Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Toch jammer dat de Rebel niet meer zo actief is hier vergeleken een aantal jaren geleden, mooie tijd toen beleefd met onze Rebel en ook nog wel eens meetingen bijgewoond
 
Helaas heeft Facebook een heleboel roet in het Motor-Forum leven gegooid ben ik bang.
En dat is inderdaad wel jammer, want dit is eigenlijk de place to be voor merk/type gerelateerde dingen.
 
zijn er eigenlijk nog Rebel rijders hier die bijna 10 jaar terug ook hier waren en die ook wel eens op een meeting zijn geweest?
Was een mooie tijd toen.
 
Beste mede-MF-ers, vandaag een rebel gekocht, mooi ding, loopt goed, daar ga ik veel lol mee beleven hoop ik.
Groeten, Marcel
 

Bijlagen

  • 6AB1C343-31B5-4970-9EE6-75CB157E5CB8.jpeg
    6AB1C343-31B5-4970-9EE6-75CB157E5CB8.jpeg
    72,2 KB · Weergaven: 26
Sinds kort eigenaar van een CMX 450 'C'. Grappig ding, wat wel enige tijd heeft stilgestaan. 7330 Miles op de teller en 20 jaar van de vorige eigenaar geweest. Blok is in grote lijnen hetzelfde als mijn CB400T die ik had, volgens mij. Zelf twijfel ik nog een beetje of ik hem ga opknappen of ga verbouwen tot bobber, maar dat wijst de tijd vanzelf uit. Eerst maar eens een beurtje en het nodige poetswerk. Moet hem nog ophalen dus ben benieuwd naar hoe die rijdt :P
1593513405697.png
 
Sinds kort eigenaar van een CMX 450 'C'. Grappig ding, wat wel enige tijd heeft stilgestaan. 7330 Miles op de teller en 20 jaar van de vorige eigenaar geweest. Blok is in grote lijnen hetzelfde als mijn CB400T die ik had, volgens mij. Zelf twijfel ik nog een beetje of ik hem ga opknappen of ga verbouwen tot bobber, maar dat wijst de tijd vanzelf uit. Eerst maar eens een beurtje en het nodige poetswerk. Moet hem nog ophalen dus ben benieuwd naar hoe die rijdt :P Bekijk bijlage 1517966

Die kan inderdaad wel wat liefde gebruiken.
Let goed op de tank, kraan en carburatie. Dus, schone tank, niet lekkende kraan en schone carburateurs.

Mocht je hulp nodig hebben, stuur gerust een berichtje.
 
Ondertussen 1 x de vlottersbakjes er afgehaald = werkte niet. Daarna heel de carbs eraf = deed het iets beter. Daarna mijn eigenwijsheid:9 aan de kant gezet en carbs volledig uit elkaar en schoon gemaakt = Super rijdende motor.

De benzinekraan heb ik ook voorzien van een revisiesetje, die druppelde. Het is mijn eerste chopper model en qua looks ben ik er niet zo weg van, maar wat rijdt zo'n rebel lekker zeg! Positief verrast! Relaxt en nog redelijk scheurijzer. :]

Ik heb de uitlaten en wat chromedelen gepoest en de vliegroest krijg je er grotendeels wel uit. Echt een grappig ding!
 
Ondertussen 1 x de vlottersbakjes er afgehaald = werkte niet. Daarna heel de carbs eraf = deed het iets beter. Daarna mijn eigenwijsheid:9 aan de kant gezet en carbs volledig uit elkaar en schoon gemaakt = Super rijdende motor.

De benzinekraan heb ik ook voorzien van een revisiesetje, die druppelde. Het is mijn eerste chopper model en qua looks ben ik er niet zo weg van, maar wat rijdt zo'n rebel lekker zeg! Positief verrast! Relaxt en nog redelijk scheurijzer. :]

Ik heb de uitlaten en wat chromedelen gepoest en de vliegroest krijg je er grotendeels wel uit. Echt een grappig ding!

Goed bezig geweest dus!

Heb je kans gezien om 'm te synchroniseren ook?
 
Beste leden, dit weekend brak spontaan de linkervoetsteun bij het schakelpedaal af. Nu kan ik deze misschien laten lassen maar wie heeft er eentje voor mij liggen? Op internet wordt alleen maar de rechterkant aangeboden....
Hoor het graag! Vriendelijke groet, Marcel
 
Beste leden, dit weekend brak spontaan de linkervoetsteun bij het schakelpedaal af. Nu kan ik deze misschien laten lassen maar wie heeft er eentje voor mij liggen? Op internet wordt alleen maar de rechterkant aangeboden....
Hoor het graag! Vriendelijke groet, Marcel
Eventueel ook nieuw te koop,
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk let's bump because the CMX 450 rulezzz :)

Maar ook een vraagje, Bestaan er voor de Rebel 450 die redelijk origineel is custom parts die niet gelijk een bobber van 'm maken?
 
Nou.. het model is nou eenmaal al 90% bobber dus dat zal lastig worden. Wat je zou kunnen doen is wat meer richting het nieuwe model
1603439761009.png


Dus wat meer zwart maken i.p.v. chrome, achterzitje eraf, ander spatbord en achterlichtje en en het belangrijkste... een laag stuur.
 
Tuurlijk let's bump because the CMX 450 rulezzz :)

Maar ook een vraagje, Bestaan er voor de Rebel 450 die redelijk origineel is custom parts die niet gelijk een bobber van 'm maken?

Nope, heemaal niks.

Alles wat je richting 'Bobber' wil hebben word zelf maken.
Bobber word trouwens overal aan gehangen tegenwoordig, maar dat terzijde.
 
Hoi Rebel rijders, kwam per toeval deze pagina tegen, wel heel leuk om te lezen dat er nog best liefhebbers van zijn, mn vrouw heeft een tijd de donkerrood metallic cmx250 gehad, er fijn betrouwbaar choppertje, vond het een pracht ding met die chrome pijpen en mooie lak, gelukkig kon ik toen een geheel originele kopen, mijn mening is dat uitzonderingen daargelaten een bobber nooit echt goed lukt of je moet foose heten, origineel blijft ook altijd zn centen opbrengen maar iedereen moet dat maar zelf weten, ik ga altijd voor origineel spul. Leuk om te lezen dat jullie er veel schik mee hebben! Gr Rene
 
Terug
Bovenaan Onderaan