoruitrusting (ééndelig leder en rugbeschermer ong 850 euro)
- extra set velgen (750 euro voor tweedehandse)
- goede regenbanden (250 per set)
- aanhanger + trekhaak + riemen (1250 euro)
- sleutelgerei (500 voor minimum materiaal van professionele kwaliteit)
- inschrijvingsgeld (vb Club MET, endurance: 888 euro per seizoen)
- benzine voor heel seizoen (ong 150 liter)
- vijf bandensets (1250 euro)
- setje remblokken (80 euro)

= totaal is: 6720 euro ZONDER dat je eigen fiets in rekening is gebracht
Ennuh... een helm, handschoenen, laarzen, .....
 
Mensen kom op serieuse reacties :] :]

Stel eerst ff een serieuse vraag :+

Zonder gekheid, je kunt je nooit vergelijken met een Rossi ( of welke willekeurige MotoGP coureur dan ook ). Je had de vraag iets anders moeten formuleren. Bijvb: hoe kan ik in het segment van: Rene Winkel, Bas Winkel etc. komen?? Hoeveel geld, talent, sponsors etc. Ik denk dat je dan betere reacties had gekregen.








Maar vooruit, succes met het bereiken van je Rossi status.
 
Stel eerst ff een serieuse vraag :+

Zonder gekheid, je kunt je nooit vergelijken met een Rossi ( of welke willekeurige MotoGP coureur dan ook ). Je had de vraag iets anders moeten formuleren. Bijvb: hoe kan ik in het segment van: Rene Winkel, Bas Winkel etc. komen?? Hoeveel geld, talent, sponsors etc. Ik denk dat je dan betere reacties had gekregen.








Maar vooruit, succes met het bereiken van je Rossi status.

Zie mijn eerdere post:

Ja, voor de mensen die de vraag letterlijk opvatten zal ik m even anders formuleren:

Wat moet er gedaan worden voordat je kunt meedoen aan motorraces zoals de WK Superbike?

Zo logischer? Of nog steeds
 
Zie mijn eerdere post:

Ja, voor de mensen die de vraag letterlijk opvatten zal ik m even anders formuleren:

Wat moet er gedaan worden voordat je kunt meedoen aan motorraces zoals de WK Superbike?

Zo logischer? Of nog steeds

Heb ff gegoogled omdat ik wel nieuwsgierig was naar het antwoord op je eerste vraag:

2004: Gauloises Fortuna Yamaha Team, MotoGP World Championship

2003: MOTOGP WORLD CHAMPION

2002: MOTOGP WORLD CHAMPION

2001: 500 MOTOGP WORLD CHAMPION
Winner Suzuka Eight Hours

2000: 2nd, 500 MotoGP World Championship

1999: 250 GP WORLD CHAMPION

1998: 2nd, 250 MotoGP World Championship

1997: 125 GP WORLD CHAMPION

1996: 9th, 125 MotoGP World Championship

1995: 125cc Italian Champion
3rd - 125 cc European Championship

1994: 125cc Italian Sports Production Champion

First race: 1991

Date of birth: 16.02.1979

Met name de geboortedatum in combinatie met zijn eerste race en kampioenschap is wel veelzeggend denk ik...
 
Daarom was de vraag ook niet letterlijk bedoeld want een tweede Rossi worden is niet haalbaar tenzij er een tijdmachine op marktplaats.nl toevallig te koop staat *D
 
1: talent
2: veel geld
3: contacten
4: veel lef hebben...en niet bang zijn om te vallen
5: doorzettingsvermogen en de wil om te winnen...wat er ook gebeurt
 
Als je je deze vraag nu steld is het al véél te laat.

Rest enkel nog een extreme make-over.

(je hebt zeker ook aan Idols meegedaan maar bent in een voorronde afgevallen?)
 
Als je je deze vraag nu steld is het al véél te laat.

Rest enkel nog een extreme make-over.

(je hebt zeker ook aan Idols meegedaan maar bent in een voorronde afgevallen?)

Hoe raad je het?!

Pssttt, niet verder vertellen he! :+
 
talent is niet zo nodig denk ik. Wel om Rossi te worden en die is ook erg goed. Maar om in de Gp's te rijden hoef je niet direct ovet extreem veel talent te beschikken. Vroeg beginnen is volgens mij veel belangrijker. Racen kun je veel meer "aanleren"dan bijvoorbeeld goed voetballen. tenminste dat denk ik.

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat er ergens op de wereld mensen zijn die in potentie sneller zijn dan Rossi. Die mensen hebben echter nooit de kans gekregen of zich niet geinterreseerd voor motorsport. Eeen voorbeeld is Robert Doornbos in de Formule3000 (auto's) Hij was op weg om een toptennisser te worden en dat ging goed hij ging een keer kijken bij de F1 en dacht dat wil ik ook en werd F3 en nu F3000 coureur... als die nooit bij die F1-race was gana kijkenb had ie nu op wimbledon gestaan.
 
antwoord; NIET!!! Je kan doen wat je wilt, Rossi zal je nooit worden.

Of je moet ook een natuurtalent zijn die zo snel groeit als Rossi doet, want die gozer heeft hoogtes bereikt die anderen nooit zullen halen.

Maak je geen illusies. Op het laddertje van motorrijden kom je gewoon nooit verder dan een tree of 10 lager dan Rossi :X

Maar dat hoeft ook niet, ik vindt Haga ook nog steeds een genot om te kijken, en dat is ook geen Rossi ;)

Rossie beheerst z'n zaakjes gewoon veel beter en rijdt slimmere lijnen. Het is vaak maar een paar cm's maar het verschil is er....... :z
 
antwoord; NIET!!! Je kan doen wat je wilt, Rossi zal je nooit worden.

Of je moet ook een natuurtalent zijn die zo snel groeit als Rossi doet, want die gozer heeft hoogtes bereikt die anderen nooit zullen halen.

Maak je geen illusies. Op het laddertje van motorrijden kom je gewoon nooit verder dan een tree of 10 lager dan Rossi :X

Maar dat hoeft ook niet, ik vindt Haga ook nog steeds een genot om te kijken, en dat is ook geen Rossi ;)

Rossie beheerst z'n zaakjes gewoon veel beter en rijdt slimmere lijnen. Het is vaak maar een paar cm's maar het verschil is er....... :z

DAT VAN DIE SLIMMERE LIJNEN WILT IE NOG WEL EENS VERGETEN GELOOF IK, MAAR HOE DAN OOK WEET IE HET TOCH WEER VOOR ELKAAR TE KRIJGEN!!!
 
Goede morgen allemaal ,

euh ... ik ben vorige week 45 geworden (en dus al min of meer volwassen) en heb een Wing met wel 1200 cc ... waar kan ik mij inschrijven ?? :]

Groetjes uit Brabant : Willem
 
mijn zoontje van 13 zn droom is om eem motorcoureur te worden...maar hij is nu al 170 en 60 kilo...ben bang dat zn droom in duigen gaat vallen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan