Zoals ookal te zien in mijn 400 topic, heb ik inmiddels al weer een tijdje een CB500K1.
Niet direct herkenbaar als K1 door de grabrail en de K2 tank maar toch.
Eerst maar eens de olie, filter, remvloeistof en lichtfilter vervangen en toen rijden. Dat was niet zo'n succes eigenlijk... Het trok voor geen meter, niet aan de praat te krijgen. Dus eerst heb ik de carbs er maar eens afgehaald. Nu dacht ik dat een 400 een drama was maar bij een 500 is het helemaal een enorm gepiel.
Maar tot mijn stomme verbazing waren de carbs brandschoon en alle spoeiers perfect in orde. Na enig meten bleek de vlotterhoogte niet goed. Deze heb ik bijgesteld en nu loopt hij als de brandweer!
De tank is helaas wat minder door een lekkende tankdop die waarschijnlijk al jaren heeft gezorgd voor benzine over de tank. De dop heb ik natuurlijk direct vervangen maar de toplaag is in de jaren flink aangetast:
Heel voorzichtig poetsen met commandant help wel maar het is wel tricky en het groen schijnt er zo her en der lichtjes doorheen. Dus heeft er iemand nog een mooie K1 tank over?
Vervolgens heb ik een donorfietsje gescoord voor weinig met originele 4in4s en nog wat leuke goodies
Zo van een afstandje leken ze best aardig maar van dichtbij...
Ik heb er nu toch meerdere middagen bloedig op zitten poetsen en nu lijkt het best ok zolang je maar niet te dichtbij komt
Binnenkort ga ik deze er dus maar eens opzetten en dan ook eens nadenken of ik er weer een K1 van wil maken zonder grabrail en of ik nog wat aan de tank ga doen. Zo staat hij er nu bij, met inmiddels K1 zadel:
Niet direct herkenbaar als K1 door de grabrail en de K2 tank maar toch.
Eerst maar eens de olie, filter, remvloeistof en lichtfilter vervangen en toen rijden. Dat was niet zo'n succes eigenlijk... Het trok voor geen meter, niet aan de praat te krijgen. Dus eerst heb ik de carbs er maar eens afgehaald. Nu dacht ik dat een 400 een drama was maar bij een 500 is het helemaal een enorm gepiel.
Maar tot mijn stomme verbazing waren de carbs brandschoon en alle spoeiers perfect in orde. Na enig meten bleek de vlotterhoogte niet goed. Deze heb ik bijgesteld en nu loopt hij als de brandweer!
De tank is helaas wat minder door een lekkende tankdop die waarschijnlijk al jaren heeft gezorgd voor benzine over de tank. De dop heb ik natuurlijk direct vervangen maar de toplaag is in de jaren flink aangetast:
Heel voorzichtig poetsen met commandant help wel maar het is wel tricky en het groen schijnt er zo her en der lichtjes doorheen. Dus heeft er iemand nog een mooie K1 tank over?
Vervolgens heb ik een donorfietsje gescoord voor weinig met originele 4in4s en nog wat leuke goodies
Zo van een afstandje leken ze best aardig maar van dichtbij...
Ik heb er nu toch meerdere middagen bloedig op zitten poetsen en nu lijkt het best ok zolang je maar niet te dichtbij komt
Binnenkort ga ik deze er dus maar eens opzetten en dan ook eens nadenken of ik er weer een K1 van wil maken zonder grabrail en of ik nog wat aan de tank ga doen. Zo staat hij er nu bij, met inmiddels K1 zadel: