Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat mag best genuanceerder, een hoodie met de juiste protectie en rijstijl is niet minder veilig.Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Bescherming of uiterlijk.
Hoodie: uiterlijk
Doorwaai jas: bescherming
Mooi op de motor is lelijk in het ziekenhuis.....
Absoluut onwaar.Dat mag best genuanceerder, een hoodie met de juiste protectie en rijstijl is niet minder veilig.
Via de link kom ik uit op de hoofdpagina, neem aan dat je een specifiek stukje bedoeld
De titel zegt het al, waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Heb zelf een leren jack en de booster hoodie
Nou vraag ik me af of een doorwaai jack koeler is met echte zomerse temperaturen
Die zijn er dus wel, met kevlar dus ook voldoende slijtvast tot op zekere hoogte. Vandaar ook de rijstijl. De protectoren, zitten op de zelfde plekken en zijn ook dezelfde als in de leren pakken. Natuurlijk is het allemaal tot een grens en heb je er niks aan in bepaalde omstandigheden ook leer doet geen flikker als een een vrachtwagen over je heen rijd.Ik ken geen hoodies met echte protectie.
Ook nooit naar gezocht trouwens. Een doorwaai jas geeft veel ventilatie.
Ik rij ook wel eens met een hoodie maar daar zit geen bescherming in en ventileert minder dan de doorwaai jas.
Absoluut onwaar joh? Wat dacht je even met een gestrekt been er in?Absoluut onwaar.
Rijstijl heeft niets met de beschermingsfactor van je kleding te maken. Dan heb je geen enkel pak nodig als je maar voorzichtig genoeg rijdt? Helaas heb je niet de hele wereld in de hand.
Daarnaast zijn veel van dit soort producten (hoodies, jeans etc) van ronduit slechtere slijtageklasse dan fatsoenlijke kleding van de bekendere merken. Kortgezegt is de CE keur waarmee gescherm wordt vaak alleen van toepassing op de hardere beschermingsdelen (impact), de stof zelf is vaak ongekeurd.
Als een kledingsstuk geen EN 13595 keur heeft op de stof, mag je er vanuit gaan dat je net zo goed een H&M sweater kan aantrekken. Van specifiek de booster hoodie heb ik nog geen indicatie kunnen vinden dat hij een slijtvastheidskeur heeft.
Rev'it heeft er een leuk stukje over geschreven REV'IT!
Hier net zo, Richa lumber, niet de hoodie maar wel de protectie.Heb geen ervaring met een doorwaai jas maar rij zelf met een Richa motorhoody. Met protectie op ellebogen schouders en rug. Die protectie is een speciaal iets wat bij een impact 2x het volume krijgt van wat het nu is.
Bevalt prima met deze hoge temperaturen.
En dan rij ik op een tourmachine met een grote kuip en ruit dus er uit de wind. Maar hoody waait evengoed genoeg door.
Oja en met motor spijkerbroek
Hier net zo, Richa lumber, niet de hoodie maar wel de protectie.
En de broek is een Booster kevlar broek oftewel, motorspijkerbroek.
Je hebt er niks aan op een altijd op de max gereden SS’er maar op m’n cruiser is dat voldoende veilig.
Vreemd, de link die ik plak klopt wel gewoon net nog eens geprobeerd maar hij blijft doorverwijzen naar de main page.Via de link kom ik uit op de hoofdpagina, neem aan dat je een specifiek stukje bedoeld
Tsja, als jij meteen tevreden bent als ergens 'kevlar' bij staat, be my guest.Als je dit soort onzin in je antwoorden gaat zetten om argumenten van te maken dan laat maar, er is ook altijd eentje die een veralgemening toepast dat discussie onmogelijk maakt. Ja de stof is de stof maar de slijtvastere kevlar laag die er in zit kun je van ontkennen dat die je zal bescherming zal geven tegen een zekere mate van schuiven over het wegdek maar die is wel getest.
Dat is een hardnekkig fabeltje. Je koelt zelfs af van een luchtstroom die hoger is dan je lichaamstemperaruur door verdamping van zweet.Hangt er vanaf wat je 'echt zomers' noemt. Bij 35+ graden gaan mijn ventilatieroosters juist weer dicht omdat deze gewoon hotspots worden tijdens het rijden...
Ik heb mij dat ook afgevraagd ja, vond het zelf ook niet geheel logisch.Dat is een hardnekkig fabeltje. Je koelt zelfs af van een luchtstroom die hoger is dan je lichaamstemperaruur door verdamping van zweet.
Tsja, als jij meteen tevreden bent als ergens 'kevlar' bij staat, be my guest.
Toch wel leuk dat je dan mijn opmerking over fatsoenlijke testen en normen afdoet als onzin, enfin.
Als er geen EN certificering op de stof zit kun je nergens op vertrouwen. Zelfs de laagste slijtklasse van die norm is al twijfelachtig (ik dacht iets van 2 seconden bij 50kmh voordat het door is). Als het wel getest is maar er staat geen certificering op het kledingsstuk dan heeft ie het dus niet gehaald en beschermd het slecht of is het helemaal niet getest. De test kost immers knap geld en waarom zou een fabrikant daarmee niet 'pronken' als ie hem heeft gehaald...
Dan kun je nog zeggen; waarom zou je het niet testen als het theoretisch wel goed genoeg is om de test te halen? Wellicht tijd of geld. Hoe dan ook kom je dan weer terug bij mijn eerste opmerking: vertrouw je de fabrikant of niet? Mijn ervaring is dat vele dat niet doen (zie bijv ook de discussie over helmen en hoe lang die mee gaan).
Ja, een parachute aan je strot hangenIk heb beide, en heb de 'hood' van de hoodie af laten halen... echt het domste wat ze kunnen verzinnen op een motorjas. Ding vangt wind en trekt de jas tegen je keel aan. Lekker man!
Verder een fijne jas, maar met temperaturen boven de 25 graden gaat de doorwaaijas aan.
Inderdaad. Echt waardeloos. Toen ik hem kocht geen aandacht aan besteed maar op de snelweg gewoon waardeloos. Ik werd gewoon gewurgd door m'n eigen jas...Ja, een parachute aan je strot hangen
Duidelijkhet ging mij om de veralgemening;