Honda Forza 350

ik hoor ook wel eens dat sommige met poolse platen rond rijden voor een paar honderd te koop met jouw chassis nr op het poolse kenteken bewijs.. dus als je aan de kant word gezet bij een algemene controle is er weinig aan de hand , ze kijken dan niet meer op chassis nr in de RWD database.

maar of dat nou verstandig is?, kan beter gewoon normaal rond rijden heb je ook geen gedoe
Je kan inderdaad beter gewoon normaal rondrijden en accepteren dat je toch nu en dan wel eens een boete in de bus krijgt. Ik boek die als autobelasting.
 
ik hoor ook wel eens dat sommige met poolse platen rond rijden voor een paar honderd te koop met jouw chassis nr op het poolse kenteken bewijs.. dus als je aan de kant word gezet bij een algemene controle is er weinig aan de hand , ze kijken dan niet meer op chassis nr in de RWD database.

maar of dat nou verstandig is?, kan beter gewoon normaal rond rijden heb je ook geen gedoe
Dat is onverstandig. Ik probeer altijd aan de Max snelheid te houden. Toch gebeurd het mij ongeveer 1 x per 3 jaar dat ik ergens geflits wordt a pakweg 69 € . Gelukkig geen hoge boetes en inbeslagnames. Kleine boetes horen beetje bij het rijden zeker met een motor als het maar niet uit de hand loopt. Mijn rijbewijs is me meer waard. Tja en om nou met een vals kentekenbewijs te rijden zou ik al helemaal niet aan beginnen.
 
Dat is onverstandig. Ik probeer altijd aan de Max snelheid te houden. Toch gebeurd het mij ongeveer 1 x per 3 jaar dat ik ergens geflits wordt a pakweg 69 € . Gelukkig geen hoge boetes en inbeslagnames. Kleine boetes horen beetje bij het rijden zeker met een motor als het maar niet uit de hand loopt. Mijn rijbewijs is me meer waard. Tja en om nou met een vals kentekenbewijs te rijden zou ik al helemaal niet aan beginnen.
je heb helemaal gelijk ,, beter save than sorry
 
Hoe'st ondertussen met de Forza rijders? Al iemand met een hoge kilometerstand en/of rare problemen?

Ik krijg het ding maar niet uit mijn hoofd als volgende motor......
 
Ik heb iets meer dan 5800 km sinds juni 2020, verbruik tussen de 1 op 26 en 1 op 34 waarbij 1 op 26 bijna alles snelweg is en 1 op 34 puur binnendoor
 
Bijna 3000 km sinds september 2021. Echt een heerlijke scooter om te rijden. Laatste rit was maandagochtend na de nachtdienst met -2 graden. Geen probleem mede door handvat verwarming. Verbruik zit nu op ca 1:24,5. Ben wel met 120 kg niet de lichtste en koud weer speelt ook mee. In September zat ik op 1:28. Zo te zien blijft het droog (en dus bij -1 geen glad wegdek) dus kunnen we morgen vroeg weer met de Forza op ochtenddienst.
 
Laatst bewerkt:
Hoe'st ondertussen met de Forza rijders? Al iemand met een hoge kilometerstand en/of rare problemen?

Ik krijg het ding maar niet uit mijn hoofd als volgende motor......

Enige problemen die ik ondervonden heb in het verleden waren een defecte handvatverwarming (lijm had gekke dingen gedaan), een topkoffer die op mijn zenuwen werkte en de tractiecontrole die mijn voeten uithangt.

Handvatverwarming is gratis en zonder mopperen perfect vervangen van zodra de onderdelen binnen waren. Topkoffer wou bij warm weer niet altijd dicht maar is normaal verholpen door extra smeren van het slot. Momenteel durft de sensor van de tractiecontrole soms nog wel eens tilt slagen (waarschuwingslampje blijft branden) maar heeft absoluut geen invloed op het rijden. Vaak gaat deze na een dagje of twee vanzelf weer uit. Heeft dit eigenlijk enkel als ie lekker smerig is dus waarschijnlijk ligt dit laatste enkel aan mij en moet ik hem vaker poetsen in de winter. Ze gaan hem even uitlezen bij het volgende onderhoud.

Verder doet hij het super en kan ik de Forza 350 alleen maar aanraden als je een goede motorscooter zoekt. Ben zelf aan het overwegen om de mijne van de hand te doen (financiële redenen) maar hij is zo leuk om te rijden dat het er maar niet van komt. En ja, het is een Honda. Die dingen kunnen tegen een stootje en service is top tot nu toe.
 
Bedankt voor je update!

Ik blijf maar twijfelen. Aan de ene kant heb ik genoeg van snelle motoren in een land waar steeds meer snelheidsbeperkingen zijn (en dat is in Vlaanderen volgens mij niet veel beter dan in Nederland), maar aan de andere kant vind ik mijn huidige motor (vooral die V4 VTEC) waanzinnig lekker rijden, zeker op de langere afstanden. Vorig jaar september bijvoorbeeld nog 8 dagen vakantie gepakt en naar Spanje op en neer gereden, dat kan vast met een Forza ook, maar of dat net zoveel plezier geeft weet ik niet.....

Wel vervelend dat je wellicht je Forza om financiële redenen weg moet doen. Sterkte en wijsheid met de beslissing.
 
Klopt helemaal, die snelheidsbeperkingen maken het rijden oervervelend. Niets geeft een rotter gevoel dan constant je pols in bedwang te moeten houden. Je hoeft je er natuurlijk niet aan te houden maar heb persoonlijk geen zin in boetes en gedoe.

Heb altijd motoren gehad die rond de 700-750CC zaten (nog niet erg zwaar dus) en merkte dat dit echt al overkill was voor alles behalve joyrides en vakantietripjes. De Forza is best een alleskunner op dat vlak. Niet te irritant voor woon-werkverkeer en files en best wel leuk om mee rond te snorren. Echt een aangenaam blokje. Ik zou er zonder twijfelen vakanties mee rijden zonder angst dat het wat saai zou aanvoelen op een motorscooter. Dit is natuurlijk wel persoonlijk en een motorscooter is geen motor en andersom.

Moet wel zeggen dat de Forza zoveel praktischer is op alle vlakken dan een motor. Dat heeft bij mij de doorslag gegeven om het eens te proberen. Tot op heden nog geen spijt van gehad. Praktisch klinkt zo saai maar in de praktijk is het gewoon een andere manier van genieten. Ik zou zeggen ga zoveel mogelijk testrijden met verschillende motorscooters of huur er eens enkelen om mee uit te nemen. Je merkt snel wel of je deze te saai gaat vinden. ;)
 
Dat een Forza in de stad altijd voorop rijd is wel duidelijk, maar wat doet ie in een groep motoren ??
 
Ik heb net de 6000 km grens gepasseerd en ondanks het een 300 cc model is ben ik nog steeds uiterst tevreden.
Ik rij met plezier er mee en als het weer het toelaat neem ik liever mijn scooter dan mijn auto ondanks dat ik dan eerst mijn motorpak moet aantrekken.
 
1651913617284.png


zomaar een plaatje ,, erg mooi
 
Iemand een idee waar deze extra schakelaar op 2022 model voor is?
Rechts staat "sel"
Is dat misschien voor het Honda Smartphone Voice Control Systeem?
Honda-Forza350_2022-Mat-Pearl-Pacific-Blue.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan