Ja, en als ik zo rap even heb geluisterd... toch vooral een motor die het best tot uiting komt ONroad.... en dan vind ik dat 21" voorwiel misschien toch ook een vreemde keuze voor deze motor.
Een 19" was misschien beter geweest.
Misschien denken ze bij Honda wel 'och zo'n 21" stuurt perfect en een 19" voorwiel biedt geen extra voordelen'....maar ja wat weet Honda nou van motorfietsenJa, en als ik zo rap even heb geluisterd... toch vooral een motor die het best tot uiting komt ONroad.... en dan vind ik dat 21" voorwiel misschien toch ook een vreemde keuze voor deze motor.
Een 19" was misschien beter geweest.
het lijkt me sterk dat ze zo beredeneren bij Honda,, daar zitten hele slimme mensen, ze hebben zoveel gewonnen cross en raceMisschien denken ze bij Honda wel 'och zo'n 21" stuurt perfect en een 19" voorwiel biedt geen extra voordelen'....maar ja wat weet Honda nou van motorfietsen
Neh, dan was er wel wat anders onoverkomelijks geweest wat simpel op te lossen was, maar niet de moeite is omdat je niet aan een nieuwe motor zou hoeven aanpassenOf ze hebben heel bewust een 21" wiel gekozen uit schrik dat Verhulst er anders eentje zou kopen.
En terecht...wie koopt er nou een allroad met een 21" voorwiel...eerlijk gezegd, ik had deze XL750 gelijk besteld als ie een 23" voorwiel had gehad...gemiste kans HondaOf ze hebben heel bewust een 21" wiel gekozen uit schrik dat Verhulst er anders eentje zou kopen.
Klopt zo een heb ik gehad...vandaarZe hebben dat ooit geprobeerd.
Bekijk bijlage 1856304
Misschien denken ze bij Honda wel 'och zo'n 21" stuurt perfect en een 19" voorwiel biedt geen extra voordelen'....maar ja wat weet Honda nou van motorfietsen
Dat waren nog eens tijden...dat Honda dacht wij hebben een geweldig idee....net zoals bij de NR500:.....frame...pfff wij weten wel beter gewoon de kuip als een soort van frame makenHet ziet er wel leuker uit, zo'n groot voorwiel..
Ik ook. 2 x zelfs. Ik zou er nu wel weer eentje willen.Klopt zo een heb ik gehad...vandaar
De mijne was een iets latere versie zoals deze, was m'n pekelfiets en dat was te zien. Zo mooi was als deze was ie zeker niet.Ik ook. 2 x zelfs. Ik zou er nu wel weer eentje willen.
hij heeft het gezegd maar iedereen met wat natuurkundige kennis zou kunnen weten dat een kleiner diameter wiel wat dan ook lichter is dan een gelijk geconstrueerd groter wiel makkelijker van richting veranderd door minder gyroscopische krachten , je heb wat minder band en velg .Heb je goed geluisterd naar meneer Hargreaves? Het 21 inch voorwiel is geen probleem!
En bedenk je ook dat meneer H. rondjes om je heen rijdt, hij op een transalp en jij op een bmw s1000rr. ;-)
op een losse ondergrond en met sterke spoor vorming is het idd beterHey hey... Het gewicht van het wiel is niet het enige dat daarop speelt, je kan dat perfect compenseren met geometrie. Bovendien is een 21" band typisch smaller.
Daarbij is snel van richting veranderen niet het ultieme einddoel van het rijgedrag van een motorfiets. Een groter wiel vooraan zorgt voor meer gyro / stabiliteit.