Hoeveel lessen?!?

Hoeveel lessen??

  • 0 tot 10

    Stemmen: 43 28,3%
  • 10 tot 15

    Stemmen: 45 29,6%
  • 15 tot 20

    Stemmen: 33 21,7%
  • 20 tot 25

    Stemmen: 18 11,8%
  • 25 tot 30

    Stemmen: 5 3,3%
  • meer dan 30

    Stemmen: 8 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    152
Ik heb 15 lessen gehad.
Ik had wel al 2.5 jaar mijn autorijbewijs en
ook al geregeld op de motor van pa gereden (je kent dat wel: "ga jij ff tanken")
 
Motorrijbewijs 1 les van 2 uur op maandagavond en dinsdag's examen O-)
Autorijbewijs 14 lessen.
Groot rijbewijs 12 lessen.

Bij net motorrijbewijs wel een kleine aanwijzing: Ik heb 3 maanden(jaja dat kon toen nog) met een oefenvergunning ronggereden.

Ow ja, totale kosten voor alles:
A rijbewijs Fl 125,00
BE rijbewijs Fl 975,00
CD rijbewijs Fl 2100,00 (3x op geweest)
 
Laatst bewerkt:
18 stuks a 1 uur hier. Met koekblik rijbewijs & schakelbrommert ervaring.
eerste keer (na 13e les) (terecht)gezakt.

Heb tussen les 4 en les 5 overigens een 5 weekse "pauze" gehad.
Ik zat aanvankelijk bij een andere rijschool, en ben ontzettend afgeknapt op die oetl#! van een instructeur. Kijk, dat iemand gedurende de hele rijles tegen me blijft kankeren vind ik prima, zolang ik er maar wat van leer. Maar als ik vraag: wat deed ik nou verkeerd, en wat kan ik doen om het beter te doen? en ik krijg als antwoord: "Je moet gewoon doen wat ik zeg!" dan zakt mijn spreekwoordelijke motorbroek af. Toen ik bij les 4 precies deed wat ie zei ("Je moet niet zo voorzichtig zijn, maar gewoon zelfvertrouwen hebben en gewoon tussen die pionnen slalommen"), daardoor ten val kwam, en een hele uitbarsting aan moest horen dat ik zijn mooie motor had beschadigd, heb ik hem ter plekke achtergelaten met zijn rotfiets en ben naar huis gegaan (was gelukkig niet zo ver 8-) ) En besloot toen nooooooit meer op een motor te stappen.
Gelukkig duurde die staat van verstandsverbijstering niet zo erg lang, en 5 weken later meldde ik me bij een andere rijschool met de woorden: "Ga jij ook tegen me kankeren?"
Antwoord: "Nou reken maar! maar je gaat hier wel als motorrijder weg"
13 weken later kon ik constateren dat ie gelijk heeft gehad :)
 
Koekblikrijbewijs: Anwb spoedcursus, 7 dagen.
Motor: 5 lessen, waarvan 2 alleen bijzondere verrichtingen.
Dat was een jaar na de auto zeg maar.

Ik haalde mijn motorrijbewijs op mijn 19e, maar reed sinds mijn 15e op alle mogelijke schakelbrommers. Deze heb ik ook allemaal uit- en in elkaar gehad, dus ik was ook al erg vertrouwd met de techniek.
(Maar ook met de snelheid; een Zündapp kan héél hard...)

Ik heb begrepen dat een goed gemiddelde voor de motor ongeveer 20 lessen is als je al een autorijbewijs hebt, en ongeveer 30 tot 35 zonder.

Succes met afrijden 10 april!
 
Auto: *tig lessen (tel kwijt geraakt :) ), in twee keer geslaagd
Motor: 14 uur (tien lessen), in één keer geslaagd
(edit: rijbewijs A in november 2002 gehaald)
 
Laatst bewerkt:
Wel even reeel zijn:

10 jaar terug was het vast makkelijker :) Dus ik zou zeggen degene die hem in de afgelopen drie jaar hebben gehaalt!

Motor eerst gedaan.

20 lessen van een uur voor de motor.
20 lessen van 50 minuten voor de auto.

totaal: 2000 € incl. pas-foto`s, uitrekels, theorie enz.

Alles in 1 x gehaald; pratijk & theorie
 
13 lessen eerste keer gezakt na negen lessen (gaf gas op de invoegstrook om voor een vrachtauto te komen, werd niet op prijs gesteld) Was op eigen motor naar CBR gekoemen omdat mijn lesmotor daar stond i.v.m. voorafgaand examen. Was geloof ik ook niet zo'n goede set, maarjah zal je een worst zijn als je 18 bent.
 
Was op eigen motor naar CBR gekoemen omdat mijn lesmotor daar stond i.v.m. voorafgaand examen. Was geloof ik ook niet zo'n goede set, maarjah zal je een worst zijn als je 18 bent.


LOL!! :P
Kreeg je er veel van te horen dan?
 
1e keer afrijden 11 lessen, alleen toen door zenuwen gezakt, daarna met 17 lessen geslaagd.. had verder nog geen rijbewijs...

Ging wel her en der met mijn pa naar parkeertreintje om te oefenen op zijn motor (vanaf mijn 14e ofzo), en verder jaartje mt5 gereden :)
 
auto: 19 lessen en 1e keer geslaagd.
motor: 7 lessen á 1 uur per les en 1e keer geslaagd, ben trouwens met afrijden helemaal niet op de snelweg geweest :P
 
Ik heb 20 lessen gehad van 45 minuten

Afrijden met heel veel wind, maar gelukkig werd het examen niet uitgesteld,
en ik ben de eerste keer geslaagd *D
 
Mmm,
Het is alweer ff geleden. M'n autorijbewijs had ik 3 weken nadat ik 18 was in 4 lessen (kostte toen ong. € 5,- = f 11,50 per les. Dat was in 1973!
Met m'n motor ging het wat trager: 7 lessen (incl. examenuur)voor f 35,- p/u in 1990.
 
Terug
Bovenaan Onderaan