Honda Forza 350

Vandaag op een forza 350 plaatsgenomen bij de dealert.
Welke dwaas heeft dat knoppenkastje onder het linker handvat bedacht?!?!
gebruik het ook niet maar heb er geen last van , kom er nooit tegenaan tijdens het rijden / manouevreren , ze hadden beter verwarmde handvatten standaard geplaatst .
 
@voodoo ik had ook interesse in de Forza 350 maar zat ook met mijn knie tegen het kastje.
ikke nog nooit , zelfs niet met de dikke kniebeschermers van mijn Dainese pak , moet eventueel toch mogelijk zijn om te verwijderen want er lopen er ook zonder dat "bakske"
 
Vandaag mijn Forza opgehaald, was prima weer om hem in te rijden :)
 

Bijlagen

  • CD4DD008-960A-4BD8-B686-7E9878583092.jpeg
    CD4DD008-960A-4BD8-B686-7E9878583092.jpeg
    168,8 KB · Weergaven: 61
Vandaag mijn Forza opgehaald, was prima weer om hem in te rijden :)
De eerste beurt is echt belangrijk als ze het goed doen tenminste. Ik merkte zo rond de 2000km dat de topsnelheid iets minder werd en motorblok warmer. De kleppen zijn af fabriek iets ruimer ingesteld. Na inrijden is het meestal echt nodig om deze precies goed te zetten. Dan loopt ie nog mooier en nog iets zuiniger.
 
De eerste beurt is echt belangrijk als ze het goed doen tenminste. Ik merkte zo rond de 2000km dat de topsnelheid iets minder werd en motorblok warmer. De kleppen zijn af fabriek iets ruimer ingesteld. Na inrijden is het meestal echt nodig om deze precies goed te zetten. Dan loopt ie nog mooier en nog iets zuiniger.
Kleppen worden nooit bij de eerste beurt gesteld. Pas bij 24.000 km.
 
Ja dat klopt. Ik had de eerste 500/1000 km oliewissel niet meegerekend.
Maar als je pas bij 24.000km de variokap eraf haalt de luchtfilter ziet en de kleppen gaat stellen heb je spijt dat je het niet eerder hebt gedaan. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik begrijp ook niet goed waarom Honda dat volgens onderhoudsschema pas op 24.000km aangeeft. Misschien om een nieuwe scooter de eigenaar het gevoel te geven dat ie pas bij 24.000km hoeft terug te komen. Ik weet het niet. Het is echt eerder nodig.
 
Vandaag eindelijk het spatbord gemonteerd. Gaten boren gaat wat moeilijk , vanwege ruimte onder de buddy waar je moet boren .Gelukkig op mn werk een kleine haakse boormachine beschikbaar op luchtdruk.
Pasvorm is redelijk goed, voldoet waar het voor nodig is naar mijn idee

spatbord1.JPG
 

Bijlagen

  • spatbord2.JPG
    spatbord2.JPG
    317,7 KB · Weergaven: 28
Ja dat klopt. Ik had de eerste 500/1000 km oliewissel niet meegerekend.
Maar als je pas bij 24.000km de variokap eraf haalt de luchtfilter ziet en de kleppen gaat stellen heb je spijt dat je het niet eerder hebt gedaan. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik begrijp ook niet goed waarom Honda dat volgens onderhoudsschema pas op 24.000km aangeeft. Misschien om een nieuwe scooter de eigenaar het gevoel te geven dat ie pas bij 24.000km hoeft terug te komen. Ik weet het niet. Het is echt eerder nodig.
Bij Piaggio staat het stellen van de kleppen voorgeschreven op elke 20.000km. Dus de eerste keer op 20.000km. Misschien iets eerder dan wat Honda voorschrijft, maar dus zeker niet na enkele 1000 km.
 
Vandaag eindelijk het spatbord gemonteerd. Gaten boren gaat wat moeilijk , vanwege ruimte onder de buddy waar je moet boren .Gelukkig op mn werk een kleine haakse boormachine beschikbaar op luchtdruk.
Pasvorm is redelijk goed, voldoet waar het voor nodig is naar mijn idee

Bekijk bijlage 1821894
Heb je gaten in het spatbord moeten maken, of bedoel je op de scooter zelf omdat er geen schroeven op die plekken voorkomen?
 
Heb je gaten in het spatbord moeten maken, of bedoel je op de scooter zelf omdat er geen schroeven op die plekken voorkomen?
In het spatbord zitten al 2 gaten.
Op dezelfde plek op de scooter zitten 2 markeringen , daar moeten de gaten komen.
Bij het spatbord zijn 2 schroeven en 2 beugeltjes geleverd, deze beugeltjes gaan om het kunststof van de scooter heen.
 
In het instructieboekje staat bij de onderhoudsintervallen vermeld dat een eerste beurt op 6000 km dient uitgevoerd te worden.
Nu zei mijn dealer ivm de 5 jaar gratis garantie, dat een eerste onderhoudsbeurt op 1000 km is, vreemd want kan dit niet in de voorschriften vinden?

Iemand hier die me kan zeggen waarom ik de scooter moet aanbieden op 1000 km en of dit nadeling is wanneer ik het niet doe?
 
De eerste "beurt" bij 1000 km klopt dan wordt alleen de olie en oliefilter vervangen, tenminste dat was bij mijn Forza 300 en de volgende "echte" beurt is bij mijn Forza 300 bij 12000 km
 
Bedankt voor je reactie.
Aangezien het niet in het onderhoudsboekje staat vermeld, lijkt het wel of de dealer dit zelf aan de klant oplegt :+
Het gaat me niet zo zeer om de uitgave, maar eerder uit principe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan