Honda XL750 Transalp

dikke kans als de alp naast de hornet staat kon de belangstelling wel tegen vallen voor de hornet ....

Ik denk het niet..

Zo'n naked blijft voor de grootste groep nieuwe motorrijders DE motor waar ze mee willen starten. Die willen geen Transalp.

De MT07... die gaat het moeilijk krijgen met de komst van deze bijzonder scherp geprijsde Hornet..
In BE kost de Honda 7800€, de MT07 met TFT kost in 2023 al 500€ meer.
En laat in dit segment pk's wel meetellen dan weet je gewoon dat er sneller naar die Honda met 92pk wordt gekeken dan die duurdere MT07 die toch al even op de markt is en het met bijna 20pk minder moet doen.


De Tenere... die hoeft zich volgens mij niet zoveel zorgen te maken, de Transalp lijkt mij toch wat softer te zijn...
 
@A.S.Moto je heb gelijk dat de nakeds het best goed doen ze verkopen goed , en zijn erg interessant zijn voor veel opstappers.

Maar allroads doen het heel erg goed, de markt voor choppers en racers krimpt , en die van motorscooters groeit .
mensen die al motor rijden kiezen vaak voor een allroad , zelfs Harley heeft er eentje , en merken als Ducati , als die dingen niet zouden verkopen zouden ze die ook niet maken.

Ik denk dat veel mensen een alp leuker gaan vinden door dat ie meer puf heeft en minder hard core off road is, daarom mijn twijfels over de wielen , maar daar is genoeg over gezegd.

Het zou goed mogelijk zijn dat Yamaha de MT en Tenere gaat opgraden naar een 750 a 800 cc , daar Suzuki ook met dergelijk blok komt. de MT 9 en tracer 9 heeft ook meer cc en vermogen gekregen , dus er is wel ruimte
 
@A.S.Moto je heb gelijk dat de nakeds het best goed doen ze verkopen goed , en zijn erg interessant zijn voor veel opstappers.

Maar allroads doen het heel erg goed,

Ik zeg niet dat allroads het niet goed doen he, integendeel.
Maar 9/10 van de lessers willen allemaal een naked. En met de nieuwe Hornet heeft Honda een erg interessante motor op de markt gegooid.


De Transalp zal zeker ook gaan verkopen, maar niet in de mate van de Hornet volgens mij.

De verkoopsprijs van de Transalp gaat ook veel bepalen, vergeet niet dat de Africa Twin er ook nog is.
 
Ik denk dat veel mensen een alp leuker gaan vinden door dat ie meer puf heeft en minder hard core off road is,

Dat kan..
Maar degene die bewust voor de Tenere kiezen om er mee offroad te gaan zullen niet overtuigd zijn omdat de Transalp wat meer pk's heeft.
 
Dat kan..
Maar degene die bewust voor de Tenere kiezen om er mee offroad te gaan zullen niet overtuigd zijn omdat de Transalp wat meer pk's heeft.
Neig inmiddels ook weer wat meer naar de T7 omdat die wat meer offroadie is.

Alp heeft meer PK maar ook kortere slag dus de paarden zijn wel wat later wakker.
 
Ik zeg niet dat allroads het niet goed doen he, integendeel.
Maar 9/10 van de lessers willen allemaal een naked. En met de nieuwe Hornet heeft Honda een erg interessante motor op de markt gegooid.


De Transalp zal zeker ook gaan verkopen, maar niet in de mate van de Hornet volgens mij.

De verkoopsprijs van de Transalp gaat ook veel bepalen, vergeet niet dat de Africa Twin er ook nog is.
toen ik opstapte kocht veel van die lui een Diversion 600 :') en ik een 1994 TA *O*
En de meeste kopen 2e hands en niet gelijk een hagel nieuwe

wat in de rest van de wereld doet laat ik ff , de knakenrijders zouden eerder dan een Hornet kiezen omdat die goedkoper zullen zijn dan een TA ( in hoeverre ze nieuw kopen )

Daar heb je een punt maar als de nieuwe TA een vergelijkbare prijs heeft met een Tenere 700 dan is een AT toch een aardig stuk duurder, je kan je TA aardig aankleden en dan nog wat over houden ook en lichter in kg's ook , de AT moet het van het extra koppel hebben .

Maar ik denk dat de TA best wel een enorme hit kan worden , mits prijs goed is, en geen gedoe , en leverbaar , de naam is erg bekend

Dat kan..
Maar degene die bewust voor de Tenere kiezen om er mee offroad te gaan zullen niet overtuigd zijn omdat de Transalp wat meer pk's heeft.
maar als je echt flink off road wil rijden kan je toch beter een echte enduro halen ? al snap ik dat niet iedereen ruimte en geld heeft voor meerdere machines
 
Neig inmiddels ook weer wat meer naar de T7 omdat die wat meer offroadie is.

Alp heeft meer PK maar ook kortere slag dus de paarden zijn wel wat later wakker.
Kan zijn maar de T7 is topzwaar en de zithoogte vrij hoog en voor mij een reden, na meerdere proefritten op het asfalt maar ook offroad te hebben gedaan, om die niet te kopen.
Dan is de Alp als je 100% een Japanse motor wilt een erg aantrekkelijke optie dus ik vermoed dat ie veel verkocht gaat worden.
 
En de meeste kopen 2e hands en niet gelijk een hagel nieuwe

Da's ook waar...

Bedoel alleen dat de Hornet volgens mij de MT07 veel meer pijn gaat doen dan de Transalp dat gaat doen tov de Tenere..

Die laatste lijken mij toch iets verder uit mekaar te liggen. Maar goed, we zullen die Transalp eerst maar eens afwachten.

Voor mij persoonlijk vind ik de looks alvast veel softer dan de Tenere 700... 🤷‍♂️
 
Kan zijn maar de T7 is topzwaar en de zithoogte vrij hoog en voor mij een reden, na meerdere proefritten op het asfalt maar ook offroad te hebben gedaan, om die niet te kopen.
Dan is de Alp als je 100% een Japanse motor wilt een erg aantrekkelijke optie dus ik vermoed dat ie veel verkocht gaat worden.
Vond de T7 zelf niet topzwaar, of hoog.

Uuhhh, @JBi Wel jouw Honda cb500 houden hoor!!! (Zeg altijd tegen mijn wederhelft: ding is nix waard maar wel max fun dus gaat niet weg!).
Jaa de CB gaat niet weg, blijft een leuk ding :Y
 
De overgrote meerderheid die een TransAlp, of om het even welke allroad, koopt doet dat niet vanwege de offroad capaciteiten maar vanwege de ruime ergonomie, de comfortabele vering, mogelijkheid om bagage mee te nemen.
En met de nieuwe TransAlp en de Suzuki 800 zijn er weer wat leuke nieuwe alternatieven op de markt.

Ben benieuwd wat de Suzuki gaat kosten, de GSX8S wordt iig duurder in de markt gezet dan de Hornet.
 
De overgrote meerderheid die een TransAlp, of om het even welke allroad, koopt doet dat niet vanwege de offroad capaciteiten maar vanwege de ruime ergonomie, de comfortabele vering, mogelijkheid om bagage mee te nemen.
En met de nieuwe TransAlp en de Suzuki 800 zijn er weer wat leuke nieuwe alternatieven op de markt.

Ben benieuwd wat de Suzuki gaat kosten, de GSX8S wordt iig duurder in de markt gezet dan de Hornet.

De meeste allroad zien weinig off road , de oude TA met een set off road banden kon je best wel aardig off road mee doen , heb dat genoeg gedaan toen.
 
De overgrote meerderheid die een TransAlp, of om het even welke allroad, koopt doet dat niet vanwege de offroad capaciteiten maar vanwege de ruime ergonomie, de comfortabele vering, mogelijkheid om bagage mee te nemen.

Mijn idee ook, tenminste voor de Transalp, Vstrom, Versys etc...
De Tenere lijkt mij toch wel een motor te zijn waar menig eigenaar toch wel op zoek gaat naar avontuur en paden van het asfalt af. Dat is hier toch het geval..
Moesten de offroad capaciteiten hier niet meegespeeld hebben.. ik denk niet dat ik voor een Tenere had gekozen dan.


Los daarvan, top dat de markt van allroadmotoren tegenwoordig weer wat meer aandacht krijgt... blijven toch de leukste motoren, niet? 😎
 
Oei .. die heeft nog nooit trial of sport gereden.

een trail motor of sport zijn nog niet echt de machines waar je lange afstanden op wil afleggen .
al is een trail motor briljant in de files je springt gewoon over alle andere voertuigen heen !
 
Een trail / adv is overal leuk.
Maar om nu te zeggen dat het de leukste motoren zijn..
 
Een trail / adv is overal leuk.
Maar om nu te zeggen dat het de leukste motoren zijn..

Staat ook niet voor niets een 😎 achter he.. al had ik misschien beter :+ gebruikt.

Los daarvan, voor mij persoonlijk blijft een adv motor het leukst... toch als je compromissen zoekt.

Uiteraard is een racer ook heel plezant, maar dan ook alleen maar op het circuit...
Het leuke aan een allroad is dat je er alles mee kan wat je met alle anderen motor ook kan... terwijl die meestal beperkt zijn in hun mogelijkheden.

En zo lang ik geen ruimte en geld genoeg heb voor 5 motoren... dan is de keuze snel gemaakt. ;)
 
Vond de T7 zelf niet topzwaar, of hoog.
Dat kan natuurlijk, maar topzwaar is ie wel vind ik en hoog is afhankelijk van je lengte natuurlijk, lang niet iedereen heeft een lengte van 185 of hoger en veel rijders willen wel een beetje aardig met de voeten bij de grond kunnen zeker met een bepakte motor.
Schrijf ik overigens helemaal niet om de T7 af te kraken want het is een fantastische motor en ik wilde 'm erg graag hebben maar blijkt daardoor gewoon niet de motor voor mij te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan