hoog verbruik

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
UPDATE 30-6: de carbs zijn vervangen door anderen exemplaren en daarmee zijn de problemen ook opgelost *O*
Catje loopt nu weer rond de 1 op 20, maar wat nou het probleem was.. geen idee -O-



mijn lieve trouwe thundercatje die mij nooit in de steek laat O-) heeft de vervelende eigenschap dat ze nog wel een slokje lust. Als ik het zo eens bijhoud kom ik op een verbruik van rond de 1:15, terwijl mijn collega-thundercatrijders ruim boven de 1:20 zitten :?

Ter illustratie: we zijn een paar weken terug naar zuid-frankrijk geweest waarbij er nog een andere cat meereed. Tot aan luxemburg was 291km en die benzinepomp heb ik op de laatste druppels gehaald. Bij het tanken ging er 18,3 liter in de tank, terwijl de andere catter er maar 14 liter inkreeg na die 291 km (en ja, we hadden tegelijk getankt toen we wegreden :P ). Een verschil van ruim 4 liter!

Iemand die enig idee heeft waar ik dat hoge verbruik zou moeten zoeken en wat er aan te doen valt? Het is geen standaard catje, ik heb een Bos uitlaat, een K&N luchtfilter en een Factory-kit. Maar volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken?

Wie weet hoe ik mijn verbruik wat kan terugdringen? (Minder rijden is geen optie :P )



Zie mijn update:
schopje *D


Ik heb laatst de cat op de bank gehad bij Paul Ritzen en hij blijkt dus rijkelijk te rijk te lopen. How come? De sproeiers zijn een beetje uitgesleten door het gebruik. Volkomen normaal na dik 45.000 km :P Het vervangen van de sproeiers is echter een prijzig geintje aangezien er dan én nieuwe sproeiers in moeten én de cat moet terug op de bank om af te stellen. Zou het mogelijk zijn om de hele carburateurs eraf te halen en er een andere set carburateurs (met originele naalden en sproeiers) erop te zetten? (En uiteraard ff synchroniseren).



ik heb hier nog een set originele carburateurs liggen van een cat, vandaar ;)
 
Laatst bewerkt:

eerste indruk: beter :)

hij rijdt iig prima (alleen toch nog even naar dat gas kijken, ging niet helemaal lekker die eerste rotonde volgas nemen :+ )
Benzinelampje ging nu bij de 230 branden, maar dat was natuurlijk 150km met de oude naalden gereden en slechts een klein deel met de nieuwe naalden en hij heeft natuurlijk even op de testbank gestaan. Ik ga morgen de hele tank leegrijden en dan laat ik wel even wete hoeveel ie nu verbruikt. Hopelijk heel wat minder dan 1 op 14. Thnx *D

Trouwens wel vreemd dat die testbank nu een compleet ander beeld liet zien dan vorige keer :?
 
helaas B|
Net terug uit den haag en meteen maar ff getankt. 172km op exact 12,0 liter. Ofwel een verbruik van 1:14,3 ;(

Morgen even de tank eraf halen en een ringetje onder de naalden leggen, kijken wat dat oplevert.
 
...
hoe bedoel je dingetjes vergeten? Ik schroef dan toch dat hele carbblok eraf en het andere carbblok erop? Daar valt toch verder niks aan te vergeten dan of zie ik dat verkeerd? :P
...

Ok, een beetje laat antwoord maar ik was je topic een beetje kwijt (na 6 min. :P ).

Ik bedoelde dat je wel alle instellingen van de oude carb moet nakijken en precies over moet nemen op de nieuwe. Misschien is er aan dat nieuwe carb-blok al wat versteld en staat het niet goed. (maar dat spreekt voor zich dacht ik zo)

Al wat ringetjes toegevoegd?
(toevallig heb ik dat laatst ook gedaan bij mijn brik vanwege een verbruik van 1:14, is nu met 1:18 weer beter (prutsen met ander inlaatsysteem))
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Volgende stap was om dan maar eens de hele carbs eraf te gooien en een andere set carbs erop te zetten. Lijkt me dat het niet zou moeten uitmaken, de originele carbs hadden we immers al voorzien van originele gasnaalden en sproeiers wat niks uitmaakte.

Anyway, ik op een zonnige zomerochtend die carbs eraf gehaald, andere set carbs erop en even synchroniseren. Kort stukkie bij ons door de buurt rijden en jawel, de boel rijdt nog *D (Altijd weer een vraag of het nog rijdt na het sleutelen O-) )
Afgelopen weekend de test: Breda - Houten - Rotterdam - Breda (met wat lomp zinloos gas geven bij een bruiloft in houten en redelijk vlot O-) van rotterdam naar breda :X ). Resultaat bij de pomp: 213 km en 12,78 liter. Ofwel 1:16,7 *O*
Met een beetje normaal rijden moet de 1:18 dus gewoon te zijn :P
 
1:19,5 *O*

en dat is bij mijn normale rijstijl, niet eens overdreven netjes voor hoeven rijden :P
Uitlaat begint ook een stuk minder zwart te worden, hij rookt ook een stuk minder :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan