40 kW powerrr
MF veteraan
- 21 sep 2010
- 1.612
- 376
Als Honda met een tegenhanger van de Yamaha Tenere 700 komt, dan hoop ik dat hij veel lichter wordt dan de T7. De T7 weegt iets van 200 kg. In mijn optiek veel te zwaar. Hij zou niet veel meer dan 150kg moeten wegen om echte off-road capaciteit te hebben.
Ik ben zeker benieuwd naar een XR750 Transalp, maar ik vrees dat die weinig toevoegt aan de perfecte allroad die Honda al heeft: de CRF1100L Africa Twin.
Waarschijnlijk zit ik te wachten op een CRF450L Rally.
De XL750 zou precies dat gat vullen tussen de machtige Allroad en de lichtvoetige Crosser.Ik ben zeker benieuwd naar een XR750 Transalp, maar ik vrees dat die weinig toevoegt aan de perfecte allroad die Honda al heeft: de CRF1100L Africa Twin.
Waarschijnlijk zit ik te wachten op een CRF450L Rally.
Zeker photoshop. En nog slecht ook. Leg bijvoorbeeld op de uitlijning van Transalp
Ik hoopte op zoiets:
Bekijk bijlage 1797640
Maar dan betrouwbaar, twee cilinder, klein kuipje waar de navigatie in past, dubbele koplamp, grote tank. In Honda kleuren wit, rood en blauw.
En vooral: goed rijdbaar voor een knurft als ik
Als je er niet mee gereden hebt, dan snap je inderdaad niet wat het een prachtig systeem het is. Het is een systeem waar je even aan moet wennen, maar het werkt mooier dan het DSG systeem van de dure duitse automerken.Wat is dat toch met die DCT? Ik snap daar helemaal niets van. Misschien een keer proberen om te ervaren, om dan zeker te weten dat ik dat niet wil.
Met zelf schakelen is niets mis hoor, het laat zien wie je bent, punt uit. Tip: probeer DCT nooit uit.Misschien als ik 80 ben en niet meer instaat ben om zelf te rijden. Zal IDD een keer gaan proberen.
Waarom moeten mensen die er niet mee hebben gereden, en dus eigenlijk ook geen mening hebben kunnen vormen, zich altijd zo uitdrukken?Misschien als ik 80 ben en niet meer instaat ben om zelf te rijden. Zal IDD een keer gaan proberen.
Quote:Waarom moeten mensen die er niet mee hebben gereden, en dus eigenlijk ook geen mening hebben kunnen vormen, zich altijd zo uitdrukken?
Bang voor vernieuwing? Bang dat de computer het beter kan? En wel van het zadel glijden als een motor een quickshifter heeft...
In de auto-wereld wordt ook een overgrote meerderheid van de modellen enkel nog met een DCT variant geleverd. Niet omdat de mensen er niet tevreden mee zijn.
Maar ontopic: hopelijk wordt er wel iets aan het blok gewijzigd voor wat meer punch, met name als het ook op de Hornet gebruikt gaat worden zijn de huidige 58pk's die het 750 twin blok nu heeft echt te kort. Zeker als het wil concurreren met het CP2 blok van Yamaha.
Nieuwe Honda Transalp, het gerucht wordt wel heel sterk - Motor.NL
Bekijk bijlage 1797886
Ik vind de T7 fantastisch mooi, 73 pk is meer dan genoeg in het zand, maar 200 kg is veel te veel in het zand, in de blubber of over rotsen.