Hoeveel lessen?!?

Hoeveel lessen??

  • 0 tot 10

    Stemmen: 43 28,3%
  • 10 tot 15

    Stemmen: 45 29,6%
  • 15 tot 20

    Stemmen: 33 21,7%
  • 20 tot 25

    Stemmen: 18 11,8%
  • 25 tot 30

    Stemmen: 5 3,3%
  • meer dan 30

    Stemmen: 8 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    152
Ik ben 18 en nog bezig met de lessen, en ik las in een topic dat sommige mensen al na 10 lesjes geslaagd waren!! Ik heb nou de 19e les gehad,en heb nog een paar lesjes te gaan (ik moet 10 april afrijden).
Nu is de vraag: Hoeveel lessen hebben jullie allemaal gehad voordat jullie geslaagd waren??


Ik heb trouwens m'n autorijbewijs of lessen daarvoor nog niet.
 
Ik ben 18 en nog bezig met de lessen, en ik las in een topic dat sommige mensen al na 10 lesjes geslaagd waren!! Ik heb nou de 19e les gehad,en heb nog een paar lesjes te gaan (ik moet 10 april afrijden).
Nu is de vraag: Hoeveel lessen hebben jullie allemaal gehad voordat jullie geslaagd waren??


Ik heb trouwens m'n autorijbewijs of lessen daarvoor nog niet.

12 lessen van een uur. Khad mijn auto-rbw al.
 
Ik had ook m'n rijbewijs al...

Had iets van 23 lessen gehad toen ik ziek werd, heb twee weken in het ziekenhuis gelegen en daarna zowat een maand thuis, nog niet in staat om te rijden. Toen was precies mijn examen geplant, en dat *** CBR wou niet m'n geld terug geven, dus toch maar even snel in 2 dagen 4 lesjes gedaan, maar voor mijn gevoel onvoorbereid mijn examen gedaan, was veel te onzeker en daar ben ik op gezakt toen. Toen weer iets van 15 lessen gedaan om het vertrouwen weer terug te winnnen en goed het gevoel voor die motor (hij ook net twee nieuwe motoren gekocht) te krijgen. Tweede keer wel het examen gehaald. Denk alles bij elkaar iets tussen de 40 of 50 lessen gehad... over een periode van 11 maanden...

Bij mij heeft dus door het feit dat ik er zowat 6 weken uit ben geweest veel langer geduurd dan voor mijn gevoel noodzakelijk was...

Denk dus niet dat het aantal rijlessen iets kan vertellen of je al klaar bent om examen te doen. Denk dat dat bij iedereen anders is, afhankelijk van hoe snel je het oppikt. Ik had overigens ook al mijn auto rijbewijs.
 
9 en een halve les :) van een uur p.s. had mn autorbw al wel. (Had al wel 3 jaar schakelbrommer gereden en in Twenthe afgereden dus dan is < 10 te halen
 
Een aantal zaken spelen wel mee:
- heb je al rijervaring
- hoe lang geleden je afgereden hebt
- hoe oud je bent
- waar je afgereden hebt
- en vast nog wel meer
 
17 lessen, met autorijbewijs en schakelbrommer-ervaring. De meeste lessen had ik in de laatste drie weken voor het examen.
 
Hmm lekker snel allemaal :)

Hoop dat het bij mij ook mee gaat vallen.
Heb pas net 2 lessen gehad trouwens, maar ik heb al wel 5 jaar m'n autorijbewijs, rijd zo'n beetje 500 km per week en ik heb vroeger jaren op een MB rondgereden. Hopelijk scheelt dat wat :)
 
nooit op een brommert gereden, wel belachelijk veel km's per jaar met de auto.
Direct na de 1e les examen aangevraagd, ideetje van m'n instructeur, en daar het aantal lessen op aangepast. Uiteindelijk met 9 lessen geslaagd (met een coulante examinator: "het ging niet geweldig, maar ik kan wel zien dat het kunt").
Eind mei examen aangevraagd, begin oktober mocht ik pas afrijden.
 
Ben in 12 lessen geslaagd :] Maar heb daarvoor wel 1 jaar op een 80cc 6bakbrommer gereden!Telt dat ook als lessen??Ja?Dan heb ik zo'n 200+ lessen gehad,lol.
 
ik ben nu aan et lessen en kom als et goed is op 12 lessen uit.
ben 18 en heb geen autorijbewijs,heb wel schakelbrommer gereden en rij wel een goldwing op mijn werk *D
 
Kreeg rbw gratis bij een pak wasmiddel (en rij dan ook als een dweil :+ )
 
1e examen na 14 lessen, gezakt voor het te hard langs zijstraten rijden '( . 2e examen na 21 lessen, gezakt wegens het tonen van te weinig initiatief (lees: te zacht langs zijstraten) |( . Daarna was m'n geld op dus heeft het 2,5 jaar geduurd voor ik weereens begon met lessen. Nu weer 6 lessen gehad (totaal dus 27) en ik denk dat ik er nog een stuk of 10 neem. 13 mei afrijden! :]
 
In één keer geslaagd en 18lessen, na 5 lessen heb ik het aangevraagd alleen door de lange wachttijden voordat ik kon afrijden ben ik gewoon doorgegaan met 2 lessen in de week, dus toen zat ik al gauw op 18lessen alvorens ik ging afrijden.

Theorie ook in 1x gehaald zonder lessen, alleen boek paar keer lezen (1 fout)
 
auto: 17 lessen, 1e keer geslaagd. (1991)
motor: 9 lessen, 1e keer geslaagd. (1992)
 
Terug
Bovenaan Onderaan